Ehdotukset näkyvät hakusyötteen kirjoittamisen jälkeen. Tarkista käyttämällä ylös- ja alas-nuolinäppäimiä. Valitse enter-painikkeella. Jos valinta on lause, kyseinen lause lähetetään hakuun. Jos ehdotus on linkki, selain siirtyy kyseiselle sivulle.
Yhteisökäytäntö

Elämysvieraan hyvityskäytäntö

Tämä artikkeli on käännetty automaattisesti.

Voimassaolo: 15.7.2022

Tässä artikkelissa selitetään muutokset Elämysvieraan hyvityskäytäntöön.

Tässä Elämysten hyvityskäytännössä selitetään, miten hyvityksiä käsitellään, kun elämysjärjestäjä peruuttaa varauksen tai jokin muu elämysongelma häiritsee elämystä.

Mitkä elämysongelmat on peitetty

Termi "Elämysongelma" viittaa seuraaviin tilanteisiin:

  • Elämysjärjestäjä peruuttaa elämyksen.
  • Elämysjärjestäjä ei järjestä tai täytä elämystä, mukaan lukien elämysjärjestäjän tekniset ongelmat verkossa järjestettävän elämyksen osalta.
  • Elämysjärjestäjä saapuu yli 15 minuuttia myöhässä elämykseen, minkä takia vieras on luopunut elämyksestä.
  • Elämys esittelee tai siihen liittyy turvallisuus- tai terveysriski, jonka voidaan kohtuudella odottaa vaikuttavan negatiivisesti vieraan osallistumiseen.
  • Todellinen elämys poikkeaa olennaisesti elämyksestä varaushetkellä kuvatulla tavalla tai Airbnb-elämysten normeista ja vaatimuksista tavalla, jonka voidaan kohtuudella odottaa vaikuttavan negatiivisesti vieraan osallistumiseen.

Mitä tapahtuu, jos elämysjärjestäjä peruuttaa elämyksen

Jos elämysjärjestäjä peruuttaa elämysvarauksen, vieras saa automaattisesti täyden hyvityksen.

Mitä tapahtuu, jos jokin toinen elämysongelma häiritsee elämystä

Muita elämyksiä koskevista ongelmista on ilmoitettava meille viimeistään 72 tuntia niiden järjestämisen jälkeen. Jos katsomme, että elämysongelma on häirinnyt elämystä, maksamme täyden tai osittaisen hyvityksen. Hyvitetty summa riippuu elämysongelman vakavuudesta, vaikutuksesta vieraaseen, siitä, miten se vaikutti elämykseen ja voiko vieras osallistua elämykseen.

Näin pyydät hyvitystä

Voidakseen saada hyvityksen muusta kuin elämysjärjestäjän peruutuksesta, varauksen tehnyt vieras voi lähettää pyynnön ottamalla meihin yhteyttä. Pyyntö tulee esittää meille viimeistään 72 tunnin kuluttua elämysongelmasta, ja sitä tukevat asiaankuuluvat todisteet, kuten valokuvat tai majoittajan tai muiden vieraiden tekemät ehdot. Arvioimme, onko elämykseen liittyviä ongelmia, arvioimalla saatavilla olevat todisteet.

Miten tämä käytäntö vaikuttaa majoittajiin

Jos elämysjärjestäjä peruuttaa elämysvarauksen tai jonkin muun elämysongelman, joka häiritsee elämystä, elämysjärjestäjä ei saa majoittajan maksua tai hänen majoittajan maksuaan vähennetään vieraalleen hyvityksen määrällä. Useimmissa tapauksissa yritämme vahvistaa vieraan pyynnön hänen majoittajaltaan. Elämysjärjestäjät voivat myös lähettää vastalauseen elämykseen liittyvästä ongelmasta ottamalla meihin yhteyttä.

Muita tietämisen arvoisia asioita

Tätä käytäntöä sovelletaan kaikkiin Voimaantulopäivänä tai sen jälkeen tehtyihin varauksiin. Kun tätä käytäntöä sovelletaan, se hallitsee ja on etusijalla varauksen peruutusehtoon verrattuna. Ennen hyvityspyynnön lähettämistä vieraan tulee mahdollisuuksien mukaan ilmoittaa asiasta elämysjärjestäjälle ja yrittää ratkaista elämysongelma suoraan elämysjärjestäjänsä kanssa. Ongelman ratkaisemisen yhteydessä vieraat voivat pyytää hyvitystä suoraan majoittajilta sovittelukeskuksen kautta. Voimme vähentää minkä tahansa hyvityksen määrää tämän käytännön mukaisesti, jotta se kuvastaisi majoittajan suoraan antamia hyvityksiä tai muita helpotuksia.

Jos vieras osoittaa, että elämysongelmasta ei ollut mahdollista ilmoittaa ajoissa, saatamme sallia elämysongelman myöhäisen ilmoittamisen tämän käytännön mukaisesti. Vieraan, matkakumppanien tai heidän kutsuttujensa tai lemmikkiensä aiheuttamat elämykset eivät kuulu tämän käytännön piiriin. Vilpillisen ilmoituksen lähettäminen rikkoo Käyttöehtojamme ja voi johtaa tilin irtisanomiseen.

Tämän käytännön mukaiset päätöksemme ovat sitovia, mutta ne eivät vaikuta muihin saatavilla oleviin sopimus- tai lakisääteisiin oikeuksiin. Tämä ei vaikuta vieraiden tai majoittajien oikeuksiin nostaa kanne. Tämä käytäntö ei ole vakuutus, eikä kukaan vieras tai majoittaja ole maksanut mitään vakuutusmaksua. Kaikki tämän käytännön mukaiset oikeudet ja velvoitteet ovat henkilökohtaisia varauksen vieraalle ja majoittajalle, eikä niitä voi siirtää tai luovuttaa. Kaikki tähän käytäntöön tehdyt muutokset tehdään Käyttöehtojemme mukaisesti. Tätä käytäntöä sovelletaan elämyksiin, mutta se ei koske Luxe- tai Majoittumisvarauksia.

Oliko tästä artikkelista apua?

Aiheeseen liittyviä artikkeleita

Hanki ohjeita varausten hallintaan, tilisi käyttämiseen ja moneen muuhun asiaan.
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy