Ehdotukset näkyvät hakusyötteen kirjoittamisen jälkeen. Tarkista käyttämällä ylös- ja alas-nuolinäppäimiä. Valitse enter-painikkeella. Jos valinta on lause, kyseinen lause lähetetään hakuun. Jos ehdotus on linkki, selain siirtyy kyseiselle sivulle.
Yhteisökäytäntö

Elämysvieraan hyvityskäytäntö

Tämä artikkeli on käännetty automaattisesti.

Voimaantulopäivä: 15. heinäkuuta 2022

Tässä artikkelissa selitetään muutokset Elämysvieraan hyvityskäytäntöön.

Tässä Elämysten hyvityskäytännössä selitetään, miten hyvityksiä käsitellään, kun elämysjärjestäjä peruuttaa varauksen tai jokin muu elämysongelma häiritsee elämystä.

Mitkä elämysongelmat on peitetty

Termi "Elämysongelma" viittaa seuraaviin tilanteisiin:

  • Elämysjärjestäjä peruuttaa elämyksen.
  • Elämysjärjestäjä ei järjestä tai täytä elämystä, mukaan lukien elämysjärjestäjän tekniset ongelmat verkossa järjestettävän elämyksen osalta.
  • Elämysjärjestäjä saapuu yli 15 minuuttia myöhässä elämykseen, minkä takia vieras on luopunut elämyksestä.
  • Elämys esittelee tai siihen liittyy turvallisuus- tai terveysriski, jonka voidaan kohtuudella odottaa vaikuttavan negatiivisesti vieraan osallistumiseen.
  • Todellinen elämys poikkeaa olennaisesti elämyksestä varaushetkellä kuvatulla tavalla tai Airbnb-elämysten normeista ja vaatimuksista tavalla, jonka voidaan kohtuudella odottaa vaikuttavan negatiivisesti vieraan osallistumiseen.

Mitä tapahtuu, jos elämysjärjestäjä peruuttaa elämyksen

Jos elämysjärjestäjä peruuttaa elämysvarauksen, vieras saa automaattisesti täyden hyvityksen.

Mitä tapahtuu, jos jokin toinen elämysongelma häiritsee elämystä

Muita elämyksiä koskevista ongelmista on ilmoitettava meille viimeistään 72 tuntia niiden järjestämisen jälkeen. Jos katsomme, että elämysongelma on häirinnyt elämystä, maksamme täyden tai osittaisen hyvityksen. Hyvitetty summa riippuu elämysongelman vakavuudesta, vaikutuksesta vieraaseen, siitä, miten se vaikutti elämykseen ja voiko vieras osallistua elämykseen.

Hyvityksen pyytäminen

Voidakseen saada hyvityksen muusta elämysongelmasta kuin elämysjärjestäjän peruutuksesta varauksen tehnyt vieras voi lähettää pyynnön ottamalla meihin yhteyttä. Pyyntö on tehtävä meille viimeistään 72 tunnin kuluttua elämysongelman ilmenemisestä, ja sen tueksi on esitettävä asiaankuuluvat todisteet, kuten valokuvat tai majoittajan tai muiden vieraiden vahvistus ehdoista. Selvitämme elämysongelman olemassaolon arvioimalla saatavilla olevaa näyttöä.

Miten tämä käytäntö vaikuttaa majoittajiin

Jos elämysjärjestäjä peruuttaa elämysvarauksen tai jokin muu elämysongelma häiritsee elämystä, elämysjärjestäjä joko ei saa majoittajan maksua tai hänen majoittajan maksustaan vähennetään vieraalleen maksettu hyvitys. Useimmissa tapauksissa yritämme vahvistaa vieraan pyynnön majoittajan kanssa. Elämysjärjestäjät voivat myös esittää vastalauseen elämysongelmasta ottamalla meihin yhteyttä.

Muita asioita, joista kannattaa olla tietoinen

Tätä käytäntöä sovelletaan kaikkiin varauksiin, jotka on tehty voimaantulopäivänä tai sen jälkeen. Kun tätä käytäntöä sovelletaan, se hallitsee varauksen peruutusehtoa ja on ensisijainen siihen nähden. Ennen kuin vieras lähettää hyvityspyynnön, hänen on aina kun se on mahdollista ilmoitettava asiasta elämysjärjestäjälle ja pyrittävä ratkaisemaan elämysongelma suoraan hänen elämysjärjestäjänsä kanssa. Ongelman ratkaisemiseksi vieraat voivat pyytää hyvitystä suoraan majoittajilta sovittelukeskuksen kautta. Voimme pienentää tämän käytännön mukaisen hyvityksen määrää heijastamaan majoittajan suoraan tarjoamaa hyvitystä tai muuta helpotusta.

Jos vieras osoittaa, että oikea-aikainen ilmoittaminen elämysongelmasta ei ollut mahdollista, voimme sallia tämän käytännön mukaisen myöhästyneen ilmoittamisen elämysongelmasta. Tämä käytäntö ei kata elämyksiin liittyviä ongelmia, jotka johtuvat vieraasta, matkakumppaneista tai heidän kutsumistaan henkilöistä tai lemmikeistä. Vilpillisen ilmoituksen lähettäminen rikkoo käyttöehtojamme ja voi johtaa tilin sulkemiseen.

Tämän käytännön mukaiset päätöksemme ovat sitovia, mutta ne eivät vaikuta muihin sopimuksellisiin tai lakisääteisiin oikeuksiin, jotka voivat olla käytettävissä. Tämä ei vaikuta oikeuteen, joka vierailla tai majoittajilla voi olla ryhtyä oikeustoimiin. Tämä käytäntö ei ole vakuutus, eikä kukaan vieras tai majoittaja ole maksanut vakuutusmaksua. Kaikki tämän käytännön mukaiset oikeudet ja velvollisuudet ovat henkilökohtaisia varaavalle vieraalle ja varauksen majoittajalle, eikä niitä voi siirtää tai luovuttaa. Kaikki muutokset tähän käytäntöön tehdään käyttöehtojemme mukaisesti. Tämä käytäntö koskee elämyksiä, mutta ei Luxe- tai majoitusvarauksia.

Oliko tästä artikkelista apua?

Aiheeseen liittyviä artikkeleita

Hanki ohjeita varausten hallintaan, tilisi käyttämiseen ja moneen muuhun asiaan.
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy