Pikavastausten käyttäminen ajan säästämiseksi
Eri vieraat esittävät usein samoja kysymyksiä majoittajille ja elämysjärjestäjille: Voitko lähettää kulkuohjeet? Mikä on wifi-verkon salasana? Voinko tehdä varauksen kesäkuulle?
Viestit-välilehdellä voit käyttää aiempia vastauksia uudelleen nopeilla pikavastauksilla.
Näin pikavastaukset toimivat
Pikavastaukset ovat lyhyitä viestimalleja, jotka sisältävät ennalta kirjoitettuja vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin. Viesteissä olevien paikkamerkkien tilalle lisätään automaattisesti tiettyjä tietoja ilmoituksesta ja vieraan varauksesta.
Voit käyttää pikavastauksia aina, kun olet yhteydessä vieraisiin. Voit hyödyntää Airbnb:n valmiiksi kirjoittamia mallipohjia tai luoda omia. Näin sinun ei tarvitse kirjoittaa viestejä alusta.
Viestit-välilehti pyrkii ymmärtämään vieraiden kysymyksiä tekoälyn avulla ja ehdottaa niihin sopivia pikavastauksia. Ehdotus näkyy keskustelussa ja vain sinulle. Voit muokata pikavastausta ennen sen lähettämistä tai kirjoittaa itse oman vastauksen.
Jos haluat ajastaa viestin myöhemmäksi, napauta Kirjoita viesti -kohdan vieressä olevaa kuvaketta. Valitse mallipohja ja viestin lähetysaika. Näet vieraan kanssa käymässäsi keskustelussa muistutuksen, kun viestin ajastettu lähetysajankohta on lähellä. Jos viestissä on jo ilmoittamiasi tietoja, voit muokata viestiä tai kumota sen lähettämisen.
Vinkkejä pikavastausten käyttöön
Pikavastaukset toimivat parhaiten, kun ne ovat lyhyitä ja keskittyvät yhteen aiheeseen.
Voit vastata nopeammin yleisiin kysymyksiin pikavastausten avulla. Voit esimerkiksi käyttää niitä seuraavien aiheiden käsittelemiseen:
- Varattavuus – kerro vieraille, että he voivat varata mitä tahansa avoimia päiviä kalenteristasi.
- Kulkuohjeet ja liikenneyhteydet – vahvista kohteen tai tapaamispaikan osoite ja anna ohjeet sinne pääsemiseksi.
- Wifi – lisää majapaikan tai elämyspaikan wifi-verkon nimi ja salasana.
- Varhainen sisäänkirjautuminen – hyväksy vieraan pyyntö saapua ennen tavanomaista sisäänkirjautumisaikaasi.
- Myöhäinen uloskirjautuminen – hyväksy vieraan pyyntö poistua normaalin uloskirjautumisaikasi jälkeen.
- Nukkumisjärjestelyt – vahvista makuuhuoneiden, vuoteiden ja kylpyhuoneiden lukumäärä kohteessasi.
Jos tarjoat majoitusta, ajasta pikavastaukset seuraaville tärkeille hetkille:
- Varausvahvistus – lähetä tervetuliaisviesti, kun vieraan varaus on vahvistettu.
- Ennen sisäänkirjautumista – lähetä viesti 24–48 tuntia ennen sisäänkirjautumista, kun kaikki matkan tiedot ovat saatavilla.
- Ensimmäisen yön jälkeen – ota yhteyttä ja kysy, kaipaako vieras jotain, joka tekisi majoittumisesta mukavamman.
- Ennen uloskirjautumista – ilmoita uloskirjautumisaika ja -ohjeet viimeisenä iltana ennen vieraiden aikataulun mukaista lähtöä.
- Lähdön jälkeen: Kiitä vieraita majoittumisesta ja pyydä palautetta 24–48 tunnin kuluttua siitä, kun he ovat kirjautuneet ulos.
Jos tarjoat elämystä, ajasta pikavastaukset seuraaville tärkeille hetkille:
- Varausvahvistus – lähetä tervetuliaisviesti, kun vieraan varaus on vahvistettu.
- Ennen elämystä – kysy vierailta, onko heillä ruokavaliorajoituksia, esteettömyystarpeita tai henkilökohtaisia mieltymyksiä, ja varaa itsellesi riittävästi aikaa pyyntöjen huomioimiseen.
- Tapahtumamuistutus – ilmoita kulkuohjeet ja tarkat tiedot tapaamispaikasta 24 tuntia ennen elämyksen alkamista.
- Elämyksen jälkeen – kiitä vieraita varauksesta ja pyydä palautetta.
Kun viesti lähetetään, mallipohjassa käytettyjen paikkamerkkien tilalle lisätään automaattisesti varaukseen ja ilmoitukseen liittyviä tietoja, kuten vieraan nimi. Varmista siis, että ilmoituksen tiedot pitävät paikkansa viestin lähetyshetkellä. Viestejä ei lähetetä oikein, jos niissä on tyhjiä paikkamerkkejä.
Tässä artikkelissa esitetyt tiedot ovat voineet muuttua sen julkaisemisen jälkeen.