AIRBNB × PICC (KIINAN KANSANVAKUUTUSYHTIÖ)

Kiinan majoittajien ja elämysjärjestäjien vakuutusturva

Majoittajat ja elämysjärjestäjät voivat toimia Manner-Kiinassa tehokkaasti, yksilöllisesti ja menestyksekkäästi Airbnb:n kautta. Teemme myös yhteistyötä Kiinan kansanvakuutusyhtiön (PICC) kanssa vakuutusturvan tarjoamiseksi Kiinassa toimiville majoittajille ja elämysjärjestäjille. Vakuutusturva sisältää kolme eri ohjelmaa: Kiinan kohteiden vakuutusturva, [Kiinan majoittajien vakuutusturva] (#host_protection_insurance) ja [Kiinan elämysjärjestäjien vakuutusturva] (#experience_protection_insurance). Näin vakuutuskorvausprosessi on helpompi ja turvallisempi. Tutustu seuraaviin tietoihin kattavuudesta.

Majoittajat ja elämysjärjestäjät voivat toimia Manner-Kiinassa tehokkaasti, yksilöllisesti ja menestyksekkäästi Airbnb:n kautta. Teemme myös yhteistyötä Kiinan kansanvakuutusyhtiön (PICC) kanssa vakuutusturvan tarjoamiseksi Kiinassa toimiville majoittajille ja elämysjärjestäjille. Vakuutusturva sisältää kolme eri ohjelmaa: Kiinan kohteiden vakuutusturva, [Kiinan majoittajien vakuutusturva] (#host_protection_insurance) ja [Kiinan elämysjärjestäjien vakuutusturva] (#experience_protection_insurance). Näin vakuutuskorvausprosessi on helpompi ja turvallisempi. Tutustu seuraaviin tietoihin kattavuudesta.

Mitä etua siitä on?

Kattava suoja

Suojele kohdettasi ja siihen kuuluvaa omaisuutta sekä vieraidesi ja kolmansien osapuolten turvallisuutta.

Summa enintään

  • Kiinassa sijaitsevien kohteiden vakuutusturva enintään 1 000 000 juania (CNY)
  • Kiinan majoittajien vakuutusturva enintään 5 000 000 juania (CNY)
  • Kiinan elämysjärjestäjien vakuutusturva enintään 5 000 000 juania (CNY)

Ammattimainen tuki

– PICC:n korvausvaatimustiimi alkaa tehdä yhteistyötä Sedgwick China Co., Ltd:n kanssa, jotta nämä kaksi yritystä voivat tarjota palveluitaan yhdessä – Airbnb:n asiakaspalvelu vastaa kysymyksiisi ja tarjoaa sinulle tarvittavat henkilökohtaiset palvelut

Kiinassa sijaitsevien kohteiden vakuutusturva

Kattavuus:

  • vieraiden kohteellesi aiheuttamat vahingot
  • vieraiden omaisuudellesi aiheuttamat vahingot
  • vieraan eläimen tai lemmikin (esim. opaskoira) kohteellesi tai omaisuudellesi aiheuttamat vahingot
  • kaikki vahinkotapahtuman vuoksi menetetyt varaustulot, enintään 10 000 juania (CNY)

Kattavuutta koskevat poikkeukset

  • käteisvarojen ja arvopapereiden varkauksia (esim. pankkitalletuksia, osakkeita)
  • tavanomaisesta kulumisesta aiheutuneita vahinkoja
  • vieraille tai kolmansille aiheutuneita ruumiinvammoja tai omaisuusvahinkoja (jotka [Kiinan majoittajien ja elämysjärjestäjien vakuutusturva] voi kattaa (#host_protection_insurance))
  • kohteen tahroja, hometta jne.
  • luonnonkatastrofeja
  • muita

Korvausvaatimuksen käsittely

Korvausvaatimuksen käsittely

1. Keskustele vieraasi kanssa

Neuvottelujakson aikana (60 päivää) majoittaja tai elämysjärjestäjä voi ensin keskustella vieraan kanssa vahingoista, joita vieraan huolimattomuus on aiheuttanut kohteelle sovittelukeskuksen kautta. Voit esittää korvausvaatimuksen vieraalle menetyksen määrän perusteella.

Neuvottelujakson jälkeiset, mutta edelleen lakisääteisen vakuutuskauden puitteisiin (2 vuotta) kuuluvat korvausvaatimukset: [napauta tästä] (/insurance/create-claim?reservation_locale=cn&program_type=PICC_HOST_GUARANTEE) ja lähetä suoraan PICC:lle.

2. Lähetä korvausvaatimus

Jos sovittelu ei tuota tulosta, majoittaja voi lähettää korvausvaatimuksen PICC:lle hakemushistorian kautta sovittelukeskuksessa; Airbnb välittää korvaushakemuksen edelleen PICC:lle.

3. PICC ja korvausvaatimuksen seuranta

Kun PICC on tutustunut tapaukseen ja rekisteröinyt sen, PICC toimittaa majoittajalle ammattimaisen ja riippumattoman ulkopuolisen vahinkotarkastusyrityksen (Sedgwick China Co., Ltd) tiedot korvausvaatimusprosessin loppuun saattamiseksi.

Jos neuvottelut ennen 1.8.2020 esitetyistä korvausvaatimuksista epäonnistuvat, Airbnb-tiimi käsittelee ne eikä niitä lähetetä PICC:lle.

Kiinan majoittajien vakuutusturva

Kattavuus

  • laillinen vastuusi vieraille tai kolmansille osapuolille aiheutetuista ruumiinvammoista
  • laillinen vastuusi vieraille tai kolmansille osapuolille kuuluvalle omaisuudelle aiheutetuista vahingoista

Kattavuutta koskevat poikkeukset

– tahalliset vahingot tai vammat (kyseessä ei ole vahinkotapahtuma) – kohteellesi tai omaisuudellesi aiheutuneet vahingot (joita saattaa suojata [Kiinassa sijaitsevien kohteiden vakuutusturva] (#host_property_insurance)) – muut (kuten allergiat, ihottumat, epilepsia jne.)

Korvausvaatimuksen käsittely

Korvausvaatimuksen käsittely

1. Lähetä korvausvaatimus

Täytä ja lähetä korvausvaatimus todellisten vahinkojen perusteella (vahingon on täytynyt tapahtua 1.8.2020 tai sen jälkeen); Airbnb kirjaa korvausvaatimuksesi ja välittää sen PICC:lle.

2. Ota yhteyttä ulkopuoliseen vahinkotarkastusyritykseen (Sedgwick China Co., Ltd)

Kun PICC on tutustunut tapaukseen ja rekisteröinyt sen, PICC toimittaa sinulle riippumattoman ulkopuolisen vahinkotarkastusyrityksen (Sedgwick China Co., Ltd) tiedot korvausvaatimuksen käsittelyn saattamiseksi loppuun.

Kiinan elämysjärjestäjien vakuutusturva

Kattavuus

– laillinen vastuusi osallistujille tai kolmansille osapuolille aiheutuneista ruumiinvammoista – laillinen vastuusi osallistujien tai kolmansien osapuolten omaisuudelle aiheutuneista vahingoista

Kattavuutta koskevat poikkeukset

– tahalliset henkilövahingot tai omaisuusvahingot (kyseessä ei ole vahinkotapahtuma) – elämyksen aikana elämysjärjestäjän henkilökohtaiselle omaisuudelle aiheutuneet vahingot, kadonneet tai varastetut tavarat – elämyksen ilma-aluksiin ja kuljetuksiin liittyvät osuudet (nämä osuudet kattaa esim. autovakuutus) – raskaat tai äärimmäiset urheilulajit, kuten kalliokiipeily ja benjihypyt – muut

Korvausvaatimuksen käsittely

Korvausvaatimuksen käsittely

1. Lähetä korvausvaatimus

Täytä ja lähetä korvausvaatimus todellisen vahingon perusteella (vahinkotapahtuman on täytynyt tapahtua 1.8.2020 tai sen jälkeen); Airbnb kirjaa korvausvaatimuksesi ja välittää sen PICC:lle.

