Tarkista hintasi
Asetat perushinnan ensimmäisen kerran Airbnb startin aikana. Jos asetat aluksi matalan hinnan, voit paremmin houkutella ensimmäisiä vieraita ja näin kehittää toimintaa ansiotavoitteitasi kohti. Tarkista hinta säännöllisesti, jotta pysyt kilpailukykyisenä.
Paikallisen kysynnän ymmärtäminen
Voit menettää varauksia, jos kohteesi hinta on lähialueen samankaltaisia kohteita korkeampi. Airbnb:n hinnoittelutyökalujen avulla voit vastata kysynnän muutoksiin. Esimerkkejä:
- Yökohtaiset hintavihjeet: Yksilölliset suositukset auttavat asettamaan hinnat eri päiville, kausille ja erityistapahtumille. Vihjeissä otetaan huomioon esimerkiksi kohteen sijainti ja mukavuudet, aiemmat varaukset ja alueen viimeaikaiset hinnat. Voit tuoda vihjeet näkyviin tai piilottaa ne napauttamalla kalenterin yläpuolella olevaa taikasauvaa.
- Samankaltaiset kohteet: Tällä työkalulla voit verrata varattujen ja varaamattomien kohteiden keskimääräisiä hintoja alueen kartalla. Näet samankaltaiset kohteet napauttamalla mitä tahansa päivämääriä kalenterissa tai avaamalla perushinnan hinta-asetuksista.
- Älykäs hinnoittelu: Tämä työkalu päivittää hinnan automaattisesti kysynnän mukaan hyödyntäen samoja tekijöitä kuin hintavihjeet. Valitset ensin hinta-alueen, minkä jälkeen voit laittaa älykkään hinnoittelun päälle ja pois päältä mille tahansa päivälle. Hintavihjeet eivät näy, jos käytät älykästä hinnoittelua.
"Kun tiedän, mitä alueellani tapahtuu, voin hinnoitella kohteeni luottavaisemmin", sanoo Felicity, tarjoajaneuvoston jäsen ja supertarjoaja Australian Uudesta Etelä-Walesista. "Ymmärrän, milloin hinta on sopiva ja siitä kannattaa pitää kiinni ja milloin taas hintaa kannattaisi laskea."
Arvon painottaminen
Vieraat etsivät majoituksia, jotka ovat poikkeuksellisen laadukkaita hintaansa nähden. Muista seuraavat asiat hintaa tarkistaessasi:
- Vieraiden maksama kokonaishinta: Kun tiedät vieraiden todellisuudessa maksaman hinnan, voit hinnoitella kohteesi kilpailukykyisemmin. Näet hintaerittelyn valitsemalla minkä tahansa päivän kalenterista. Erittely sisältää myös Airbnb:n palvelumaksut. Muista, että siivousmaksu ja kaikki muuta lisäämäsi maksut vaikuttavat kokonaishintaan.
- Vieraiden arvostelut: Selvitä vieraiden antaman palautteen avulla, mikä toimii ja missä on parantamisen varaa. Kun olet saanut muutamia hyviä arvosteluja, voi olla hyvä hetki tarkistaa hinta.
- Kohteen tarjoama arvo: Voit houkutella vieraita paremmin lisäämällä esimerkiksi suosittuja mukavuuksia tai esteettömyysominaisuuksia.
"Sisustus ja mukavuudet ovat erinomaisia perusteita korottaa hintaa ja saada enemmän varauksia", sanoo Katie Kay, tarjoajaneuvoston jäsen ja supertarjoaja Kalifornian Lake Arrowheadista.
Alennusten lisääminen
Kampanjat ja alennukset voivat parantaa ilmoituksen sijoittumista hakutuloksissa ja houkutella vieraita. Vaihtoehtoja:
- Uuden ilmoituksen kampanja: tarjoamalla 20 % alennusta kolmesta ensimmäisestä varauksesta saat helpommin ensimmäiset vieraat ja arvostelut.
- Aikaisen varaajan alennus: tarjoamalla alennettua hintaa 1–24 kuukautta etukäteen tehdyille varauksille voit houkutella vieraita, jotka tekevät matkasuunnitelmia hyvissä ajoin etukäteen.
- Viime hetken alennus: alentamalla 1–28 päivää ennen sisäänkirjautumista tehtyjen varausten hintaa voit täyttää kalenterisi aukot.
- Viikko- ja kuukausialennukset: myöntämällä alennuksia pidemmistä majoittumisista voit täyttää kalenterisi tehokkaammin ja vähentää vaihtuvuutta.
"Saan pidempiä majoittumisia tarjoamalla viikko- ja kuukausialennuksia", sanoo Daniel, supertarjoaja Espanjan Kanariansaarilta. "Tavallisesti vieraat päätyvät varaamaan kohteen viikoksi, mikä on hieno juttu."
Tieto uuden ilmoituksen kampanjasta tai vähintään 10 %:n arvoisesta viikko- tai kuukausialennuksesta näkyy vieraille mainintana hakutuloksissa sekä ilmoitussivulla.
Voit muokata hinnoittelua ja muita asetuksia milloin tahansa. Tulokset voivat vaihdella.
Tarjoajat saivat maksun osallistumisestaan haastatteluihin.
Tässä artikkelissa esitetyt tiedot ovat voineet muuttua sen julkaisemisen jälkeen.