Jätä sisältö väliin
Siirry eteenpäin päästäksesi ehdotettuihin tuloksiin

    Entä jos joudun peruuttamaan kohteeseen tai majoittajaan liittyvän ongelman takia?

    Yleensä on hyvä ajatus yrittää puhua ensin majoittajan kanssa, jos majoittumisen aikana tapahtuu jotain odottamatonta. Useimmat majoittajat ratkaisevat ongelmia mielellään nopeasti tekemällä korjauksen tai tarjoamalla osittaista hyvitystä. Voit lähettää majoittajallesi viestin postilaatikostasi.

    Jos teet majoittajan kanssa sopimuksen ja siihen liittyy korvauksia, voitte lähettää ja vastaanottaa rahaa sovittelukeskuksessa. Saat aina täyden hyvityksen maksuineen ja veroineen, jos majoittaja peruuttaa varauksesi.

    Jos hän ei kuitenkaan voi tai halua olla avuksi, saatat olla kelvollinen täyteen hyvitykseen vieraan hyvityskäytäntömme perusteella. Ota sitä varten yhteys Airbnb:hen 24 tunnin kuluessa ongelman huomaamisesta.

    Vieraan hyvityskäytäntöön kelpuutettavat matkaongelmat

    Tarkat tiedot on annettu varsinaisessa vieraan hyvityskäytännössä, mutta tässä on yleiskatsaus sen kattamiin tilanteisiin:

    • Kohteeseen ei ole pääsyä, esimerkiksi jos majoittaja on antanut väärän avainlaatikon koodin eikä ole tavoitettavissa tai jos hän on siirtänyt varauksen toiseen kohteeseen ilman vieraan suostumusta.
    • Kohde ei ole turvallinen tai puhdas vieraan saapuessa, ja siellä on esimerkiksi likaisia vuodevaatteita, vaarallisia tuholaisia tai hyönteisiä, muita vaaroja tai terveysriskejä.
    • Oleellisia mukavuuksia ei ole, tai ne eivät toimi. Esimerkiksi keittiön rakentaminen on kesken, uima-allas ei ole käyttökunnossa kesällä tai lämmityslaite on rikki talvella.
    • Kohde ei vastaa kuvaustaan. Esimerkiksi huoneiden tai vuoteiden lukumäärä ei täsmää, tai mainittuja esteettömyysominaisuuksia puuttuu.

    Lähetä korvausvaatimuksesi 24 tunnin kuluessa

    Toimi näin, jos kohtaat yllä mainittujen kaltaisia matkaongelmia:

    1. Kokoa todisteita. Ota mahdollisuuksien mukaan valokuvia tai videota ongelmista, kuten likaisista vuodevaatteista tai vääristä koodeista.
    2. Ota meihin yhteyttä. Lähetä viesti tai soita Airbnb:lle 24 tunnin kuluessa matkaongelman huomaamisesta ja toimita meille tallentamasi valokuvat tai videot.
    3. Ole tavoitettavissa. Meidän on otettava sinuun yhteyttä, jotta voisimme käydä läpi seuraavat ongelmaasi koskevat vaiheet.
    Saitko tarvitsemasi avun?

    Aiheeseen liittyviä artikkeleita