Kolme tapaa houkutella lisää vieraita
Kun tarjoat enemmän joustavuutta, ilmoituksesi näkyy useammin hakutuloksissa. Houkuttele mahdollisimman paljon vieraita laajentamalla palvelualuettasi ja tarjoamalla erilaisia hintoja ja palveluaikoja.
Varattavuuden hallinnointi
Muista lisätä kaikki ajat, jolloin voit tarjota varauksia. Kun muokkaat varattavuuttasi, lisää palveluaikasi ja valitse varattavuusnäkymä. Vieraat voivat löytää vain palvelut, joissa on molemmat.
Ilmoitukset-välilehdellä:
- Aseta palveluajat. Vieraat näkevät palveluaikasi ja voivat varata palvelusi. Voit lisätä kaikkiin tuotteisiin samat tai eri ajat. Ota huomioon kiireiset ajat. Esimerkiksi personal trainerit saattavat olla suosituimpia aamuisin ja yksityiset kokit iltaisin.
- Syötä varattavuusnäkymä. Valitse, voivatko vieraat tehdä varauksia 3, 6, 9, 12 vai 24 kuukautta etukäteen. Voit vaihdella tätä kullekin tuotteelle.
Kalenterissasi:
- Tarkenna varattavuuttasi. Voit lisätä tavanomaisen palveluaikasi ulkopuolella olevia aikoja ja sulkea ajat, jolloin et voi työskennellä. Kaikki suljetut ajat koskevat kaikkia tuotteitasi.
- Synkronoi kalenterit. Yhdistä Airbnb-kalenterisi ja Google Kalenterisi. Kaikki Google Kalenterisi tapahtumat sulkevat kyseiset ajat Airbnb-kalenteristasi.
Kun olet valmis, esikatsele ilmoitustasi vahvistaaksesi varattavuutesi ja nähdäksesi, mitä vieraat näkevät.
Kilpailukykyinen hinnoittelu
Kannattaa tarjota vähintään kolme vaihtoehtoa lähtö-, vakio- ja premium-hintaan, jotta pysyt kilpailukykyisenä ja houkuttelet enemmän vieraita. Eri hintavaihtoehdot voivat johtaa suurempiin tuloihin ja useampiin arvosteluihin. Vieraat ovat esimerkiksi yleensä valmiit maksamaan 52–95 USD kolmen ruokalajin ateriasta, 54–96 USD spa-hoidosta tai 46–75 USD valokuvauksesta.*
- Sisällytä lähtöhinta. Vieraat näkevät edullisimman tuotteesi hakutuloksissa. Lähtöhinta voi houkutella uusia vieraita ja herättää kiinnostusta muita tuotteitasi kohtaan.
- Tarjoa mukautettuja tarjouksia. Lähetä mukautettuja tarjouksia maksupyynnön kanssa Viestit-välilehdellä ennen kuin vieras tekee varauksen. Jos esimerkiksi tarjoat henkilökohtaista valmennusta, vieras voi kysyä, voitko tarjota treenin aikaisin aamulla tai matkustaa palvelualueesi ulkopuolelle.
- Mukauta tarjousta muutosten avulla. Voit myös lähettää hintamuutoksen Viestit-välilehdellä sen jälkeen, kun vieras on tehnyt varauksen. Vieras voi esimerkiksi haluta mukauttaa tuotettaan lisäämällä ranskalaisen manikyyrin manikyyriinsä tai tietyn ainesosan ateriaansa.
- Lisää vähimmäishinta. Jos olet päättänyt veloittaa hinnan vierasta kohden, voit asettaa varauskohtaisen vähimmäishinnan. Tämä voi olla hyödyllistä palveluissa, joissa ryhmät ovat yleisiä, kuten cateringissä tai valmiissa aterioissa. Jos vieras esimerkiksi haluaa varata 50 USD:n tuotteen kahdelle vieraalle ja vähimmäishintasi on 120 USD, hänen pitää maksaa 120 USD varauksesta.
- Tarjoa alennuksia. Voit houkutella vieraita varaamaan rajoitetun ajan tarjouksilla sekä aikaisen varaajan ja suurten ryhmien alennuksilla. Kun valitset jonkin alennuksen, alkuperäinen hinta näkyy vieraille yliviivattuna haussa ja ilmoituksessa.
Palvelualueen laajentaminen
Mieti, matkustatko vieraiden luokse, tulevatko vieraat luoksesi vai ovatko molemmat mahdollisia. Jos vieraat tulevat luoksesi, muista, että he löytävät sinut vain, jos he etsivät palveluita läheltä sijaintiasi.
Jos matkustat vieraiden luokse:
- Mieti palvelualuettasi. Jos haluat näkyä useammin hakutuloksissa, varmista, että olet lisännyt kaikki sinulle mahdolliset kaupungit, naapurustot tai postinumerot palvelualueellesi.
- Kerro mahdollisesta joustavuudesta. Voit mainita ilmoituksesi kuvauksessa alueet, joille olet valmis matkustamaan ajoittain, tai kertoa, että vieraat voivat ottaa sinuun yhteyttä, jos he ovat palvelualueesi ulkopuolella.
Jos vieraat tulevat luoksesi:
- Vahvista osoitteesi. Ilmoitustasi katsoville vieraille näytetään etäisyys ja matka-aika sijaintiisi.
- Lisää yrityksesi nimi. Tämä auttaa vieraita löytämään sinut, kun he saapuvat.
- Lisää ammattilaisen ottamia valokuvia. Tarjoatpa palvelua kylpylässä, kuntosalilla, kampaamossa tai muualla, kuvat sijainnistasi osoittavat palvelusi laadun ja auttavat vieraita löytämään sinut.
*Perustuu maaliskuussa 2025 tehtyyn verkkokyselyyn, johon osallistui yli 700 Airbnb-vierasta ja mahdollista ensimmäistä kertaa varaavaa vierasta Yhdysvalloissa.
Käyttäjäkokemus voi vaihdella sijainnin mukaan. Tässä artikkelissa esitetyt tiedot ovat voineet muuttua sen julkaisemisen jälkeen.


