Ehdotukset näkyvät hakusyötteen kirjoittamisen jälkeen. Tarkista käyttämällä ylös- ja alas-nuolinäppäimiä. Valitse enter-painikkeella. Jos valinta on lause, kyseinen lause lähetetään hakuun. Jos ehdotus on linkki, selain siirtyy kyseiselle sivulle.
Ohjeet
Vieras

Näin sinua veloitetaan vahingoista

Vahinkoja tapahtuu, vaikka ne ovatkin harvinaisia. Kerro majoittajallesi heti, jos majoittumisen aikana syntynyt vahinko on sinun, kutsumasi henkilön tai lemmikkisi syytä.

Majoittajasi voi lähettää sinulle korvauspyynnön sovittelukeskuksessa kattaakseen vahingon kustannukset, ja sinulla on 24 tuntia aikaa vastata.

Toimi näin, jos rikot tai vahingoitat jotain majoittumisesi aikana

Ilmoita majoittajallesi heti, jos rikot tai vahingoitat jotain majoittumisesi aikana. Tämä on parasta tehdä lähettämällä hänelle viesti Airbnb-sivuston tai -sovelluksen kautta siltä varalta, että yhteisötukitiimimme tarvitsee lisätietoja myöhemmin. Toimita valokuvia, jos mahdollista.

Kun kerrot vahingosta mahdollisimman pian, majoittajallasi on mahdollisimman paljon aikaa korjata vika ennen seuraavan vieraan saapumista. Se antaa myös sinulle ja majoittajallesi mahdollisuuden löytää ratkaisu ilman, että Airbnb puuttuu asiaan.

Jos majoittajasi lähettää sinulle korvauspyynnön sovittelukeskuksen kautta

Majoittajasi voi lähettää sinulle korvauspyynnön sovittelukeskuksen kautta, jos hän uskoo, että olet vastuussa vahingoista, puuttuvista tavaroista tai odottamattomista siivouskuluista. Sinulla on 24 tuntia aikaa vastata

  • Jos maksat koko summan, pyyntö suljetaan.
  • Jos maksat osittaisen summan, hylkäät pyynnön tai et vastaa pyyntöön, majoittajasi voi pyytää Airbnb:tä tai vakuutusyhtiötämme puuttumaan asiaan.

Airbnb voi tarkistaa pyynnön

Jos majoittajasi pyytää Airbnb:ltä apua, yhteisötukitiimimme jäsen määrittää, oletko vastuussa vahingoista ja onko majoittajasi pyytämä summa kohtuullinen. Hän tekee tämän tutustumalla majoittajasi toimittamiin todisteisiin sekä mahdollisiin huomioihisi alkuperäisessä vastauksessasi majoittajan pyyntöön. Joku voi myös ottaa yhteyttä sinuun tai muihin, joilla voi olla tietoja majoittajan vahingonkorvausvaatimuksesta.

Sinua saatetaan pyytää maksamaan

Sinulle annetaan mahdollisuus lähettää maksu vapaaehtoisesti ja ajallaan tai hakea muutosta vahingonkorvausvaatimukseen. Jos et lähetä maksua tai hae muutosta ajoissa tai jos muutoksenhakuasi ei hyväksytä, maksutapaasi veloitetaan. (Tämä ei koske majoituksia Kiinassa, Japanissa tai Intiassa.) Sinua ei koskaan veloiteta ilman ennakkoilmoitusta tai ilman mahdollisuutta hakea muutosta ennen veloitusta ja sen jälkeen. Sinulla on 60 päivää aikaa hakea muutosta sen jälkeen, kun sinua on veloitettu.

Vahinkojen käsittely ei ole koskaan hauskaa, mutta tämä prosessi on suunniteltu mahdollisimman oikeudenmukaiseksi. Lisätietoja saat käyttöehdoistamme ja maksuja koskevista ehdoistamme.

Oliko tästä artikkelista apua?

Aiheeseen liittyviä artikkeleita

  • Majoittaja

    Majoittajan vahinkoturva

    Majoittajan vahinkoturva, joka on osa AirCover majoittajille -ohjelmaa, antaa majoittajille 3 miljoonan dollarin (USD) suojan niissä harvina…
  • Vieras

    Vuokravakuudet

    Airbnb tai majoittajat voivat vaatia vuokravakuuksia. Vuokravakuudet voivat perustua majapaikan ominaisuuksiin tai varauksen ajankohtaan.
  • Vieras

    Näin voit saada apua sovittelukeskuksen kautta

    Voit pyytää tai lähettää rahaa Airbnb-matkaasi liittyvistä asioista sovittelukeskuksen kautta. Vieraat ja majoittajat voivat pyytää Airbnb:l…
Hanki ohjeita varausten hallintaan, tilisi käyttämiseen ja moneen muuhun asiaan.
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy