Hinnoittelustrategian luominen
Tarkista kohteesi hinta rutiininomaisesti, niin pysyt kilpailukykyisenä. Harkitse seuraavia vinkkejä kehittäessäsi hinnoittelustrategiaa.
Säännöllisesti huomioitavia asioita
Voit tarkistaa ja muokata hintoja niin usein kuin haluat. Tässä on muutamia asioita, jotka voit tehdä sinulle sopivalla aikataululla.
- Avaa enemmän öitä. Avaa kalenteristasi kaikki yöt, jolloin voit varmasti tarjota majoitusta. Näin ilmoituksesi näkyy useammissa hakutuloksissa ja voit ansaita enemmän.
- Muokkaa majoittumisen kestoa. Etsi katkoksia varausten välillä. Jos välit ovat majoittumisen vähimmäiskestoa lyhyempiä, kukaan ei voi varata kyseisiä öitä. Jos asetat lyhyemmän majoittumisen vähimmäiskeston tietyille päiville, voit täyttää kalenterisi tehokkaammin.
- Vertaa vastaavia ilmoituksia. Kun perehdyt alueesi varattujen ja varaamattomien kohteiden hintoihin, voit asettaa kilpailukykyisen hinnan paremmin.
"Vertaan mielelläni hintojani vastaavien ilmoitusten hintoihin. Näin voin varmistaa, etten veloita liian suurta tai pientä summaa vaan juuri sopivasti", sanoo Karen, supermajoittaja Kanadan Nelsonista.
Voit myös milloin tahansa ottaa käyttöön älykkään hinnoittelun. Tämän jälkeen ilmoituksesi hinta päivittyy automaattisesti paikallisen kysynnän perusteella. Älykkäästä hinnoittelusta on erityisesti hyötyä, jos haluat optimoida hinnoittelun mutta et halua seurata sitä itse jatkuvasti.
Muutokset hiljaisemmille sesongeille
Jopa suosituimmilla ilmoituksilla on hiljaisia aikoja, joina varauksia on vähemmän. Seuraavassa on muutamia tapoja, joilla saat ilmoituksesi erottumaan joukosta, kun valmistaudut hiljaisempiin sesonkeihin.
- Tarjoa alennuksia. Viikko- ja kuukausialennuksilla voit täyttää kalenterin tehokkaammin ja vähentää vaihtuvuutta. Viime hetken alennuksella voit houkutella vieraita, jotka tekevät varauksen 1–28 päivää ennen saapumista.
- Lyhennä etukäteisilmoitusta. Voit saada enemmän varauksia, jos sallit vieraille varaukset lähempänä sisäänkirjautumista. Voit sallia jopa varaukset samana päivänä sen mukaan, kuinka paljon aikaa tarvitset varauksen ja vieraan saapumisen välillä.
- Salli lyhyemmät majoittumiset. Lyhentämällä majoittumisen vähimmäiskestoa voit houkutella lyhyempiä majoittumisia varaavia vieraita. Voit muokata majoittumisen vähimmäiskestoa viikonpäivän mukaan.
"Saan ehdottomasti enemmän lyhytaikaisia majoittumisia", sanoo supermajoittaja Jimmy Kalifornian Palm Springsistä. "Nämä ovat viime hetken majoittumisia, joita ihmiset eivät välttämättä ole suunnitelleet ennalta. Kahden päivän majoittuminen tuntuu tällöin hyvältä lomalta. Joustavuus on houkuttelevaa."
Muutokset kiireisemmille sesongeille
Monilla Airbnb-työkaluilla voi hyödyntää suuren kysynnän sesongit paremmin. Harkitse seuraavia asioita.
- Lisää aikaisen varaajan alennus. Tarjoamalla alennuksia 1–24 kuukautta ennen sisäänkirjautumista tehtäviin varauksiin voit houkutella vieraita, jotka tekevät matkasuunnitelmia hyvissä ajoin etukäteen. Kun alennus on vähintään 3 %, vieraille näkyy siitä erillinen maininta hakutuloksissa ja ilmoitussivulla. Alennushinnan vieressä näkyy alkuperäinen hinta yliviivattuna.
- Aseta mukautettu kampanja. Kampanjoilla voit saada tehokkaasti enemmän varauksia tiettyinä aikoina. Kun tarjoat vähintään 15 %:n alennuksen, vieraille näkyy siitä erillinen maininta ilmoitussivulla ja hakutuloksissa. Kampanjan järjestämiseen liittyy tiettyjä vaatimuksia. Sinulla pitää esimerkiksi olla ollut vähintään yksi varaus kuluneen vuoden aikana.
- Laajenna kohteesi varattavuusnäkymää. Voit avata päiviä kalenteriisi jopa kaksi vuotta etukäteen. Jos jonain ajankohtana kohteita on varattavissa vähemmän, ilmoituksesi näkyy useammissa hakutuloksissa ja hakutuloksia on ylipäänsä vähemmän näkyvissä.
"Joskus ihmiset tekevät varauksia kesälomalle vuosi etukäteen tai joululomalle puoli vuotta etukäteen", sanoo Anne, Espanjan Tarragonassa toimiva supermajoittaja. "Hyvissä ajoin majoittumisen varaavat eivät yleensä peruuta varauksia. Se on myös tärkeää, koska silloin tietää, mitä on tulossa."
Voit muokata hinnoittelua ja muita asetuksiasi milloin tahansa. Tulokset voivat vaihdella.
Majoittajat saivat maksun osallistumisestaan haastatteluihin.
Tässä artikkelissa esitetyt tiedot ovat voineet muuttua sen julkaisemisen jälkeen.