Aikaa säästävien pikavastausten käyttäminen
Useimmat Airbnb-palveluja varaavat vieraat lähettävät ensin viestin tarjoajalle. Viestit-välilehdellä voit vastata yleisiin kysymyksiin, kannustaa varaamaan ja viestiä nopeasti pikavastauksilla.
Mikä on pikavastaus?
Pikavastaus on lyhyt, valmiiksi kirjoitettu viesti, joka tallennetaan malliksi viestiasetuksista.
Tietojen, kuten vieraan etunimen, paikkamerkit tekevät jokaisesta viestistä yksilöllisen, kun ne korvataan ilmoituksesta tai varauksesta haetuilla tiedoilla.
Voit luoda omia pikavastauksia ja käyttää Airbnb:n palveluiden tarjoajille tarkoitettuja mallipohjia. Jos esimerkiksi vastaat usein samanlaisiin kysymyksiin tuotteesta ennen kuin vieraat varaavat, kokeile tallentaa vakiovastauksesi pikavastauksena.
Voit lähettää pikavastauksia viestiessäsi vieraiden kanssa ja ajastaa niitä lähetettäviksi automaattisesti tärkeinä hetkinä.
Miten lähetän pikavastauksen?
Pikavastauksen lähettäminen vieraalle välittömästi:
- Siirry Viestit-välilehdelle.
- Valitse keskustelu, johon haluat vastata.
- Napauta plusmerkkiä (+) kohdassa Kirjoita viesti.
- Valitse Lähetä pikavastaus.
- Valitse keskustelussa näkyvä pikavastaus.
- Muokkaa viestiä tai lähetä se sellaisenaan.
- Lähetä viesti nuolta (↑) napauttamalla.
Viestit-välilehdellä on myös ehdotettuja vastauksia, jotka ymmärtävät vieraan kysymyksen tekoälyn avulla ja ehdottavat jotain pikavastaustasi. Ehdotus näkyy keskustelussasi ja vain sinulle. Voit muokata pikavastausta ennen sen lähettämistä tai kirjoittaa itse oman vastauksen.
Miten ajastan pikavastauksen?
Pikavastauksen lähettäminen automaattisesti kaikille vieraille:
- Siirry Viestit-välilehdelle.
- Napauta näytön yläreunassa olevaa asetuskuvaketta.
- Napauta Hallinnoi pikavastauksia.
- Valitse ajastettava pikavastaus ja napauta Seuraava.
- Napauta Ajasta ja valitse, milloin haluat vieraiden saavan viestin, esimerkiksi 5 minuuttia varauksen tekemisen jälkeen tai 2 tuntia palvelun päättymisen jälkeen.
Näet vieraan kanssa käymässäsi keskustelussa muistutuksen, kun ajastetun nopean vastauksen lähetysajankohta on lähellä. Jos viestissä on jo ilmoittamiasi tietoja, voit muokata viestiä tai kumota sen lähettämisen.
Vinkkejä pikavastausten käyttöön
Pikavastaus toimii parhaiten, kun se on lyhyt ja keskittyy yhteen aiheeseen. Voit esimerkiksi selittää, miten vieraita lisätään, erityispyyntöihin vastataan ja hätätilanteisiin varaudutaan.
Kokeile ajastaa pikavastauksia seuraaville tärkeille hetkille:
Varausvahvistus
Sano "hei" ja kerää tietoja, joiden avulla voit räätälöidä tuotteesi vieraiden tarpeisiin. Valokuvaaja voi esimerkiksi kysyä seuraavia asioita:
- Mikä on valokuvauksen tarkoitus?
- Mitkä kuvat ovat tärkeitä?
Jos kumppani tarjoaa palvelun tai avustaja liittyy seuraasi, muista esitellä hänet ja kertoa hänen pätevyydestään.
Ennen palvelua
Muistuta vieraita saapumisajasta ja tapaamispaikasta ja anna vinkkejä siitä, miten he saavat kaiken irti palvelusta. Personal trainer voi esimerkiksi lisätä viestin lyhyen luettelon suositelluista vaatteista ulkoiluaktiviteetteihin ja kausiluonteiseen säähän.
Palvelun jälkeen
Voit kiittää vieraita siitä, että he varasivat palvelusi. Kun pyydät heitä jättämään julkisen arvostelun, voit auttaa muita päättämään, vastaako palvelu heidän tarpeitaan. Pyydä palautetta ja ideoita siitä, miten olisit voinut tehdä yhdessä vietetystä ajasta vieläkin paremman.
Kuvien tai videoiden lähettäminen pikavastausten avulla voi auttaa sinua esittelemään itsesi, luomaan mukautettuja tuotteita ja jakamaan ikimuistoisia hetkiä vieraiden kanssa. Kokki voi esimerkiksi lähettää kuvan esimerkkimenusta.
Voit liittää tiedostoja viesteihin milloin tahansa varauksen vahvistamisen jälkeen. Voit lähettää kuvia PNG- tai JPG-muodossa (enintään 50 Mt) ja videoita MP4- tai MOV-muodossa (enintään 100 Mt ja 60 sekuntia).
Käyttäjäkokemus voi vaihdella sijainnin mukaan. Tässä artikkelissa esitetyt tiedot ovat voineet muuttua sen julkaisemisen jälkeen.

