Siirry eteenpäin päästäksesi ehdotettuihin tuloksiin

    Entistä yksinkertaisempi tapa kiistauttaa kostomielessä tehdyt arvostelut

    Voit pyytää kostoksi annetun arvostelun poistamista riippumatta siitä, kuinka kauan sitten se julkaistiin.
    Kirjoittanut Airbnb 16. marrask. 2022
    Lukemiseen kuluu 2 min
    Päivitetty 30. marrask. 2022

    Usein majoittajat haluavat tietää vieraan Airbnb:llä saamista arvosteluista ennen varauspyynnön hyväksymistä, ja he ovat myös huolissaan mahdollisista kostoon perustuvista arvosteluista. Päivitämme arvostelujärjestelmää, jotta voit tutustua muiden majoittajien vieraista antamiin arvosteluihin ja kiistauttaa mahdolliset kostoon perustuvat arvostelut.

    Yksityiskohtaisemmat arvostelut

    Lisäämme majoittajille mahdollisuuden kirjoittaa vieraista antamiinsa arvosteluihin tarkempia tietoja muiden majoittajien nähtäville. Kokonaisarvion lisäksi näet esimerkiksi, millaiset arviot muut majoittajat ovat antaneet vieraalle puhtaudesta, viestinnästä ja talon sääntöjen noudattamisesta. Arvostelujesi auttavat myös varmistamaan, että vieraat noudattavat vieraiden pelisääntöjä. Voit myös ilmoittaa vieraista, jotka eivät noudata niitä.

    Samaa menettelyä sovelletaan arvosteluihin, jotka vieraat jättävät sinulle. Vieraat voivat edelleen antaa yhdestä viiteen tähteä kokonaisarvioksi majoittumisestaan. Nyt he voivat lisätä myös tähtiarvion useista kategorioista ja kertoa tarkemmin, mikä meni hyvin tai olisi voinut mennä paremmin.

    Jos kohteesi on esimerkiksi erittäin puhdas, vieras voi valita viisi tähteä ja "putipuhdas kylpyhuone". Tietyistä kategorioista annetut tähtiarviot ja palaute eivät vaikuta supermajoittajan statukseen.

    Entistä vahvempi suoja kostoon perustuvia arvosteluja vastaan

    Sinun pitäisi vieraiden majoittamisen aikana voida tuntea olosi mukavaksi murehtimatta mahdollisia kostoon perustuvia arvosteluja.

    Voit kiistauttaa kostoon perustuvan arvostelun huolimatta sen lisäyshetkestä, jos vieras on rikkonut vakavasti esimerkiksi seuraavia käytäntöjä:

    • Omaisuutesi vahingoittaminen (uusi marraskuussa 2022)
    • Varauksen keston ylittäminen (uusi marraskuussa 2022)
    • Talon sääntöjen rikkominen (uusi marraskuussa 2022)
    • Luvattomat juhlat tai tapahtuma kohteessasi (huhtikuusta 2021 alkaen)

    Jos pyysit arvostelun poistamista ennen 16.11.2022, sinun pitää aloittaa uusi pyyntö päivitetyn käytännön mukaisesti.

    Arvostelun kiistäminen ei takaa, että se poistetaan. Kun kiistät arvostelun, pyydämme sinua toimittamaan todisteita, kuten valokuvia tai viestiketjuja kirjoittelusta vieraiden kanssa. Näistä todisteista on käytävä ilmi vakava käytäntörikkomus ja se, että kostoon perustuva arvostelu johtui käytännön täytäntöönpanosta.

    Lue lisätietoja arvostelukäytännöstämme

    Miten päivitetty käytäntö siis toimii? Vieras esimerkiksi tupakoi kohteessasi vastoin talon sääntöjä. Ilmoitat vieraallesi, että löysit tupakantumppeja olohuoneesta, ja lähetät korvauspyynnön perusteellisesta siivouksesta. Vieras kieltäytyy maksamasta ja jättää vihaisen arvostelun. Voit kiistauttaa kyseisen arvostelun, ja selvitämme, voidaanko se poistaa.

    Otamme vuoden 2023 alussa käyttöön chatbotin, jonka avulla voit kiistauttaa arvostelun ilman, että joudut ottamaan yhteyttä yhteisötukeen.

    Päivitämme arvostelujen toimintatapaa majoittajien palautteen perusteella. Kerro meille ajatuksistasi jatkossakin, jotta voimme vastaisuudessakin tehdä tarvitsemianne päivityksiä.

    Tutustu tarkemmin Airbnb:n talven 2022 uutuuksiin.

    Tässä artikkelissa esitetyt tiedot ovat voineet muuttua sen julkaisemisen jälkeen.

    Airbnb
    16. marrask. 2022
    Oliko tämä hyödyllistä?