2. Ota yhteyttä ulkopuoliseen vahinkotarkastusyritykseen (Sedgwick China Co., Ltd)

Kun PICC on tutustunut tapaukseen ja rekisteröinyt sen, PICC toimittaa sinulle riippumattoman ulkopuolisen vahinkotarkastusyrityksen (Sedgwick China Co., Ltd) tiedot korvausvaatimuksen käsittelyn saattamiseksi loppuun.

Usein kysytyt kysymykset

Miksi Airbnb:n Kiinan majoittajien ja elämysjärjestäjien vakuutusturva luotiin?

Koska olemme maailmanlaajuinen vuokrakohteita välittävä palvelu, arvostamme majoittajien käyttäjäkokemusta ja mielipiteitä kaikissa maissa ja kaikilla alueilla. Manner-Kiinassa on satojatuhansia aktiivisia kohteita, ja siellä järjestetään tuhansia elämyksiä, joten velvollisuutemme on tarjota ensiluokkainen paikallinen vakuutusturva suurelle joukolle majoittajia ja elämysjärjestäjiä.

Mitä vakuutusturva kattaa?

Airbnb:n Kiinan majoittajien ja elämysjärjestäjien vakuutusturvaa sovelletaan varauksiin, joita Manner-Kiinassa (ei Hongkongin ja Macaon hallintoalueilla (SAR) eikä Taiwanissa) sijaitsevia kohteita vuokraavat majoittajat tai siellä elämyksiä järjestävät elämysjärjestäjät eivät ole peruuttaneet. Vakuutus voi kattaa kaikki vakuutusturvaa vaativat ongelmat, jotka johtuvat vieraan majoittumisesta kohteessa tai osallistumisesta elämykseen varauksen voimassaoloaikana.

Miten majoittajat tai elämysjärjestäjät lähettävät korvausvaatimuksen?
  1. Esitä korvausvaatimus vieraallesi palvelun kautta tai lähetä korvausvaatimus PICC:lle mahdollisimman pian vahinkotapahtuman jälkeen. Muistuta vierastasi, että hänen pitää keskustella kanssasi viipymättä ja antaa palautetta tapauksesta.
  2. Jos kohteesi sisätilat ovat vahingoittuneet, pyydä, että ne tarkistetaan heti.
  3. On tärkeää, että keräät mahdollisimman paljon todisteita, kuten valokuvia tai videoita tai poliisin tutkintailmoituksia, jotta voit toimittaa riittävät lisätiedot korvausvaatimusta tehdessäsi.
  4. Ryhdy toimenpiteisiin onnettomuuden jälkeen: soita numeroon 110, 120 tai 119 saadaksesi välitöntä apua.
Miten saan neuvoja korvausvaatimuksiin liittyvistä kysymyksistä?

Voit ottaa yhteyttä Marshin korvauspalvelutiimiin saadaksesi lisätietoja vakuutuksen kattavuudesta sähköpostitse CN.Airbnb@marsh.com tai soittamalla numeroon [400 622 8012] (tel: 400 622 8012). Asiakaspalvelu on avoinna arkisin klo 9.30–17.30. PICC tekee ammattimaisen arvion vakuutuksen soveltamisesta kuhunkin tapaukseen. PICC:n sähköpostiosoite on airbnbclaim@piccsh.com ja puhelinnumero 021 955 18. (Muiden kuin Shanghaissa asuvien käyttäjien pitää lisätä eteen suuntanumero 021. Muista ilmoittaa asiakaspalvelun henkilökunnalle, että olet Airbnb:n majoittaja, elämysjärjestäjä tai vieras). Palvelulinja on avoinna 24/7. Loma-aikoina asiakaspalvelutiedot lähetetään käsiteltäviksi erityistapaustiimille, joka vastaa suoraan asiakkaalle.

Millainen vakuutusyhtiö PICC on?

Kiinan majoittajien ja elämysjärjestäjien vakuutusturvakumppanimme PICC on Kiinan valtion omistama kiinteistövakuutusyhtiö, jolla on pitkä historia ja vahva ja kattava osaaminen Kiinassa. PICC pyörittää laajaa valikoimaa yrityksiä, jotka ovat eturivin toimijoita maailman kiinteistövakuutusmarkkinoilla.