Ennen 13.5.2025 tehtyihin varauksiin sovelletaan nykyistä peruutusehtoa. 13.5.2025 ja sen jälkeen tehtyihin varauksiin sovelletaan alla olevaa uutta hyvityskäytäntöä elämyksistä.
Tämä elämysvieraan hyvityskäytäntö selittää, miten hyvitykset käsitellään, kun elämysjärjestäjä peruuttaa varauksen tai jokin muu elämysongelma häiritsee elämystä.
Termi "Elämysongelma" koskee seuraavia tilanteita:
Jos elämysjärjestäjä peruuttaa elämysvarauksen, hänen vieraansa saa automaattisesti täyden hyvityksen.
Muista elämyksiin liittyvistä ongelmista on ilmoitettava meille viimeistään 72 tuntia niiden järjestämisen jälkeen. Jos toteamme, että elämysongelma on häirinnyt elämystä, maksamme täyden tai osittaisen hyvityksen. Hyvitetty summa riippuu elämysongelman vakavuudesta, vaikutuksesta vieraaseen, siihen, miten elämykseen vaikutti, ja siitä, pystyikö vieras osallistumaan elämykseen ja osallistumaan siihen.
Voidakseen saada hyvityksen muusta elämysongelmasta kuin elämysjärjestäjän peruutuksesta, varauksen tehnyt vieras voi lähettää pyynnön ottamalla meihin yhteyttä. Pyynnöt on esitettävä meille viimeistään 72 tuntia elämysongelman järjestämisen jälkeen, ja niitä on tuettava asiaankuuluvilla todisteilla, kuten valokuvilla tai majoittajan tai muiden vieraiden vahvistamalla ehdot. Päätämme saatavilla olevia todisteita arvioimalla saatavilla olevat todisteet, onko elämysongelma tapahtunut.
Jos elämysjärjestäjä peruuttaa elämysvarauksen tai muu elämysongelma häiritsee elämystä, elämysjärjestäjä joko ei saa majoittajan maksua tai hänen majoittajan maksunsa alennetaan vieraansa hyvityksen määrällä. Useimmissa tapauksissa yritämme vahvistaa vieraan pyynnön hänen majoittajansa kanssa. Elämysjärjestäjät voivat myös esittää vastalauseen elämysongelmaan ottamalla meihin yhteyttä.
Tämä peruutusehto koskee kaikkia voimaantulopäivänä tai sen jälkeen tehtyjä varauksia. Kun tätä käytäntöä sovelletaan, se valvoo ja on etusijalla varauksen peruutusehtoon nähden. Ennen hyvityspyynnön lähettämistä vieraan on mahdollisuuksien mukaan ilmoitettava asiasta elämysjärjestäjälle ja yritettävä ratkaista elämyksiin liittyvä ongelma suoraan elämysjärjestäjänsä kanssa. Ongelman ratkaisemisen yhteydessä vieraat voivat pyytää hyvityksiä suoraan majoittajilta, jotka käyttävät sovittelukeskusta. Voimme pienentää tämän käytännön mukaista hyvitystä vastaamaan majoittajan suoraan antamaa hyvitystä tai muuta hyvitystä.
Jos vieras osoittaa, että elämysongelmasta ajoissa ilmoittaminen ei ollut mahdollista, saatamme sallia tämän käytännön mukaisesta elämysongelmasta ilmoittamisen myöhässä. Tämä käytäntö ei kata elämysongelmia, jotka ovat vieraan, matkakumppaneiden tai heidän kutsuttujensa henkilöiden tai lemmikkieläinten aiheuttamia. Vilpillisen ilmoituksen lähettäminen rikkoo käyttöehtoja ja voi johtaa tilin sulkemiseen.
Tämän käytännön mukaiset päätöksemme ovat sitovia, mutta ne eivät vaikuta muihin sopimusperusteisiin tai lakisääteisiin oikeuksiin. Tämä ei vaikuta oikeustoimien aloittamista koskeviin oikeuksiin, joita vierailla tai tarjoajilla saattaa olla. Tämä vakuutus ei ole vakuutus, eikä kukaan vieras tai majoittaja ole maksanut vakuutusmaksua. Kaikki tämän käytännön mukaiset oikeudet ja velvollisuudet ovat henkilökohtaisia varauksen varaavalle vieraalle ja majoittajalle, eikä niitä saa siirtää tai määrittää. Kaikki muutokset tähän peruutusehtoon tehdään käyttöehtojemme mukaisesti. Tämä peruutusehto koskee elämyksiä, ei Luxe- tai Stays-varauksia.
Voimaantulopäivä: 13.5.2025.
