Jätä sisältö väliin
    Siirry eteenpäin päästäksesi ehdotettuihin tuloksiin
    COVID-19 ja liiketoimintasi: näin minimoit epidemian vaikutuksen

    COVID-19 ja liiketoimintasi: näin minimoit epidemian vaikutuksen

    Matkailijat haluavat lisää joustavuutta. Tämän majoittajat ja elämysjärjestäjät voivat tarjota juuri nyt.
    Kirjoittanut Airbnb 10. maaliskuuta 2020
    Lukemiseen kuluu 2 min

    Päivitetty 16.3.2020

    Koronavirus (COVID-19) vaikuttaa moniin yhteisömme jäseniin joko henkilökohtaisesti tai häiritsemällä majoitus-, elämys- tai matkasuunnitelmia. Vaikka monet matkailijat ovat päättäneet jäädä kotiin tällaisena epävarmana aikana, on vielä niitäkin, jotka harkitsevat edelleen lähimatkoja ja tulevia matkoja.

    Tämän majoittajat/elämysjärjestäjät voivat tehdä täyttääkseen vieraiden tarpeet juuri nyt:

    • Ota käyttöön joustavampi peruutusehto. Monet vieraat epäröivät tulevien matkojen varaamista, mikä on ymmärrettävää. Jos sinulla on tällä hetkellä käytössä tiukka peruutusehto, harkitse joustavaan tai keskinkertaiseen peruutusehtoon vaihtamista (voit aina halutessasi vaihtaa takaisin tiukkaan peruutusehtoon). Kun vieraat tietävät, että peruuttaminen on joustavampaa, he saattavat uskaltaa paremmin tehdä uuden varauksen.
    • Avaa kalenterisi pidempiä majoittumisia varten ja anna viikko- tai kuukausialennuksia. Monet vieraat saattavat etsiä majoittumista viikoksi tai kuukaudeksi lähempänä kotia. Avaamalla kalenterisi pidempiä majoituksia varten voit houkutella näitä vieraita, arvioida helpommin koko kuukauden varattavuutta ja vähentää aikaa, jonka kulutat siivoamiseen ja uusien vieraiden tulon valmisteluun. Harkitse 7 päivän tai sitä pidemmistä majoittumisista myönnettävää alennusta. Alle 50 % majoittajista tarjoaa viikko- tai kuukausialennusta, mutta he saavat sen tehdessään yleensä enemmän pidempiaikaisia varauksia.
    • Kerro vieraille, että kohteessasi on heidän juuri nyt tarvitsemansa mukavuudet. Koska monilla on edessään koulun sulkeutuminen ja etätyöhön siirtyminen, majoittumisia varaavat vieraat saattavat kiinnostua työ- ja perheystävällisistä kohteista. Jos kohteessasi on esimerkiksi nopea wifi, mukava työtila tai se sopii lapsille, muista päivittää mukavuutesi vastaavasti. Huomaathan, että rohkaisemme kaikkia vieraita noudattamaan paikallisia ohjeita kokoontumisista tai sosiaalisesta kanssakäymisestä.
    • Tarjoa itsepalvelusisäänkirjautumista. Monet vieraat saattavat mieluummin kirjautua itse sisään kuin tavata henkilökohtaisesti. Jos voit, asenna avainlaatikko tai älylukko, jossa on näppäimistö. Muista päivittää ilmoitukseesi itsepalvelusisäänkirjautuminen.
    • Tarkista siivousrutiinisi. Vieraat saattavat haluta lisätietoja majoittajan kohteen siisteydestä. Voit kertoa esimerkiksi, mitä siivoustarvikkeita käytät, kuinka usein siivoat kohteesi, millaisia siivoustarvikkeita vierailla on käytettävissään, sekä muita tietoja. Suosittelemme, että kaikki majoittajat tutustuvat seuraaviin Yhdysvaltain tautien torjuntakeskuksen (CDC) siivousvinkkeihin.

    Lisää vinkkejä majoittamiseen / elämysten järjestämiseen

    Kehittelemme myös työkaluja ja ohjelmia, joita kutsumme työnimellä "Joustavammat varaukset". Niiden tarkoituksena on auttaa sinua majoittamaan ja järjestämään elämyksiä sekä auttaa vieraita matkustamaan luottavaisemmin mielin näinä vaikeina aikoina. Siihen sisältyy seuraavaa:

    • Majoittajat ja elämysjärjestäjät voivat tarjota hyvityksiä suoraan. Koronavirus on sekoittanut monien vieraiden matkasuunnitelmia, ja majoittajat ja elämysjärjestäjät ovat kysyneet, miten he voivat suhtautua huomaavaisesti vieraisiin, joiden täytyy peruuttaa. Olemme siis lisänneet uuden työkalun, jonka avulla voit suorittaa hyvityksen suoraan vieraallesi.
    • Autetaan vieraita löytämään kohteita, joissa on käytössä joustava peruutusehto. Käyttöön ottamamme hakusuodatin näyttää kohteet, joissa on käytössä joustava peruutusehto. Sen avulla vieraat löytävät helposti tarpeisiinsa parhaiten sopivat kohteet.

    Näinä epävarmoina aikoina pyydämme kaikkia yhteisössämme suhtautumaan myötätuntoisesti majoittajiin, elämysjärjestäjiin ja vieraisiin, joiden täytyy peruuttaa. Seuraamme tilanteen kehittyessä tarkasti hallinto- ja terveysviranomaisten antamia ohjeita ja pyydämme vieraita, majoittajia ja elämysjärjestäjiä noudattamaan virallisia ohjeita ja suosituksia.

    Saat lisätietoja lieventävien asianhaarojen käytännöstämme, mukaan lukien kelpuutetut varaukset, päivät ja alueet, joten lisää tämä apukeskuksen sivu kirjanmerkkeihisi saadaksesi uusimmat tiedot peruutuksista ilman kuluja. Lisää päivityksiä löydät usein kysytyt kysymykset -osiostamme – lisäämme jatkuvasti vastauksia eniten askarruttaviin kysymyksiin.

    Kiitos, että toimit majoittajana tai elämysjärjestäjänä, ja kiitos myös kärsivällisyydestäsi ja ymmärtämyksestäsi pyrkiessämme tukemaan koko yhteisöämme.

    Airbnb
    10. maaliskuuta 2020
    Oliko tämä hyödyllistä?