Miksi majoittajia pyydetään vastaamaan 24 tunnin kuluessa?
Hosts are asked to respond to reservation requests, booking inquiries, and all other messages from guests within 24 hours because quick responses build trust in our hosting community, making it easier for guests to find a place to stay.
If you got a booking inquiry or reservation request, responding within 24 hours helps you move toward a confirmed reservation. Guests who have already checked in or are planning a future trip appreciate quick responses, too.
What counts as a response?
A response depends on what kind of communication you got from the guest.
- If you have a reservation request, accepting or declining counts as a response
- If you have a booking inquiry, you can do any of the following to respond within 24 hours:
- Pre-approve the booking if your place is free
- Send a special offer to suggest different pricing or dates
- Send a message
- Decline if you’re not able to host
- For all other messages from current or potential guests, send a message to keep your response rate up
What if I don’t respond within 24 hours?
Taking longer than 24 hours to respond will count as a late response, which will decrease your response rate and increase your response time. Your response rate can impact your listing’s position in search results.
Learn more about response rate and how it’s calculated.
Aiheeseen liittyviä artikkeleita
- Elämysjärjestäjä
Kiinassa järjestettävät elämykset, joihin sisältyy kuljetus
Airbnb-elämysten järjestäminen on hauskaa, mutta joihinkin aktiviteetteihin saattaa liittyä erinäisiä velvoitteita ja määräyksiä. Olemme koo… Miten Airbnb käyttää tietoja rotusyrjinnän torjumiseen?
Lue lisää menetelmistä, joita käytämme uusien ominaisuuksien ja käytäntöjen luomiseen rotusyrjinnän ehkäisemiseksi.- Majoittaja
Vastaa kyselyyn
Vastaa 24 tunnin kuluessa. Kyselyn lähettävät vieraat haluavat yleensä lisätietoja ennen varauspyynnön lähettämistä.