Jätä sisältö väliin
    Siirry eteenpäin päästäksesi ehdotettuihin tuloksiin
    Esittelyssä Airbnb:n COVID-19-turvallisuuskäytännöt

    Esittelyssä Airbnb:n COVID-19-turvallisuuskäytännöt

    Airbnb-yhteisön päivitetyt turvallisuusvaatimukset astuvat voimaan 12. lokakuuta.
    Kirjoittanut Airbnb 6. lokak. 2020
    14 min video
    Päivitetty 15. lokak. 2020

    Kohokohdat

    • Jaamme myös päivitetyt vieraiden laatukriteerit ja käymme keskusteluja laadukkaasta majoittamisesta, jotta jokainen voi edelleen vastata yhteisömme odotuksiin

    • Julkaisemme myös päivitetyt COVID-19-turvallisuuskäytännöt, joita majoittajien ja vieraiden on sitouduttava noudattamaan 12.10. alkaen

    Hei kaikille,

    olen Airbnb:n majoitus- ja elämysjohtaja Catherine. Tässä on viides viikkokatsaukseni.

    Nämä päivitykset julkaistiin elokuussa, minkä jälkeen olemme keskittyneet luomaan läheisemmän suhteen työntekijöidemme ja majoittajien sekä elämysjärjestäjien välille. Jos aiemmat videoni ovat jääneet näkemättä, löydät ne täältä.

    Kiitos kaikille, jotka ovat käyttäneet aikaansa esittääkseen minulle ajatuksiaan ja kysymyksiään työpajoissamme, kommenteissa ja sähköposteissa. Viestinne sisältävät syvällistä tietoa, joka ohjaa meitä oikeisiin toimiin ja muutoksiin.

    Tässä viikkokatsauksessa käsittelen vieraiden ja majoittajien laatukriteereitä sekä COVID-19:n vaatimia lisäturvallisuusvaatimuksia, jotka koskevat kaikkia Airbnb:llä.

    Päivitetyt vieraiden laatukriteerit

    Olen kuullut monilta teistä, että olette huolissanne tietynlaisesta vieraskäyttäytymisestä kohteissanne. Uskomme, että kyseessä on vain pieni prosenttiosuus vieraista, mutta uskomme myös, että kaikkien vieraiden on kohdeltava majoittajia, kohteita ja niitä ympäröiviä yhteisöjä kunnioittavalla tavalla.

    Varmistamme sen laajentamalla luotettavuuskriteereitämme viidelle uudelle osa-alueelle. Loimme uudet kriteerit suoraan ehdotustenne pohjalta, ja niillä puututaan näihin epäkohtiin:

    • luvattomat myöhäiset uloskirjautumiset
    • piittaamattomuus sisäänkirjautumisajoista
    • luvattomat lemmikit (avustajaeläimet pois lukien)
    • hyväksyttyjen turvalaitteiden peukalointi tai poistaminen
    • epäkunnioitus Airbnb:n käytäntöjä vastaavia talon sääntöjä kohtaan.

    Tämä on jatkoa viime vuoden työllemme, jolloin loimme vieraiden luotettavuuskriteerit. Aiemmin tänä vuonna ilmoitimme myös, että juhlat on kielletty maailmanlaajuisesti. Lisäksi viime vuoden lopusta alkaen olemme sulkeneet väliaikaisesti tai poistaneet noin 100 000 vierastiliä, jotka rikkoivat käytäntöjämme ja kriteerejämme.

    Aiomme panostaa vuoden loppuun saakka järjestelmiemme ja prosessiemme parantamiseen. Näin edistymme kohti johdonmukaista sääntöjen toteutumisen valvontaa, entistä nopeampia vastausaikoja ja yleisesti vastuullisempaa vierastoimintaa.

    Laadukas majoittaminen

    Viime aikoina olen tavannut paljon majoittajia työpajoissa ja yhteisökeskuksessa. Olen saanut heistä sellaisen vaikutelman, että hyvässä majoittamisessa on kyse lähinnä kolmesta asiasta. Ne ovat laatu, yhteys ja yhteisö, jotka kaikki rakennetaan luottamukselle.

    Matkailijat eivät todennäköisesti enää tee varauksia Airbnb:llä, jos heillä on ollut huonoja kokemuksia Airbnb-majoittajista. Tämä voi vaikuttaa myös majoittajien maineeseen heidän omissa yhteisöissään ja johtaa jopa paikallisten määräysten tiukentamiseen.

    Huomasimme hiljattain, että eräät kohteet eivät vastanneet laatuodotuksiamme. Voimme poistaa vieraita palvelustamme suojellaksemme koko Airbnb-yhteisöä. Samalla periaatteella olemme päättäneet poistaa väliaikaisesti tai kokonaan sellaisten kohteiden ilmoituksia, joissa on jatkuvasti vakavia ongelmia tai jotka saavat säännöllisesti alhaisia arvioita eivätkä ole vastanneet vieraiden odotuksia.

