Jätä sisältö väliin
    Siirry eteenpäin päästäksesi ehdotettuihin tuloksiin
    Vastauksia matkailijoille COVID-19-tilanteesta

    Vastauksia matkailijoille COVID-19-tilanteesta

    Lue, miten tuemme sinua perumisvaihtoehtojen ja uusien ohjelmien avulla.
    Kirjoittanut Airbnb 10. maaliskuuta 2020
    Lukemiseen kuluu 7 min

    Päivitetty 31.3.2020

    Tiedämme, että koronavirustauti (COVID-19) aiheuttaa paljon epävarmuutta ja epätietoisuutta siitä, vaikuttaako se matkasuunnitelmiisi. Tuemme matkailijoita: seuraamme teidän esittämiänne kysymyksiä ja vastaamme joihinkin niistä täällä. Päivitämme tätä sivua tilanteen kehittyessä ja sitä mukaa, kun saamme uusia vastauksia.

    Joudun peruuttamaan matkani. Mitkä ovat vaihtoehtoni?
    COVID-19:n vaikutusten vuoksi vieraat, joiden varaus on tehty viimeistään 14.3.2020 ja alkaa 14.3.–31.5.2020, voivat peruuttaa, jos he eivät voi matkustaa COVID-19:n takia, ja olemme laajentaneet näiden vieraiden peruutusvaihtoehtoja. Lisätietoja peruutusvaihtoehdoista saat Airbnb-sivuston tai -sovelluksen Matkat-osiosta.

    Jos joudut muuttamaan suunnitelmiasi, peruuta vähintään täydet seitsemän päivää ennen sisäänkirjautumispäivää, jotta majoittajasi saa tietää peruutuksesta ajoissa. Jos peruutat COVID-19:n vuoksi, Airbnb maksaa majoittajalle osan siitä, mitä hän olisi ansainnut varauksesta, majoittajille tarkoitetusta 250 miljoonan dollarin (USD) tukirahastosta. Tällä tavalla haluamme helpottaa sekä vieraiden että majoittajien taloudellista taakkaa tämän kriisin aikana. Lisätietoja: Airbnb.com/250MSupport.

    Huomaathan kuitenkin, että tämä käytäntö ei kata 14.3. jälkeen tehtyjä varauksia. Ne kaikki käsitellään tavalliseen tapaan kohteen peruutusehtojen mukaisesti.

      Varasin hiljattain matkan Airbnb:ltä, ja COVID-19 vaikuttaa suunnitelmiini. Voinko peruuttaa varaukseni?
      Tämä on hämmentävä aika matkustaa, ja haluamme antaa sinulle tietoja, joita tarvitset tehdäksesi itsesi ja läheistesi kannalta oikeita päätöksiä. Koska Maailman terveysjärjestö (WHO) julisti COVID-19:n pandemiaksi, olemme laajentaneet niiden vieraiden peruutusvaihtoehtoja, joilla on viimeistään 14.3. tehty ja 14.3. ja 31.5.2020 välisenä aikana alkava kohdevaraus. Lisätietoja varaukseesi liittyvistä vaihtoehdoista saat Airbnb-sivuston tai -sovelluksen osiosta Matkat.

      Jos sisäänkirjautumisesi on 1.6. tai myöhemmin, voit aina muuttaa olemassa olevaa varaustasi tai peruuttaa sen majoittajasi peruutusehdon mukaisesti. Lisätietoja peruutusvaihtoehdoista saat Airbnb-sivuston tai -sovelluksen osiosta Matkat.

        *Tämä ei koske Manner-Kiinan sisäisiä matkoja. Täältä saat lisätietoja. Luxe- tai Luxury Retreats -varauksiin sovelletaan erillistä Luxe-vieraan hyvityskäytäntöä.

        Haluan varata matkan, mutta en ole varma, miten COVID-19-tilanne kehittyy. Mitä minun pitäisi tehdä?
        Saatat epäröidä tulevien matkojen varaamista juuri nyt, mikä on ymmärrettävää. Kehotamme kaikkia vieraita harkitsemaan huolellisesti kaikkien tekemiensä varausten peruutusehtoja ja valitsemaan kohteita, joissa on joustavat peruutusehdot. Lieventävien asianhaarojen käytäntömme ei kata 14.3. jälkeen tehtyjä varauksia COVID-19:ään liittyvissä tapauksissa eikä mitään jo alkaneita varauksia.

