Jätä sisältö väliin
Jätä apusisällön pääkohdat väliin

Mitkä tekijät vaikuttavat siihen, miten ilmoitukseni näkyy hakutuloksissa?

Airbnb:n hakusijoitusalgoritmin tavoitteena on auttaa vieraita löytämään täydellinen majoituskohde ja majoittajia löytämään vieraita, jotka sopivat hyvin heidän tiloihinsa.Tarkastelemme lähes 100 erilaista tekijää jokaisen kohteen ja jokaisen haun yhteydessä (ei syytä huoleen – sinun ei tarvitse olla kaikessa paras sijoittuaksesi hyvin).

Tarkka luettelo ominaisuuksista, joita tarkastelemme, on luottamuksellinen, mutta seuraavassa ovat peruskategoriat:

Vieraan tarpeet: Tarkastelemme vieraisiin liittyviä tekijöitä, mukaan lukien mistä he etsivät, heidän aiemmat matkansa, mitä kohteita he ovat lisänneet wish listeilleen tai napauttaneet sekä muita asioita.

Kohteen tiedot: Tarkastelemme esimerkiksi viiden tähden arvostelujen määrää, kohtaan hintaa ja sijaintia, onko Pikavaraus käytössä, kuinka nopeasti kohteen majoittaja vastaa pyyntöihin ja monia muita tekijöitä.

Majoittumisen tiedot: Otamme huomioon, kuinka monta vierasta matkustaa, mikä on majoittumisen kesto, kuinka kaukana tulevaisuudessa majoittuminen tapahtuu, onko asetettu vähimmäis- tai enimmäishintaa ja erilaisia muita tekijöitä.

Jos haluat lisätietoja, seuraavassa on tarkempia yksityiskohtia:

Hakijoiden ymmärtäminen

Ymmärtääksemme, miten vieraat ovat reagoineet kohteeseesi aiemmissa hauissa, tarkastelemme lukuisia signaaleja, mutta kaksi tärkeää tekijää ovat:

  • Napautukset hakutuloksissa: Kun kohde näkyy hakutuloksissa, pidämme hyvänä merkkinä sitä, että vieras napauttaa kyseistä kohdetta saadakseen lisätietoja. Varmistaaksemme, onko tämä oikeudenmukaista koko majoittajayhteisömme kannalta, varmistamme, että laskemme vain eri vieraiden napautukset.
  • Pyynnöt kohteen ilmoitussivulta: Katsomme, kuinka usein vieraat pyytävät varata katsellessaan iltoitustasi. Olemme huomanneet, että hyvät ilmoitukset vaikuttavat suuresti vieraisiin näiden päättäessä varaamisesta.

Kohteiden ymmärtäminen

Seuraavassa joitakin tekijöitä, joihin majoittajat voivat vaikuttaa eniten:

  • Arvostelut: Hakutulosten luokittelussa tarkastellaan tapahtuneiden majoittumisten määrää ja vieraiden jättämiä arvosteluja ja arvioita. Vaikka hyvät arvostelut ovat välttämättömiä hyvän hakusijoituksen kannalta, pienellä määrällä kielteisiä arvioita tai vieraiden kirjoittamatta jättämillä arvosteluilla ei ole välttämättä merkittävää vaikutusta sijoittumiseesi hakutuloksissa.
  • Hinta: Havaitsimme, että hinta on yksi tärkeimmistä tekijöistä, jota vieraamme katsovat verratessaan kohteita. Tästä syystä sinun on tärkeää asettaa hinta, joka on kilpailukykyinen markkina-alueellasi.
  • Supermajoittaja: Vaikka Supermajoittaja-nimike ei lisääkään kohteen menekkiä, Supermajoittajan statuksen saamiseen vaadittavat ominaisuudet tekevät sen.
  • Uudet kohteet: Jotta uudet majoittajat pääsevät onnistuneesti alkuun, varmistamme niille hyvän näkyvyyden hakutuloksissa.

Vieraan varauskokemus

Paras tapa varmistaa, että vieraat valitsevat jatkossakin Airbnb:n, on pitää huolta siitä, että heidän kokemuksensa ovat myönteisiä. Nostammekin ylemmäs niitä kohteita, joiden majoittajilla on todistetusti hyvä vastausprosentti.

  • Vastausprosentti ja vastausaika: Vastaukset pyyntöihin 24 tunnin kuluessa parantavat sijoitustasi hakutuloksissa.
  • Hylkäämiset: Niiden majoittajien osalta, jotka valitsevat Hylkää pyyntö -toiminnon, hakualgoritmi katsoo, kuinka monta varausta pyytänyttä vierasta on hylätty. Joskus hylkääminen on välttämätöntä, joten samoin kuin muiden hakutulosten luokitteluun vaikuttavien tekijöiden suhteen olemme kiinnostuneempia laajemmasta, viikkoja ja kuukausia kattavasta toimintatavasta kuin yksittäisistä hylkäämisistä.
  • Pikavaraus: Vieraat arvostavat Airbnb:llä nopeaa ja helppoa varauskokemusta ja varaavat todennäköisimmin pikavarauskohteen. Haku pyrkii näyttämään kohteet, joita vieraat todennäköisimmin varaavat, joten algoritmi laittaa pikavarauskohteet etusijalle. Mutta jos varauspyynnön vaativa (tai ei-pikavaraus) kohde suoriutuu hyvin muiden varauskokemukseen vaikuttavien tekijöiden suhteen, senkin on varmasti mahdollista sijoittua hyvin hakutuloksissa.

Sijainti

Hakutulosten luokittelulla pyritään näyttämään kohteita paikoista, joista vieraat ovat kiinnostuneimpia varaamaan. Olemme huomanneet, että tämä auttaa vieraita löytämään kohteen matkalleen ja myös lisää varauksia majoittajayhteisöllemme. Tätä varten katsomme vierasyhteisömme aiemmin tekemiä varauksia. Voimme huomata, että kun vieras etsii tiettyä kaupunkia, sieltä hän todennäköisesti myös varaa.

Näkyvyys haussa

Vaikka tämä ei olekaan varsinaisesti osa hakutulosten luokittelua, voit päätyä hyvään sijoitukseen hakutuloksissa olemalla hakukelpoinen ja näkyvä oman markkina-alueesi hauissa. Seuraavassa on muutamia tekijöitä, jotka kannattaa pitää mielessä:

  • Aktivointiviive: Jotta majoittajilla olisi aikaa tarkistaa asetukset, kestää 6–24 tuntia ennen kuin luotu uusi ilmoitus alkaa näkyä haussa.
  • Öiden vähimmäis- ja enimmäismäärät: Jos kohteen halutaan näkyvän hauissa, joissa vieras valitsee päivämäärät, ilmoituksessa on oltava sopiva vähimmäis- ja enimmäismäärä öitä. Jos majoittaja haluaa näkyä mahdollisimman monissa hauissa, on suositeltavaa valita mahdollisimman pieni öiden vähimmäismäärävaatimus ja lisätä vastaavasti öiden mahdollista enimmäismäärää.
  • Pitkäaikaiset majoitukset: Jotkut Airbnb:n vieraat etsivät yli 28 päivän majoitusta. Jotta kohde näkyisi näissä hauissa, sinun pitää antaa kuukausikohtainen alennus perushinnasta, jotta vieraille voidaan tarjota kohtuullinen hinta.

Päivitämme jatkuvasti järjestelmäämme päästäksemme parhaisiin tuloksiin palvelussamme, ja sen vuoksi näitä tekijöitä voidaan säätää ja testata.