Tämä käytäntö kuvaa, milloin vieraat voivat olla oikeutettuja hyvityksiin elämyksistä. Siinä selitetään myös, miten vieraat voivat pyytää hyvityksiä ja miten hoidamme ne.
Jos katettu ongelma häiritsee vieraan kokemusta, vieras on oikeutettu saamaan täyden tai osittaisen hyvityksen. Termi "Covered Issue" tarkoittaa jotain seuraavista:
Jos majoittaja peruuttaa varauksen, hänen vieraansa saa automaattisesti hyvityksen, ellei peruutus johdu vieraan aiheuttamasta häiriöstä. Näissä tapauksissa vieras ei ole oikeutettu hyvitykseen.
Jos kyseessä on muu kuin majoittajan peruutus, vieraan tulisi aina kun se on mahdollista, yrittää ratkaista vakuutettu ongelma suoraan majoittajansa kanssa. Vieraat voivat pyytää hyvityksiä suoraan majoittajilta sovittelukeskuksen kautta.
Jos ongelmia ei ratkaista suoraan majoittajan kanssa, varauksen tehnyt vieras voi lähettää pyynnön ottamalla meihin yhteyttä. Pyyntö on lähetettävä viimeistään 72 tuntia sen jälkeen, kun vakuutettu ongelma on ilmennyt. Pyyntöä on tuettava asiaankuuluvilla todisteilla, kuten valokuvilla, majoittajan ja vieraan välisessä viestinnässä tai muilla saatavilla olevilla asiakirjoilla, joita käytämme selvittääksemme, onko suojattu ongelma tapahtunut. Jos vieras osoittaa, että vakuutusturvan ilmoittaminen 72 tunnin kuluessa ei ollut mahdollista, voimme sallia myöhästymisen tämän käytännön mukaisesti.
Jos majoittaja peruuttaa varauksen jostain muusta syystä kuin vieraan aiheuttamasta häiriöstä, vieras saa automaattisesti täyden hyvityksen. Jos toteamme, että muu vakuutettu ongelma kuin peruutus on häirinnyt elämystä, maksamme täyden tai osittaisen hyvityksen. Se, kuinka paljon hyvitämme, riippuu vakuutusturvan ongelman vakavuudesta ja vieraan vaikutuksen laajuudesta.
Jos majoittaja on jo antanut osittaisen hyvityksen vastauksena vieraan pyyntöön, voimme pienentää tämän käytännön mukaista lisähyvitystä vastaamaan sitä, mitä majoittaja on jo maksanut vieraalle.
Useimmissa tapauksissa yritämme vahvistaa vieraan ilmoittaman huolen ottamalla yhteyttä hänen majoittajaansa. Majoittajat voivat myös kiistää vieraan vakuutuksen kattavasta ongelmasta ottamalla meihin yhteyttä tai vastaamalla viestiimme.
Jos elämysjärjestäjä peruuttaa varauksen tai on vastuussa muusta vakuutuksen piiriin kuuluvasta ongelmasta, joka häiritsee elämystä, elämysjärjestäjä ei voi joko saada majoittajan maksua tai hänen maksunsa voidaan alentaa vieraansa hyvityksen määrällä.
Tämä käytäntö koskee kaikkia voimassaolopäivänä tai sen jälkeen tehtyjä varauksia, ja sitä sovelletaan lain sallimissa rajoissa, mikä voi tarkoittaa takeita, joita ei voida sulkea pois. Kun tätä käytäntöä sovelletaan, se valvoo ja on etusijalla varauksen peruutusehtoon nähden. Tämä käytäntö ei kata pyynnön esittävän vieraan aiheuttamia katettuja ongelmia. Vilpillisen ilmoituksen lähettäminen rikkoo käyttöehtoja ja voi johtaa tilin sulkemiseen.
Tämän käytännön mukaiset päätöksemme ovat sitovia, mutta ne eivät vaikuta muihin sopimusperusteisiin tai lakisääteisiin oikeuksiin. Tämä ei vaikuta oikeustoimien aloittamista koskeviin oikeuksiin, joita vierailla tai tarjoajilla saattaa olla. Tämä vakuutus ei ole vakuutus, eikä kukaan vieras tai majoittaja ole maksanut vakuutusmaksua. Kaikki tämän käytännön mukaiset oikeudet ja velvollisuudet ovat henkilökohtaisia varauksen varaavalle vieraalle ja majoittajalle, eikä niitä saa siirtää tai määrittää. Kaikki muutokset tähän peruutusehtoon tehdään käyttöehtojemme mukaisesti. Tämä peruutusehto koskee elämyksiä, ei kohdevarauksia.