Jätä sisältö väliin
Jätä apusisällön pääkohdat väliin

Mitä jos joudun peruuttamaan hätätilanteen tai ylitsepääsemättömän esteen takia?

Saatamme pystyä antamaan sinulle hyvityksen tai luopumaan peruutussanktioista, jos joudut peruuttamaan sellaisen odottamattoman olosuhteen takia, johon et voi vaikuttaa. Alta löydät luettelon olosuhteista, jotka lieventävien asianhaarojen käytäntö kattaa. Tarkista ennen peruuttamista, että peruuttamissyysi on alla olevassa luettelossa ja että voit toimittaa vaaditut asiakirjat.

Ilman sanktioita voi peruuttaa vain sellaisten lieventävien asianhaarojen vuoksi, jotka tapahtuvat ennen varauksesi virallista sisäänkirjautumispäivää.

Asiakirjoja edellyttävät olosuhteet

Kuolema: majoittajan, vieraan, majoittajakumppanin, lisävieraan, lähiomaisen tai huoltajan kuolema. Sinua pyydetään toimittamaan yksi näistä asiakirjoista:

  • kuolintodistus
  • muistokirjoitus
  • uutisartikkeli, jossa nimetään vainaja
  • poliisiraportti.

Majoittajaan tai matkaseurueeseen vaikuttava odottamaton vakava sairaus tai vamma. Sinua pyydetään toimittamaan lääkärinlausunto, jossa vahvistetaan, ettei kyseinen henkilö voi majoittaa tai matkustaa odottamattoman vakavan sairauden tai vamman takia. Lausunnon pitää olla päivätty varauspäivän jälkeen, ja se pitää toimittaa 14 päivän kuluessa peruutuksesta. Lieventävien asianhaarojen käytäntömme ei tällä hetkellä kata olemassa olevia sairauksia, joista käyttäjä tietää varauksen tehdessään.

Viranomaisten asettamat velvoitteet: valamiehenä toimiminen, matkustusrajoitteet, oikeudessa esiintyminen, sotilaspalvelukseen liittyvät velvoitteet yms. Sinua pyydetään toimittamaan kopio virallisesta ilmoituksesta, joka on päivätty varauksenteon jälkeen. Ilmoituksesta pitää ilmetä sen henkilön nimi, jota velvoite koskee.

Airbnb-kohteen odottamaton vakava vaurio tai kohteen ylläpitoa tai mukavuuksia koskeva ongelma, jonka takia kohde ei ole vieraille turvallinen tai jonka takia vierailla ei ole käytössään perusmukavuuksia, kuten juoksevaa vettä. Suunnitellut korjaukset eivät sisälly tähän kategoriaan. Sinua pyydetään toimittamaan kaikki seuraavat asiakirjat:

  • todiste siitä, että ongelmaa korjataan
  • arvio siitä, milloin korjaustyöt on tehty
  • lasku tehtävistä korjauksista
  • valokuvia vahingoista.

Kuljetuksia koskevat häiriöt, mukaan lukien teiden sulkemiset ja lentojen peruuntumiset, joiden takia matkustaminen matkakohteeseen on mahdotonta. Tähän sisältyvät myös luonnonkatastrofien, kuten maanjäristysten ja ankarien myrskyjen, aiheuttamat sulkemiset ja peruutukset. Sinua pyydetään toimittamaan ilmoitus tien tai lentokentän sulkemisesta tai lentoyhtiön dokumentaatio siitä, että lento peruutettiin.

Juna-, linja-auto- tai lauttavuorojen peruutukset, jos samana päivänä ei ole ollut tarjolla vaihtoehtoisia matkoja. Sinua pyydetään toimittamaan asiakirjat, jotka osoittavat selvästi, että kuljetusliike ei liikennöinyt kyseisenä päivänä. Näitä voivat olla kuvakaappaus yrityksen verkkosivustolta tai linkki kuljetusliikkeen viralliseen lausuntoon.

Olosuhteet, jotka edellyttävät erityistä tarkistamista

Näihin olosuhteisiin ei ole vaadittuja asiakirjoja, mutta asiantuntijatiimimme tutustuu jokaiseen tapaukseen erikseen vahvistaakseen, että olosuhteet vaikuttivat suoraan sinuun.

Open Homes -varaukset, jotka on peruutettu. Lisätietoja Open Homes -ohjelmasta.

Luonnonkatastrofit, terroristitoiminta ja yhteiskunnalliset/poliittiset levottomuudet, jotka estävät vierasta matkustamasta matkakohteeseen/-kohteesta tai tekevät vieraiden majoittamisesta vaarallista.

Endeemiset taudit tai sairaudet, jotka yhtäkkiä vaikuttavat alueeseen tai kokonaiseen ihmisryhmään. Tähän eivät sisälly jo olemassa olevat sairaudet, jotka liittyvät tiettyyn alueeseen, kuten malaria Thaimaassa tai denguekuume Havaijilla.

Matkustusrajoitukset, jotka ovat valtion, lainvalvontaviranomaisen tai armeijan asettamia ja jotka rajoittavat matkustamista kohteeseen/kohteesta tai elämyksen järjestämispaikkaan/järjestämispaikasta.

Turvallisuus- ja turvallisuusuhkailmoitukset, jotka on annettu koskien kohteen sijaitsemis- tai elämyksen järjestämispaikkaa tai vieraan seurueen lähtöpaikkaa.

Olennaiset käyttökatkokset, jotka vaikuttavat kohteen sijainti- tai elämyksen järjestämispaikkaan.

Sellaiset muutokset viisumi- tai passivaatimuksiin, jotka tekevät matkakohteeseen matkustamisesta mahdotonta. Tämä ei sisällä kadonneita tai vanhentuneita matkustusasiakirjoja.

Mitä tehdä seuraavaksi

Jos olet tarkistanut, että peruuttamissyysi täyttää yllä mainitut vaatimukset, peruuta ensin varauksesi ja ota sen jälkeen meihin yhteyttä vaatimuksen esittämiseksi. Ohjaamme sinut seuraavien vaiheiden läpi, joissa luovutat vaaditut asiakirjat ja odotat, että tiimimme tutustuu tapaukseesi. Vaatimukset on lähetettävä 14 päivän kuluessa peruutuksesta.