Jätä sisältö väliin
    Siirry eteenpäin päästäksesi ehdotettuihin tuloksiin
    Odotusajat ovat normaalia pidempiä juuri nyt
    Koronaviruksen (COVID-19) vuoksi saamme tällä hetkellä suuren määrän pyyntöjä, mutta työskentelemme pienemmällä henkilökunnalla. Jos varaukseesi on yli 72 tuntia, ota meihin yhteyttä lähempänä sisäänkirjautumispäivääsi, jotta voimme tukea pikaisen avun tarpeessa olevia. Jos haluat muuttaa varausta tai peruuttaa sen, mene Matkat-sivullesi tai majoittajan ohjauspaneeliin.

    Mitä vaihtoehtoja minulla on peruuttaa kohdevaraus koronaviruksen (COVID-19) takia?

    Lieventävien asianhaarojen käytäntömme saattaa kattaa peruutuksesi kokonaan varauksen tekoajasta riippuen. Jos käytäntö ei kata varaustasi automaattisesti, meillä on muita vaihtoehtoja.

    Vieraille

    Jos lieventävien asianhaarojen käytäntömme ei kata varaustasi, voit tarkistaa varauksestasi, koskevatko sitä joustavat peruutusvaihtoehdot. Jos koskevat, voit käyttää tavallisia vaihtoehtoja muuttaa varausta tai peruuttaa sen.

    Peruutuksen pyytäminen majoittajaltasi

    Jos varauksesi on tehty ennen 10.3.2020 ja sen sisäänkirjautumispäivä on ennen 1.6.2020 tai jos varauksesi on tehty 10.3.–1.6.2020 välisenä aikana, saatat voida pyytää peruutusta suoraan majoittajaltasi ja saada täyden hyvityksen.

    Jos haluat peruuttaa, sinun täytyy kirjautua tilillesi verkkoselaimella (ei Airbnb-sovelluksella). Muutos tai peruutus -sivulla olevassa bannerissa kerrotaan, miten voit pyytää hyvitystä majoittajaltasi.

    1. Siirry kohtaan Matkat ja valitse matka, jonka haluat peruuttaa.
    2. Napauta Näytä matkan tiedot.
    3. Napauta yleisnäkymästä Näytä tiedot.
    4. Napauta Muuta tai peruuta.
    5. Kohdassa Peruuta varaus napauta Seuraava.
    6. Valitse peruutuksen syyksi COVID-19 (koronavirus).
    7. Napauta Pyydä täyttä hyvitystä.

    Majoittajalla on enintään 48 tuntia aikaa vastata, tai 24 tuntia, jos varaus alkaa viikon kuluessa. Jos majoittaja hyväksyy peruutuksen, lähetämme hyvityksen alkuperäiselle maksutavallesi. Hyvitys sisältää myös palvelumaksun. Lue lisää hyvityksistä.

    Jos majoittaja ei hyväksy peruutusta, voit silti peruuttaa ja hyvityksesi määräytyy majoittajan normaalin peruutusehdon mukaan.

    Muut vaihtoehdot

    Jos lieventävien asianhaarojen käytäntö ei kata varaustasi tai jos majoittajasi ei suostu peruuttamaan, voit aina viestiä majoittajallesi kysyäksesi, haluaako hän antaa sinulle suuremman hyvityksen sovittelukeskuksen kautta.

    Majoittajille

    Jos vieras pyytää peruutusta, saat sähköpostin, jossa kysytään, hyväksytkö täyden hyvityksen. Jos sisäänkirjautumisaika on 7 päivän kuluessa, sinulla on 24 tuntia aikaa vastata; muutoin sinulla on 48 tuntia aikaa vastata. Pyyntöön vastaaminen:

    1. Napauta sähköpostista Vastaa vieraalle, niin sinut ohjataan Airbnb:lle.
    2. Napauta joko Anna täysi hyvitys tai Hylkää hyvitys
    3. .

    Täyden hyvityksen antamisen hyväksymisellä ei ole vaikutusta supermajoittajan statukseesi.

    Muut vaihtoehdot

    Jos haluat peruuttaa COVID-19:n vuoksi varauksen, joka ei ole kelpuutettu lieventävien asianhaarojen käytännön perusteella, lähetä vieraallesi viesti ja pyydä häntä peruuttamaan varaus. Majoittajan sanktioita ei sovelleta vieraan tekemiin peruutuksiin.

    Jos vieras ei hyväksy peruuttamista, voit peruuttaa varauksen, mutta peruutuksesta seuraa sanktioita.

    Kirjaudu saadaksesi henkilökohtaista tukea

    Hanki ohjeita varausten hallintaan, tilisi käyttämiseen ja moneen muuhun asiaan.
    Rekisteröidy