Siirry eteenpäin päästäksesi ehdotettuihin tuloksiin

    Uudet ohjeet ilmoituksesi otsikon kirjoittamiseen

    Päivitä ilmoituksesi otsikko esitelläksesi kohdettasi hakutuloksissa.
    Kirjoittanut Airbnb 17. kesäk. 2022
    Lukemiseen kuluu 3 min
    Päivitetty 22. kesäk. 2022

    Kohokohdat

    • Pidä ilmoituksesi otsikko lyhyenä, jotta se mahtuu matkapuhelimen näyttöön.

    • Vältä emojien käyttöä ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista.

    Teimme äskettäin suurimmat muutokset vuosikymmeneen Airbnb:llä, ja osana uutta päivitystä poistimme majoittajien kirjoittamat otsikot hakutuloksista. Tavoitteenamme oli esittää kaikki otsikot yhdenmukaisessa muodossa, jotta vieraiden olisi helpompi lukea niitä riippumatta siitä, mitä kieltä tai laitetta he haluavat käyttää.

    Tämän päivityksen jälkeen olemme saaneet paljon palautta muutoksista, mukaan lukien useita pyyntöjä majoittajilta, jotka haluavat kirjoittaa itse ilmoitustensa otsikot. Ymmärrämme, miksi tämä on niin tärkeää majoittajille: vieraat lukevat usein ensimmäisenä hakutuloksista ilmoituksen otsikon, ja otsikko tarjoaa mahdollisuuden kertoa, mikä tekee kohteesta ainutlaatuisen.

    Majoittajien itse kirjoittamat otsikot palaavat taas hakutuloksiin 30.6. alkaen. Olemme myös luoneet uudet ohjeet vaikuttavan otsikon kirjoittamiseen: voit auttaa kohdettasi erottumaan haussa, asettaa odotuksia vieraille ja herättää kiinnostusta kohteesi varaamiseen.

    Lyhyet otsikot toimivat parhaiten

    Vieraat etsivät Airbnb:ltä majoitusta kaikentyyppisillä laitteilla, joissa on erikokoisia näyttöjä. Otsikko, joka toimii hyvin verkkoselaimessa, voi olla liian pitkä vieraille, jotka vierittävät ilmoituksia mobiilisovelluksessa.

    Pidemmät otsikot lyhennetään automaattisesti, ja loput otsikostasi korvataan kolmella pisteellä. Esimerkiksi "Maalaismökki järvinäkymällä, tulisija, venelaituri" lyhennetään muotoon "Maalaismökki järvinäkymällä…"

    Merkkirajoitukset auttavat varmistamaan, että ilmoituksesi otsikko näkyy kokonaan sekä pöytätietokoneella että mobiililaitteilla. Liikkeellä olevat vieraat tekevät yleensä hakuja matkapuhelimella, mikä tarkoittaa, että näkyviin tulee vain 32 merkkiä. Jos otsikkosi on yli 32 merkkiä, kerro tärkeimmät tiedot ensin.

    Tässä on kolme esimerkkiä hyvistä lyhyistä otsikoista:

    • Moderni loft, näkymä keskustaan
    • Mukava vuoristokohde kokkaajille
    • Rantahuvila Año Nuevon lähellä

    Iso alkukirjain riittää, koko otsikkoa ei tarvitse kirjoittaa isoin kirjaimin

    Isoa alkukirjainta kannattaa käyttää vain otsikon ensimmäisessä sanassa. Otsikon kaikkien sanojen aloittaminen isolla kirjaimella ei sovi suomen kieleen, ja sanojen kirjoittaminen kokonaan suuraakkosin näyttää yleensä huutamiselta.

    Jotta vieraat saisivat paremman hakukokemuksen, vältä käyttämästä isoja kirjaimia keskellä ilmoituksesi otsikkoa, ellei kyseessä ole erisnimi, kuten kaupungin nimi. Voit poiketa tästä säännöstä myös lyhenteiden kohdalla, esimerkiksi UK (maan nimi) tai LHR (lentokenttäkoodi).

    Tässä on esimerkki siitä, miten isoja kirjaimia ei kannata käyttää ilmoituksen otsikossa:

    • UUDET Kalusteet VALTAVA UIMA-ALLAS Mahtavat Näköalat

    Tässä on kolme esimerkkiä hyvistä otsikoista:

    • Merenrantamökki Bondi Beachillä
    • Romanttinen viktoriaaninen vierashuone
    • Ympäristöystävällinen studio, LAX lähellä

    Sanat ovat selkeämpiä kuin emojit

    Hymiöt ja symbolit voivat merkitä eri asioita eri ihmisille eri puolilla maailmaa, ja niiden käyttö voi olla hämmentävää tai harhaanjohtavaa. Esimerkiksi ylöspäin osoittava peukalo voidaan tulkita hyväksymisen merkiksi, ykköseksi tai loukkaavaksi eleeksi.

    Jotta ilmoituksesi otsikko olisi käyttäjäystävällisempi ja helpompi lukea, käytä yksinkertaisia ja kuvailevia sanoja kertoessasi kohteestasi. Voit toki käyttää erikoismerkkejä (kuten !, # tai *), mutta niiden toistaminen tietojen korostamiseksi (kuten !!! tai ***) ei ole suositeltavaa. Voit erottaa tiedot toisistaan pilkuilla ja välilyönneillä tai yhdellä väliviivalla ilman välilyöntejä.

    Tässä on esimerkki siitä, miten otsikkoa ei kannata muotoilla:

    • ****Laskettelu- ja golfhuvila****!!!

    Tässä on parempi tapa kirjoittaa kyseinen otsikko:

    • Laskettelu-/golfhuvila ja yksityinen piha

    Lisätiedoista on enemmän hyötyä kuin toistosta

    Sinun ei useimmiten kannata toistaa tietoja, jotka vieraat ovat jo nähneet hakutuloksissa, kuten kohteesi sijaintia (naapurustoa tai kaupunkia) tai vuoteiden kokonaismäärää. Käytä sen sijaan ilmoituksesi otsikkoa korostaaksesi erityisesti sinun kohdettasi koskevia tietoja, jotka voivat kiinnittää vieraiden huomion.

    Jos kohteesi esimerkiksi sijaitsee Buenos Airesissa, voit sisällyttää ilmoituksesi otsikkoon kohteesi naapuruston, esimerkiksi "Recoleta". Jos kohteesi sijaitsee Firenzessä, Italiassa, voit eritellä sen olevan "lähellä Uffizia" tai liki jotain muuta maamerkkiä, joka sijaitsee kohteesi lähellä. Tämä auttaa selventämään kohteesi sijaintia vieraille. Jos kohteessasi on erityinen toimistotila, voit halutessasi kertoa otsikossa, että kohteesi "sopii hyvin työntekoon".

    Voit myös jättää pois sanan "uusi" uuden kohteen ilmoituksen otsikosta, koska vieraat ovat jo nähneet ilmoituksessa uudesta kohteesta kertovan erikoismerkin.

    Tutustu Airbnb:n sisältökäytäntöön

    Tässä artikkelissa esitetyt tiedot ovat voineet muuttua sen julkaisemisen jälkeen.

    Kohokohdat

    • Pidä ilmoituksesi otsikko lyhyenä, jotta se mahtuu matkapuhelimen näyttöön.

    • Vältä emojien käyttöä ja isoilla kirjaimilla kirjoittamista.

    Airbnb
    17. kesäk. 2022
    Oliko tämä hyödyllistä?