        Jotta voisit varata rauhallisin mielin, suosittelemme kohteita, joiden peruutusehdot ovat joustavia. Tämän takia olemme lisänneet hakusuodattimen, jonka avulla vieraiden on helppo löytää ja varata tällaisia kohteita.

        Miten löydän majapaikkoja, joissa on käytössä joustava peruutusehto?
        Majoittajat asettavat peruutusehdot, ja peruutusehdot voivat vaihdella (vaihtoehdot ovat joustava, keskinkertainen tai tiukka). Löydät tiedot kunkin kohteen peruutusehdosta kohteen ilmoituksen pääsivulta. Olemme lisänneet hakusuodattimen, jotta sinun olisi helpompi etsiä kohteita, joissa on käytössä joustava peruutusehto. Lisätietoja uudesta suodattimesta

        Mikä on lieventävien asianhaarojen käytäntö?
        Airbnb:n lieventävien asianhaarojen käytännön ansiosta vieraat, majoittajat ja elämysjärjestäjät voivat peruuttaa veloituksetta, jos he ovat esimerkiksi loukkaantuneet tai sairastuneet vakavasti tai jos heihin vaikuttavat matkustusrajoitukset, luonnonkatastrofi tai tilanteet, joita ei voi ennakoida. Koska WHO on julistanut COVID-19:n pandemiaksi, olemme laajentaneet tämän käytännön kattamaan maailmanlaajuisesti kaikki kelpuutetut varaukset, jotka on tehty viimeistään 14.3. ja joiden alkamispäivä on 14.3.–31.5. Jos varauksesi on jo alkanut (sisäänkirjautumis-/alkamisaika on jo mennyt), käytäntö ei päde.

        Varasin hiljattain matkan Airbnb:ltä, enkä osaa päättää, kannattaako minun yhä matkustaa. Kannattaako?
        Suosittelemme hallinto- ja terveysviranomaisten antamien ohjeiden noudattamista. Olemme koonneet joitakin matkustustiedotteita ja hyödyllisiä tietoja auttaaksemme sinua tässä tärkeässä päätöksessä.

        Varasin Airbnb-elämyksen. Mitä minun pitäisi tietää?
        Keskeytämme kaikki elämykset vähintään 18.3.–30.4.2020. Teimme tämän vaikean päätöksen, koska elämykset on suunniteltu tuomaan ihmiset yhteen ja terveysjärjestöt ympäri maailmaa ovat neuvoneet välttämään tällaista vuorovaikutusta, sillä se on yksi tehokkaimmista tavoista suojella yhteisöjä. Kaikki tämän ajanjakson aikana varanneet vieraat saavat peruutusilmoituksen ja 25 dollarin (USD) arvoisen kupongin. Toivottavasti tämä kannustaa vieraita varaamaan elämyksiä tulevaisuudessa. Lue tästä apukeskuksen artikkelista uusimmat päivitykset.

        COVID-19:stä saadaan uusia tietoja joka päivä. Mikä on paras tapa pysyä ajan tasalla?
        Päivitämme Airbnb.com/COVID-sivustoa joka päivä, ja sieltä on hyvä aloittaa päivitysten ja ohjeistusten lukeminen. Suosittelemme hallinto- ja terveysviranomaisten antamien ohjeiden noudattamista kaikissa alueeseesi tai matkaasi liittyvissä asioissa.

        Varaukseni peruutettiin juuri. Mitä tapahtuu seuraavaksi?
        Tiedämme, että peruutukset voivat olla häiritseviä, vaikka ne tapahtuisivat ymmärrettävästä syystä. Muistathan, että COVID-19 voi vaikuttaa moniin varauksen peruuttaviin majoittajiin ja elämysjärjestäjiin tai että peruuttamalla he auttavat suojelemaan koko yhteisömme hyvinvointia.

        Jos varauksesi peruutetaan, voit olla oikeutettu täyteen hyvitykseen. Tietoja hyvityksestäsi saat Airbnb-sivuston tai -sovelluksen osiosta Matkat.

        Jos sinun on silti matkustettava, toivomme sinun valitsevan Airbnb-sivuston uudelleen ja toivotamme sinulle turvallista matkaa.