    Laatu on tietysti monitahoinen asia, mutta esimerkiksi nämä mittarit kertovat meille hyvästä majoitustavasta:

    • kohteesi kuvauksen ja valokuvien totuudenmukaisuus
    • luotettavuutesi majoittajana
    • tavoitettavuutesi
    • tähtiarviosi
    • tapasi täyttää yhteisön laatukriteerit.

    Useimpien tapausten kohdalla olemme jo lähettäneet ilmoitukset majoittajille, joita tämä koskee. Olemme myös laatineet muutoksenhakumenettelyn, jotta ongelmia voitaisiin käsitellä helpommin.

    COVID-19-vaatimukset on päivitetty

    Kesäkuusta alkaen Airbnb:n tehostetun siivouksen ohjelmaan on ilmoitettu lähes 1,5 miljoonaa kohdetta. Ne ovat Airbnb-palvelun suosituimpia, ja niihin on tullut yli kolme kertaa enemmän varauksia kuin ohjelman ulkopuolella oleviin kohteisiin.*

    Olen kuullut majoittajilta, että he haluavat meidän tekevän siivousprosessista virtaviivaisemman ja selkeämmän. Siksi tarjoamme nyt uusia resursseja ja työkaluja, joiden avulla viisivaiheinen siivous on helppo omaksua ja ottaa käyttöön.

    Siivoukseen kuuluvat nämä vaiheet:

    1. tilan valmisteleminen siivoamista varten ja sen tuulettaminen
    2. kaikkien huoneiden siivoaminen
    3. pintojen puhdistaminen
    4. kaikkien huoneiden tarkistaminen
    5. tilan valmisteleminen seuraaville vieraille.

    Kun tutkimukset tuottavat uutta tietoa, muutamme myös omaa toimintatapaamme, jotta voimme turvata yhteisömme COVID-19-pandemian aikana. 12.10. alkaen:

    • majoittajilla** on 20.11. saakka aikaa sitoutua noudattamaan viisivaiheista siivousohjelmaa
    • kaikkien vieraiden ja majoittajien on käytettävä maskeja ja pidettävä turvavälit ollessaan tekemisissä toistensa kanssa.

    Ensi viikon alussa majoittajat saavat sovellukseensa tai ohjauspaneeliinsa kehotteen, joka sisältää viisivaiheisen tehostetun siivouksen ohjelman sekä sivun, jolla voi vahvistaa noudattavansa COVID-19-turvallisuusvaatimuksia. Tilillesi voidaan lähettää varoituksia, se voidaan sulkea väliaikaisesti, ja joissain tapauksissa se voidaan poistaa Airbnb:ltä, ellet vahvista noudattavasi vaatimuksia 20.11. mennessä.

    Huom. Jos olet jo vahvistanut noudattavasi tehostetun siivouksen ohjelmaa, sinun tarvitsee vain hyväksyä nopeasta kehotteesta maskin käyttö ja turvavälien pitäminen. Myös uusien majoittajien on sitouduttava näihin turvallisuuskäytäntöihin.

    Jos järjestät Airbnb-elämyksen maassa tai alueella, jossa lähielämysten järjestäminen on alkanut uudelleen, olemme luoneet erityisesti sinulle siivousohjeet sekä terveyttä ja turvallisuutta koskevat suositukset ja vaatimukset.

    Lisää tietoa siivoamisesta

    Haluamme auttaa sinua ymmärtämään vaatimukset paremmin, joten lisäsimme tietopankkiin nämä artikkelit:

    Kiitos kaikesta antamastanne palautteesta. Palaan asiaan muutaman viikon kuluttua ja julkaisen viikkokatsauksessa jännittäviä uusia ominaisuuksia ja käytäntöjä.

    Tällä välin voit tavoittaa minut suoraan yhteisökeskuksesta kirjoittamalla viestiisi tägin @Catherine-Powell. Arvostamme teiltä saamaamme palautetta, ja se vaikuttaa todella paljon kaikkeen toimintaamme.

    *Perustuu Airbnb:n sisäisiin tietoihin ajalta 18.6.–30.9.2020.

    **Pois lukien majoittajat, joiden kohteet sijaitsevat Manner-Kiinassa.

    Tässä artikkelissa esitetyt tiedot ovat voineet muuttua sen julkaisemisen jälkeen.

    Kohokohdat

    • Jaamme myös päivitetyt vieraiden laatukriteerit ja käymme keskusteluja laadukkaasta majoittamisesta, jotta jokainen voi edelleen vastata yhteisömme odotuksiin

    • Julkaisemme myös päivitetyt COVID-19-turvallisuuskäytännöt, joita majoittajien ja vieraiden on sitouduttava noudattamaan 12.10. alkaen

    Airbnb
    6. lokak. 2020
    Oliko tämä hyödyllistä?