Hinnoittelustrategian luominen
Kun tarkistat hinnoittelun ja varattavuuden säännöllisesti, voit pitää toimintasi kilpailukykyisenä ja saavuttaa ansiotavoitteesi. Tässä on muutamia tapoja kehittää hinnoittelustrategiaa.
Tarkista tiedot säännöllisesti
Muutama asia kannattaa asettaa etusijalle hinnoittelussa ja varattavuudessa.
- Avaa enemmän öitä. Näin ilmoituksesi näkyy useammin hakutuloksissa. Jos päiviä on estetty asetuksissa, katso vinkit eston poistamiseen. Jos majoituksen vähimmäiskesto on esimerkiksi viisi yötä ja sinulla on neljä varaamatonta yötä varausten välillä, näet vihjeen vähimmäiskeston lyhentämisestä näille öille.
- Päivitä varattavuusasetukset. Näin voit tarjota majoitusta silloin kuin sinulle sopii. Voit muokata helposti majoituksen kestoa, etukäteisilmoitusta, valmistautumisaikaa ja muita asetuksia.
- Tarkista hintavihjeet ja samankaltaiset ilmoitukset. Nämä työkalut auttavat sinua asettamaan kilpailukykyiset hinnat eri päiville, kausille ja erityistapahtumille. Hintavihjeet ja samankaltaiset ilmoitukset eivät näy, jos käytät älykästä hinnoittelua.
"Vertaan mielelläni hintojani samankaltaisten ilmoitusten hintoihin. Näin voin varmistaa, etten veloita liian suurta tai pientä summaa vaan juuri sopivasti", sanoo Karen, supertarjoaja Kanadan Nelsonista.
Kun muokkaat hinnoittelua, muista ottaa huomioon vieraiden maksama kokonaishinta, johon sisältyvät kaikki lisäämäsi maksut.
Valmistaudu hiljaisempiin kausiin
Jopa suosituimmilla ilmoituksilla on hiljaisia aikoja, joina varauksia on vähemmän. Tässä on muutamia tapoja, joilla saat ilmoituksesi erottumaan joukosta.
- Tarjoa alennuksia. Viikko- ja kuukausialennuksilla voit täyttää kalenterin tehokkaammin ja vähentää vaihtuvuutta. Viime hetken alennuksella voit houkutella vieraita, jotka tekevät varauksen 1–28 päivää ennen saapumista.
- Lyhennä etukäteisilmoitusta. Voit saada enemmän varauksia, jos sallit vieraille varaukset lähempänä sisäänkirjautumista. Voit sallia varaukset jopa samalle päivälle sen mukaan, kuinka paljon valmistautumisaikaa tarvitset.
- Salli lyhyemmät majoittumiset. Lyhentämällä majoittumisen vähimmäiskestoa voit houkutella vieraita, jotka etsivät pikaisesti lomaa. Voit asettaa majoittumiselle vähimmäiskeston sisäänkirjautumispäivän mukaan.
"Saan ehdottomasti enemmän lyhytaikaisia majoittumisia", sanoo supermajoittaja Jimmy Kalifornian Palm Springsistä. "Nämä ovat viime hetken majoittumisia, joita ihmiset eivät välttämättä ole suunnitelleet ennalta. Kahden päivän majoittuminen tuntuu tällöin hyvältä lomalta. Joustavuus on houkuttelevaa."
Hyödynnä huippusesongit
Monilla Airbnb-työkaluilla voi hyödyntää suuren kysynnän sesongit paremmin. Harkitse seuraavia asioita.
- Kiinnitä huomiota lomiin ja erityisiin tapahtumiin. Päivitä varattavuus ja hinnoittelu ennen suuria konsertteja, festivaaleja, urheilutapahtumia ja muita tapahtumia, jotta voit saada enemmän varauksia ja ansaita enemmän. Näet useimmat alueesi juhlapäivät ja suuret tapahtumat kalenterista.
- Lisää aikaisen varaajan alennus. Tarjoamalla alennettua hintaa 1–24 kuukautta etukäteen tehdyille varauksille voit houkutella vieraita, jotka tekevät matkasuunnitelmia hyvissä ajoin etukäteen.
- Laajenna varattavuusnäkymää. Jos asetat varattavuusnäkymän kolmen kuukauden vähimmäisnäkymää pidemmäksi, ilmoituksesi näkyy useammin hakutuloksissa. Voit avata päiviä kalenteriisi jopa kaksi vuotta etukäteen.
"Joskus ihmiset tekevät varauksia kesälomalle vuosi etukäteen tai joululomalle puoli vuotta etukäteen", sanoo Anne, Espanjan Tarragonassa toimiva supertarjoaja. "Hyvissä ajoin majoittumisen varaavat eivät yleensä peruuta varauksia. Se on myös tärkeää, koska silloin tietää, mitä on tulossa."
Voit muokata hinnoittelua ja muita asetuksiasi milloin tahansa. Tulokset voivat vaihdella.
Tarjoajat saivat maksun osallistumisestaan haastatteluihin.
Tässä artikkelissa esitetyt tiedot ovat voineet muuttua sen julkaisemisen jälkeen.