Päivitys: Peruuttaminen lieventävien asianhaarojen käytännön perusteella

20.1. voimaan astuva käytäntö on entistä tasapuolisempi majoittajille, elämysjärjestäjille ja vieraille.
Kirjoittanut Catherine Powell 23. syysk. 2020
8 min video
Päivitetty 12. tammik. 2021

Kohokohdat

  • Majoitus- ja elämysjohtajamme kertoo, miten muutamme lieventävien asianhaarojen käytännön soveltamista peruutuksiin siten, että majoittajien, elämysjärjestäjien ja vieraiden tarpeet otetaan entistä tasapuolisemmin huomioon

  • Nämä käytäntöön tehdyt päivitykset koskevat varauksia, joiden sisäänkirjautumis- tai alkamispäivä on 20.1.2021 tai sen jälkeen

Hei kaikki,

olen Airbnb:n majoitus- ja elämysjohtaja Catherine. Tässä on neljäs viikkokatsaukseni. Toivottavasti olet tutustunut muihin viikkokatsausvideoihini tietopankissa.

Viime viikkoina minulla on ollut ilo tavata monia teistä työpajoissamme. Olen lukenut myös kommenttejanne ja sähköpostejanne. Yksi usein mainituista aiheista on turhautumisenne lieventävien asianhaarojen käytäntömme mukaisiin peruutuksiin.

Halusin siis kertoa, miten pyrimme tekemään käytännöstä entistä avoimemman ja oikeudenmukaisemman majoittajille ja elämysjärjestäjille.

Nykyisen käytäntömme mukaan vieraat voivat peruuttaa ja saada hyvityksen kahdenlaisissa tilanteissa:

  • odottamattomien henkilökohtaisten tilanteiden, esimerkiksi valamiehenä toimimisen tai lennon peruuntumisen, takia
  • suuren mittakaavan tapahtumien, kuten maanjäristyksen tai pandemian, vuoksi.

Muutamme käytäntöä poistaaksemme siitä tällaiset henkilökohtaiset tilanteet. Vieraat, joiden majoitus- tai Airbnb-elämysvarauksen sisäänkirjautumis- tai alkamispäivä on 20.1.2021 tai sen jälkeen,* eivät ole enää oikeutettuja peruuttamaan käytännön perusteella henkilökohtaisten tilanteiden takia ja saamaan hyvitystä varauksestaan.

Tämä muutos tarkoittaa, että vieraat, joilla on tällaisia henkilökohtaisia tilanteita, noudattavat peruutusehtoasi. Päätös poikkeuksen tekemisestä ja hyvityksen myöntämisestä on sinun, ei meidän.

Ymmärrämme, että joskus ette voi majoittaa tai järjestää elämystä odottamattoman henkilökohtaisen tapahtuman takia, ja aiomme puuttua näihin tilanteisiin, jotta teitä ei rangaista asioista, joihin ette voi vaikuttaa.

Huomaattehan, että käytäntö pysyy suurelta osin entisellään suuren mittakaavan tapahtumien osalta, mukaan lukien mahdolliset tulevat pandemiat, joita ei voi ennakoida.

Tiedämme, että teillä saattaa olla kysyttävää lieventävien asianhaarojen käytäntöön tulevista muutoksista, joten olemme alkaneet vastata niihin tässä tietopankin artikkelissa. Toivottavasti katsotte myös yllä olevan videon, jolla kerron päivitetyn käytännön yksityiskohdista ja hieman lisää siitä, miksi teemme nämä muutokset.

Kiitos kaikesta palautteesta, jonka olette antaneet meille. Olen jo oppinut niin paljon kuullessani, mitä mielessänne liikkuu, ja odotan tapaavani entistä useampia majoittajia ja elämysjärjestäjiä tulevissa työpajoissamme.

Minut voi aina tägätä suoraan yhteisökeskuksessa: @Catherine-Powell. Luen kyllä kommenttinne, vaikka en aina pysty vastaamaan niihin suoraan.

Meillä on lisää kerrottavaa tulevina viikkoina, ja julkaisemme pian uuden viikkokatsauksen.

*Tätä käytäntöä ei sovelleta Luxe-varauksiin, vaan niihin sovelletaan erillistä Luxe-vieraan hyvityskäytäntöä.

Tässä artikkelissa esitetyt tiedot ovat voineet muuttua sen julkaisemisen jälkeen.

Kohokohdat

  • Majoitus- ja elämysjohtajamme kertoo, miten muutamme lieventävien asianhaarojen käytännön soveltamista peruutuksiin siten, että majoittajien, elämysjärjestäjien ja vieraiden tarpeet otetaan entistä tasapuolisemmin huomioon

  • Nämä käytäntöön tehdyt päivitykset koskevat varauksia, joiden sisäänkirjautumis- tai alkamispäivä on 20.1.2021 tai sen jälkeen

Catherine Powell
23. syysk. 2020
Oliko tämä hyödyllistä?