Jätä sisältö väliin
    Siirry eteenpäin päästäksesi ehdotettuihin tuloksiin
    Odotusajat ovat normaalia pidempiä juuri nyt
    Koronaviruksen (COVID-19) vuoksi saamme tällä hetkellä suuren määrän pyyntöjä, mutta työskentelemme pienemmällä henkilökunnalla. Jos varaukseesi on yli 72 tuntia, ota meihin yhteyttä lähempänä sisäänkirjautumispäivääsi, jotta voimme tukea pikaisen avun tarpeessa olevia. Jos haluat muuttaa varausta tai peruuttaa sen, mene Matkat-sivullesi tai majoittajan ohjauspaneeliin.

    Mikä on Airbnb:n vieraan hyvityskäytäntö?

    Jos majoittumisesi aikana ilmenee ongelmia, vieraan hyvityskäytännön avulla loppumatkasi sujuu varmasti sujuvasti.

    Majoittumiseesi voi liittyä monenlaisia ja -kokoisia ongelmia majoittajan viime hetken peruutuksista väärään määrään huoneita. Airbnb auttaa saamaan asiat kuntoon kaikissa kelpuutetuissa asioissa, jotka vaikuttavat vakavasti majoittumiseesi ja joiden takia et voi asua kohteessasi majoittumisen loppuun.

    Tilanteet, joiden takia voit olla oikeutettu hyvitykseen vieraan hyvityskäytännön mukaan, kuuluvat yleensä jompaankumpaan seuraavista kahdesta kategoriasta:

    • 24 tunnin kuluessa sisäänkirjautumisesta
      Jos huomaat kelpuutettuja ongelmia sisäänkirjautumisen yhteydessä, ota meihin yhteyttä, niin varaamme sinulle vastaavan tai paremman majoituksen tai saat täyden hyvityksen.
    • Majoittumisesi aikana
      Ota meihin yhteyttä, jos jokin muu kelpuutettu ongelma ilmenee myöhemmin majoittumisesi aikana, niin saat osittaisen hyvityksen tai järjestämme uuden majoituksen tilanteesta riippuen.

    Kelpuutetut matkustusongelmat

    Vieraan hyvityskäytännössä on listattu matkustusongelmat, joiden takia olet oikeutettu hyvitykseen, ja vähimmäislaatuvaatimukset jokaiselle majoittumiselle. Tässä on lisätietoja siitä, mitä käytäntö kattaa ja miten Airbnb voi auttaa:

    Majoittaja ei ole sitoutunut tehtäväänsä tai ei vastaa

    Majoittaja peruuttaa varauksen majoittumisesi aikana, tai hän ei vastaa tai ei pysty ratkaisemaan ongelmaa sisäänkirjautumisen yhteydessä.

    Tämä voi tarkoittaa esimerkiksi seuraavia:

    • Majoittaja peruuttaa varauksesi 24 tunnin kuluessa sisäänkirjautumisesta.
    • Majoittaja siirtää varauksesi toiseen kohteeseen ilman suostumustasi.
    • Majoittaja antaa sinulle väärän avainlaatikon koodin eikä häntä saa kiinni.

    Kohde ei ole turvallinen tai siisti vieraiden saapuessa

    Tilan kunto vieraiden saapuessa aiheuttaa välittömän terveys- tai turvallisuusriskin, ongelman ratkaiseminen vaatii ammattilaisen apua tai näyttää siltä, ettei tilaa ole siivottu edellisten vieraiden jälkeen.

    Ongelma saattaa olla:

    • vakava allerginen reaktio
    • paha homeongelma
    • likaiset liinavaatteet
    • voimakkaat hajut
    • tuhoeläin, jonka tiedetään levittävän tauteja
    • myrkylliset ja pistävät hyönteiset
    • kirput tai loiset.

    Ilmoituksessa annettu kuvaus oli epätarkka

    Oleelliset ominaisuudet, jotka on kuvattu sinulle varauksen yhteydessä, ovat puutteellisia tai niitä ei ole saatavana.

    Epätarkkuus voi olla:

    • väärä huoneiden tai vuoteiden lukumäärä
    • luettelossa olleet esteettömyysominaisuudet puuttuvat
    • luettelossa mainittu häkävaroitin puuttuu.

    Tärkeimmät mukavuudet puuttuvat

    Mukavuudet, jotka olivat keskeisiä ilmoituksessa, puuttuvat, mikä tekee oleskelun tarkoituksen mahdottomaksi.

    Esimerkkejä:

    • uima-allas ei ole kunnossa ja on kesä
    • keittiö on rakenteilla
    • lämmityslaite on rikki ja on talvi.

    Vaatimuksen esittäminen

    Jos kohtaat ongelman matkasi aikana ja olet vieras, joka teki varauksen Airbnb:llä, tarvitsemme seuraavat tiedot, kun otat meihin yhteyttä jättääksesi vaatimuksen:

    1. Viesti tai soita Airbnb:lle 24 tunnin kuluessa ongelman huomaamisesta.
    2. Jaa valokuvia tai videoita dokumentoidaksesi esimerkiksi likaiset liinavaatteet ja väärät pääsykoodit.
    3. Ole tavoitettavissa, jos meidän on otettava sinuun yhteyttä asian hoitamiseksi.

    Lisätietoja käytännöstä on vieraan hyvityskäytännön ehdoissa. Jos sinulla on majoittumisesi aikana muita ongelmia, joita ei ole lueteltu tässä, ota meihin yhteyttä mihin vuorokaudenaikaan tahansa, mistä tahansa.

    Saitko tarvitsemasi avun?