Entistä yksinkertaisempi tapa kiistauttaa kostomielessä tehdyt arvostelut
Tiedämme majoittajien olevan huolissaan siitä, että asiakkaat jättävät kostoon perustuvia arvosteluja. Tällaisia puolueellisia arvosteluja voidaan jättää sen jälkeen, kun majoittaja on ilmoittanut vieraan rikkoneen talon sääntöjä, vahingoittaneen omaisuutta tai syyllistyneen johonkin muuhun vakavaan käytäntörikkomukseen.
Arvostelujärjestelmämme avulla voit tutustua muiden majoittajien vieraille antamiin arvosteluihin ja kiistauttaa mahdolliset kostoon perustuvat arvostelut.
Entistä vahvempi suoja kostoksi tehtyjä arvosteluja vastaan
Sinun pitäisi vieraiden majoittamisen aikana voida tuntea olosi mukavaksi murehtimatta mahdollisia kostoon perustuvia arvosteluja. Voit kiistauttaa kostoon perustuvan arvostelun huolimatta sen lisäyshetkestä, jos vieras rikkoo vakavasti käytäntöjä esimerkiksi seuraavilla tavoilla:
vahingoittaa omaisuuttasi
viipyy kohteessa varausaikaa kauemmin
rikkoo yleisiä talon sääntöjä
järjestää kohteessa luvattomia juhlia tai tapahtumia.
Kiistautus ei takaa, että arvostelu poistetaan. Kun kiistautat arvostelun, pyydämme sinua toimittamaan todisteita, kuten valokuvia tai sinun ja vieraiden välisiä viestiketjuja.
Todisteista pitää käydä ilmi, että jotain käytäntöä on rikottu vakavasti. Sinun pitää myös todistaa, että käytäntörikkomuksesta ilmoittaminen Airbnb:lle tai vieraalle on johtanut kostoon perustuvaan arvosteluun.
Kannattaa säilyttää kaikki vieraan kanssa käymäsi keskustelut Airbnb-postilaatikossa, jotta asiakaspalvelutiimimme voi helposti tutkia todisteet. Muista, että vain ensisijaiset majoittajat ja ensisijaiset vieraat voivat kiistauttaa arvosteluja.
Lisätietoja arvostelukäytännöstämme
Näin käytäntö toimii
Ajatellaan esimerkiksi, että vieras tupakoi sisällä vastoin talon sääntöjä. Ilmoitat vieraallesi löytäneesi tupakantumppeja olohuoneesta ja lähetät korvauspyynnön perusteellisesta siivouksesta. Vieras kieltäytyy maksamasta ja jättää vihaisen arvostelun. Voit kiistauttaa tämän arvostelun, minkä jälkeen selvitämme, täyttääkö se poistamisen ehdot.
Majoittajat ovat kertoneet meille, että kostoon perustuvia arvosteluja koskevat päivitetyt käytäntömme ovat auttaneet heitä majoittamaan luottavaisin mielin. Majoittaja Leannen mukaan hänen kohteelleen lisätty kostoarvostelu "arvioitiin ja poistettiin viipymättä pyynnön jälkeen. Minusta todella tuntui, että Airbnb oli puolellani."
Majoittaja Daniel sai myös "epäreilun arvostelun". "Sain [Airbnb-tuelta] paljon apua asian ratkaisemiseen."
Yksityiskohtaisemmat arvostelut
Majoittajat voivat jättää arvosteluihin vieraista tietoja, joista on hyötyä muille majoittajille. Vieraista näkyy arviot puhtaudesta, viestinnästä ja talon sääntöjen noudattamisesta yksittäisissä majoittumisissa sekä keskimäärin kaikissa majoittumisissa. Arvostelusi auttavat varmistamaan, että vieraiden pelisääntöjä noudatetaan. Jos vieras ei noudata näitä sääntöjä, voit jättää alhaisen tähtiluokituksen.
Vieraat arvostelevat sinun toimintasi majoittajana vastaavasti. Vieraat voivat antaa yhdestä viiteen tähteä kokonaisarvioksi majoittumisestaan. He voivat myös valita tähtiarvion eri kategorioille ja kertoa, mikä sujui hyvin ja missä olisi parannettavaa.
Jos kohteesi on esimerkiksi puhdas ja huolella siivottu, vieras voi antaa viisi tähteä ja lisätä kommentin "putipuhdas kylpyhuone". Tähtiarviot ja eri kategorioihin liittyvä palaute eivät vaikuta supermajoittajan statukseen.
Nopeampaa tukea chatbotilta
Otimme tammikuussa 2023 käyttöön päivitetyn chatbotin, jonka avulla arvosteluja on helpompi kiistauttaa olematta suoraan yhteydessä Airbnb:n tukeen. Saat chatbotilta ohjeet kiistautukseen liittyvien todisteiden lähettämiseen.
Olemme päivittäneet arvostelujen toimintatapaa saamamme palautteen perusteella. Haluamme kuulla mielipiteenne jatkossakin, jotta voimme kehittää varausjärjestelmää entistäkin paremmaksi yhteisöllemme.
Tässä artikkelissa esitetyt tiedot ovat voineet muuttua sen julkaisemisen jälkeen.