Tämä sisältö ei ole saatavilla valitsemallasi kielellä, joten se on toistaiseksi saatavilla lähimmällä mahdollisella kielellä.

Guidelines for writing your listing title

Update your title to showcase your space in search results.
Kirjoittanut Airbnb 17. kesäk. 2022
Lukemiseen kuluu 2 min
Päivitetty 23. lokak. 2023

Otsikko on yksi ilmoituksen ensimmäisistä asioista, jotka näkyvät vieraille haussa. Otsikolla voikin tehokkaasti tuoda esiin ainutlaatuisia puolia kohteesta. Näiden ohjeiden avulla voit kirjoittaa tehokkaan otsikon, joka auttaa kohdettasi erottumaan haussa, houkuttelee varauksia ja luo odotuksia vieraille.

Tehokkuutta lyhyillä otsikoilla

Vieraat etsivät Airbnb:ltä majoitusta kaikentyyppisillä laitteilla, joissa on erikokoisia näyttöjä. Hyvin tietokoneen selaimella näkyvä otsikko voi olla liian pitkä vieraile, jotka selaavat ilmoituksia mobiilisovelluksessa.

Kun otsikossa on enintään 32 merkkiä, se näkyy kokonaisuudessaan sekä tietokoneella että mobiililaitteilla.

Tässä on kolme esimerkkiä hyvistä lyhyistä otsikoista:

  • Moderni loft, näkymä keskustaan

  • Upea vuoristokohde kotikokeille

  • Rantahuvila Año Nuevon lähellä

Jos otsikossa on yli 32 merkkiä, lisää tärkeimmät tiedot alkuun. Pidemmät otsikot lyhennetään automaattisesti hakutuloksissa, ja otsikon loppuosan tilalla näkyy kolme pistettä. Esimerkiksi otsikko "Maalaismökki järvinäkymällä, tulisija, venelaituri" lyhennetään muotoon "Maalaismökki järvinäkymällä…".

Iso alkukirjain vain ensimmäisessä sanassa

Isoa alkukirjainta kannattaa käyttää vain otsikon ensimmäisessä sanassa. Näin otsikko on selkeämpi ja sujuvampi kuin silloin, jos isoja kirjaimia käytetään monissa sanoissa tai KAIKESSA TEKSTISSÄ.

Jotta vieraat saisivat paremman hakukokemuksen, vältä käyttämästä isoja kirjaimia keskellä ilmoituksesi otsikkoa, ellei kyseessä ole erisnimi, kuten kaupungin nimi. Lyhenteet voivat kuitenkin olla poikkeuksia, kuten UK (valtion nimi) tai LHR (lentokenttäkoodi).

Kolme hyvää esimerkkiä otsikoista ja kirjainkoon käytöstä:

  • Merenrantamökki Bondi Beachillä

  • Viktoriaaninen vierashuone

  • Ekohenkinen studio, LAX lähellä

Sanoja emojien sijaan

Hymiöt ja symbolit voivat olla hämmentäviä tai harhaanjohtavia, koska ne tarkoittavat eri asioita eri puolilla maailmaa. Esimerkiksi ylöspäin osoittava peukalo voidaan tulkita hyväksymisen merkiksi, ykköseksi tai loukkaavaksi eleeksi.

Kerro kohteestasi yksinkertaisilla ja kuvaavilla sanoilla, jotta ilmoituksesi otsikko olisi kutsuvampi ja selkeämpi. Voit toki käyttää erikoismerkkejä (kuten !, # tai *), mutta niiden toistaminen tietojen korostamiseksi (kuten !!! tai ***) ei ole suositeltavaa. Voit erottaa tiedot toisistaan pilkuilla ja välilyönneillä tai yhdellä väliviivalla ilman välilyöntejä.

Tässä on esimerkki siitä, miten otsikkoa ei kannata muotoilla:

  • ****Vuoristomaja lasketteluun & golfiin****!!!

Parempi tapa:

  • Vuoristomaja ja yksityinen piha lähellä laskettelurinnettä ja golfkenttää

Tarkkoja tietoja – ei toistoa

Useimmiten ei kannata ilmoittaa uudelleen tietoja, jotka vieraat ovat jo nähneet hakutuloksissa, kuten kaupunkia tai vuoteiden kokonaismäärää. Lisää ilmoituksen otsikkoon sen sijaan ainutlaatuisia tietoja, jotka kiinnittävät vieraiden huomion.

Jos kohteesi esimerkiksi sijaitsee Buenos Airesissa, voit sisällyttää ilmoituksesi otsikkoon kohteesi naapuruston, esimerkiksi "Recoleta". Jos kohteesi sijaitsee Firenzessä, Italiassa, voit kertoa sen olevan "lähellä Uffizia" tai lähellä jotain muuta nähtävyyttä. Jos kohteessasi on erillinen toimistotila, voit kertoa jo otsikossa sen olevan "työmatkoille sopiva". Näin olennaiset tiedot näkyvät selkeämmin vieraille.

Voit myös jättää pois sanan "uusi" uuden kohteen ilmoituksen otsikosta, koska vieraat ovat jo nähneet ilmoituksessa uudesta kohteesta kertovan erikoismerkin.

Tutustu Airbnb:n sisältökäytäntöön

Tässä artikkelissa esitetyt tiedot ovat voineet muuttua sen julkaisemisen jälkeen.

Airbnb
17. kesäk. 2022
Oliko tämä hyödyllistä?