Jätä sisältö väliin
    Siirry eteenpäin päästäksesi ehdotettuihin tuloksiin
    Odotusajat ovat normaalia pidempiä juuri nyt
    Koronaviruksen (COVID-19) vuoksi saamme tällä hetkellä suuren määrän pyyntöjä, mutta työskentelemme pienemmällä henkilökunnalla. Jos varaukseesi on yli 72 tuntia, ota meihin yhteyttä lähempänä sisäänkirjautumispäivääsi, jotta voimme tukea pikaisen avun tarpeessa olevia. Jos haluat muuttaa varausta tai peruuttaa sen, mene Matkat-sivullesi tai majoittajan ohjauspaneeliin.

    Mitä jos joudun peruuttamaan hätätilanteen tai ylitsepääsemättömän esteen takia?

    Huomaa: Tässä artikkelissa ei käsitellä koronaviruspandemiaan (COVID-19) liittyviä tilanteita. Tutustu artikkeliin COVID-19 ja lieventävät asianhaarat saadaksesi lisätietoja lieventävien asianhaarojen kattavuudesta COVID-19:ään liittyvissä tilanteissa, etenkin kattavuuden rajoituksista varauksissa, jotka on tehty 14.3.2020 jälkeen.

    Näin se toimii

    Saatamme pystyä antamaan sinulle hyvityksen tai luopumaan peruutussanktioista, jos joudut peruuttamaan sellaisen odottamattoman olosuhteen takia, johon et voi vaikuttaa. Alta löydät luettelon olosuhteista, jotka lieventävien asianhaarojen käytäntö kattaa. Tarkista ennen peruuttamista, että peruuttamissyysi on alla olevassa luettelossa ja että voit toimittaa vaaditut asiakirjat.

    On tärkeää muistaa, että ilman sanktioita voit peruuttaa vain ennen varauksesi virallista sisäänkirjautumis-/alkamispäivää vallinneiden lieventävien asianhaarojen vuoksi. Lieventävien asianhaarojen käytäntöämme ei myöskään sovelleta Luxe- tai Luxury Retreats -varauksiin, joihin sovelletaan erillistä Luxe Guest -hyvityskäytäntöä.

    Asiakirjoja edellyttävät olosuhteet

    Kuolema: majoittajan, vieraan, majoittajakumppanin, lisävieraan, lähiomaisen tai huoltajan kuolema. Sinua pyydetään toimittamaan yksi näistä asiakirjoista:

    • kuolintodistus
    • muistokirjoitus
    • uutisartikkeli, jossa nimetään vainaja
    • poliisiraportti.

    Odottamaton vakava sairaus tai vamma, joka vaikuttaa majoittajaan tai matkaseurueeseen. Sinua pyydetään toimittamaan lääkärinlausunto, jossa vahvistetaan, ettei kyseinen henkilö voi majoittaa tai matkustaa odottamattoman vakavan sairauden tai vamman takia. Lausunnon pitää olla päivätty varauspäivän jälkeen, ja se pitää toimittaa 14 päivän kuluessa peruutuksesta. Lieventävien asianhaarojen käytäntömme ei tällä hetkellä kata olemassa olevia sairauksia, joista käyttäjä tietää varauksen tehdessään.

    Viranomaisten asettamat velvoitteet: mm. lautamiehenä toimiminen, matkustusrajoitteet, oikeudessa esiintyminen ja sotilaspalvelukseen liittyvät velvoitteet. Sinua pyydetään toimittamaan kopio virallisesta ilmoituksesta, joka on päivätty varauksenteon jälkeen. Ilmoituksesta pitää ilmetä sen henkilön nimi, jota velvoite koskee.

    Airbnb-kohteen odottamaton vakava vaurio tai kohteen ylläpitoa tai mukavuuksia koskeva ongelma, jonka takia kohde ei ole vieraille turvallinen tai jonka takia vierailla ei ole käytössään perusmukavuuksia, kuten juoksevaa vettä. Suunnitellut korjaukset eivät sisälly tähän kategoriaan. Sinua pyydetään toimittamaan kaikki seuraavat asiakirjat:

    • todiste siitä, että ongelmaa korjataan
    • arvio siitä, milloin korjaustyöt on tehty
    • lasku tehtävistä korjauksista
    • valokuvia vahingoista.

    Kuljetuksiin liittyvät häiriöt, joiden takia et pysty matkustamaan matkakohteeseen, mukaan lukien teiden sulkemiset ja lentojen peruuntumiset, kun vaihtoehtoisia matkustustapoja ei ole tarjolla. Tähän sisältyvät myös luonnonkatastrofien, kuten maanjäristysten ja ankarien myrskyjen, aiheuttamat sulkemiset ja peruutukset. Sinua pyydetään toimittamaan ilmoitus tien sulkemisesta tai lentoyhtiön dokumentaatio siitä, että lento peruutettiin etkä voinut matkustaa määränpäähäsi.

    Juna-, linja-auto- tai lauttavuorojen peruutukset, jos samana päivänä ei ole ollut tarjolla vaihtoehtoisia matkoja. Sinua pyydetään toimittamaan asiakirjat, jotka osoittavat selvästi, että kuljetusliike ei liikennöinyt kyseisenä päivänä. Näitä voivat olla kuvakaappaus yrityksen verkkosivustolta tai linkki kuljetusliikkeen viralliseen lausuntoon.

    Olosuhteet, jotka edellyttävät erityistä tarkistamista

    Näitä olosuhteita koskevia asiakirjoja ei vaadita, mutta asiantuntijatiimimme tutustuu jokaiseen tapaukseen erikseen vahvistaakseen, että olosuhteet vaikuttivat suoraan sinuun.

    Open Homes -varaukset, jotka peruutettiin. Lisätietoja Open Homes -ohjelmasta.

    Luonnonkatastrofit, terroristitoiminta ja yhteiskunnalliset/poliittiset levottomuudet, jotka estävät vierasta matkustamasta matkakohteeseen/-kohteesta tai tekevät vieraiden majoittamisesta vaarallista.

    Epideemiset taudit tai sairaudet, jotka yhtäkkiä vaikuttavat alueeseen tai kokonaiseen ihmisryhmään. Tähän eivät sisälly olemassa olevat sairaudet, joiden tiedetään jo esiintyvän tietyillä alueilla, kuten malaria Thaimaassa tai denguekuume Havaijilla. Kaikista jonkin taudin puhkeamisesta käytäntöömme ja sen soveltamisen laajuuteen vaikuttavista päivityksistä päätetään Maailman terveysjärjestön (WHO) ja paikallisten viranomaisten tiedotteiden perusteella.

      Matkustusrajoitukset, jotka ovat valtion, lainvalvontaviranomaisen tai armeijan asettamia ja jotka rajoittavat matkustamista kohteeseen/kohteesta tai elämyksen järjestämispaikkaan/järjestämispaikasta.

      Turvallisuus- ja turvallisuusuhkailmoitukset, jotka liittyvät kohteen sijainti- tai elämyksen järjestämispaikkaan tai vieraiden lähtöpaikkaan.

      Olennaiset käyttökatkokset, jotka vaikuttavat kohteen sijainti- tai elämyksen järjestämispaikkaan.

      Sellaiset viisumi- tai passivaatimuksiin tulleet muutokset, joiden vuoksi matkakohteeseen ei voi matkustaa. Tämä ei koske kadonneita tai vanhentuneita matkustusasiakirjoja.

      Näin toimit seuraavaksi

      Jos olet tarkistanut, että tilanteesi täyttää yllämainitut vaatimukset, peruuta ensin kohdevarauksesi tai Airbnb-elämyksesi. Jos peruutuksesi syy on hyväksytty lieventävä asianhaara, saat ilmoituksen, että varauksen peruuttamisesta ei aiheudu sanktioita tai että saat täyden hyvityksen, jos olet vieras.

      Jos lieventävien asianhaarojen käytäntö ei koske peruutustasi automaattisesti, viimeistele peruutus ja ota sitten meihin yhteyttä ja esitä vaatimus. Ohjaamme sinut seuraavien vaiheiden läpi, joihin kuuluvat vaaditun dokumentaation lähettäminen ja sen odottaminen, että tiimimme tutustuu tapaukseesi. Vaatimukset on lähetettävä 14 päivän kuluessa peruutuksesta.

      Saitko tarvitsemasi avun?

      Kirjaudu saadaksesi henkilökohtaista tukea

      Hanki ohjeita varausten hallintaan, tilisi käyttämiseen ja moneen muuhun asiaan.
      Rekisteröidy