        Mitä minun pitäisi tehdä, jos vieraan majoittaminen saa minut tuntemaan oloni epämukavaksi?
        Näinä vaikeina aikoina Airbnb:lle on entistäkin tärkeämpää, että yhteisö voi hyvin ja sen jäsenet suhtautuvat toisiinsa ennakkoluulottomasti. Ennen kuin peruutat varauksen, muistathan, että Airbnb:llä on syrjinnän vastainen käytäntö. Muistathan suhtautua jokaiseen majoittajaan/elämysjärjestäjään ennakkoluulottomasti ja kunnioittavasti, mikä tarkoittaa, että sinun on varmistettava, että teet jokaisen varaus- ja peruutuspäätöksen samoin kriteerein. Olemme hahmotelleet muutamia ohjeita ja kysymyksiä, joita voisit harkita kysyväsi saadaksesi tarvitsemasi tiedot.

        En voi saada hyvitystä majoittajani peruutusehdon takia. Miksi?
        Airbnb on vieraiden, majoittajien ja elämysjärjestäjien yhteisö, joka toimii palvelualustan kautta. Majoittajat ja elämysjärjestäjät päättävät, kuinka paljon he veloittavat, erityiset kohdetta koskevat säännöt ja peruutusehtonsa. Monissa tapauksissa Airbnb-tulot vaikuttavat majoittajien ja elämysjärjestäjien toimeentuloon, minkä vuoksi heidän voi olla vaikea tehdä poikkeuksia peruutusehtoihinsa.

        Varasin Airbnb:n kautta majoituksen erään tapahtuman ajaksi, mutta kyseinen tapahtuma on peruutettu. Voinko peruuttaa varaukseni?
        Tiedämme, että monet matkailijamme varaavat majoituksen Airbnb:n kautta osallistuessaan tapahtumiin, kuten Coachella, SXSW ja Mobile World Congress. Jos tapahtuma, johon aioit osallistua, peruutetaan eikä lieventävien asianhaarojen käytäntömme kata varaustasi, tarkista peruutusehto varauksestasi. Voit myös kääntyä suoraan majoittajasi puoleen. Olemme ottaneet käyttöön työkalun, jolla majoittajat voivat hyvittää lieventävien asianhaarojen käytännön ulkopuolelle jäävät varaukset.

        Varasin Airbnb Luxe -kohteen alueelta, johon COVID-19 on vaikuttanut. Kattaako lieventävien asianhaarojen käytäntö varaukseni?
        Lieventävien asianhaarojen käytäntöämme ei sovelleta Airbnb Luxe- tai Luxury Retreats -varauksiin, vaan niihin sovelletaan erillistä Luxe-vieraan hyvityskäytäntöä.

        Tarvitsen apua. Mistä löydän tietoja verkosta?
        Tiedämme, että voi olla turhauttavaa joutua odottamaan vastausta. Olemme sitoutuneet auttamaan sinua saamaan tarvitsemasi avun ja tiedot, minkä vuoksi olemme luoneet Airbnb.com/COVID-sivun. Tämän lisäksi pyrimme jatkossakin vastaamaan puheluihisi, chat-viesteihisi ja sähköposteihisi mahdollisimman nopeasti.

        Monet yleiset ongelmat voidaan ratkaista verkossa. Voit myös etsiä lisää vastauksia apukeskuksestamme.

        Minulla on vielä kysyttävää. Keneen minun pitää ottaa yhteyttä?
        Koska COVID-19 on vaikuttanut laajalti maailmanlaajuiseen matkailuun, yhteisötukitiimimme saa poikkeuksellisen paljon puheluita ja viestejä. Jos tarvitset apua yhteisön tukitiimin jäseneltä, pyydämme, että annat meidän priorisoida kaikkein kiireellisimmät pyynnöt. Jos varaukseesi on yli 72 tuntia, ota meihin yhteyttä lähempänä sisäänkirjautumis-/alkamisaikaa.

        Tällä välin olemme kehittäneet itsepalvelutyökaluja, jotka helpottavat ongelmien ratkaisemista yksin. Osoitteesta Airbnb.com/COVID tai apukeskuksesta löydät lisätietoja.

        Tiedämme, miten paljon COVID-19 on häirinnyt matkailijoiden suunnitelmia, ja haluamme auttaa. Kiitos yhteistyöstä yhteisömme turvallisuuden ja hyvinvoinnin ylläpitämiseksi.

        Tässä artikkelissa esitetyt tiedot ovat voineet muuttua sen julkaisemisen jälkeen.

        Airbnb
        10. maaliskuuta 2020
        Oliko tämä hyödyllistä?