Jätä sisältö väliin
    Siirry eteenpäin päästäksesi ehdotettuihin tuloksiin
    Vastauksia matkailijoille COVID-19-tilanteesta

    Vastauksia matkailijoille COVID-19-tilanteesta

    Lue, miten tuemme sinua perumisvaihtoehtojen ja uusien ohjelmien avulla.
    Kirjoittanut Airbnb 10. maalisk. 2020
    Lukemiseen kuluu 5 min
    Päivitetty 12. elok. 2020

    Tiedämme, että koronavirukseen (COVID-19) ja siihen, miten se vaikuttaa matkasuunnitelmiisi, liittyy paljon epävarmuutta. Tuemme matkailijoita seuraamalla esittämiänne kysymyksiä ja vastaamalla joihinkin niistä täällä. Päivitämme tätä sivua tilanteen kehittyessä ja sitä mukaa kun saamme uusia vastauksia.

    Joudun peruuttamaan matkani. Mitkä ovat vaihtoehtoni?
    Vieraat, jotka eivät voi matkustaa COVID-19:n takia ja joiden varaus on tehty 14.3.2020 tai aiemmin, voivat olla oikeutettuja peruuttamaan veloituksetta. Lisätietoja lieventävien asianhaarojen käytännöstä

    Lisätietoja nykyisistä peruutusvaihtoehdoistasi saat myös Airbnb-sivuston tai -sovelluksen Matkat-osiosta. Jos matkustamisen häiriöt jatkuvat, nämä vaihtoehdot saattavat muuttua tulevina viikkoina.

    Jos joudut muuttamaan suunnitelmiasi, peruuta mahdollisimman aikaisin, jotta majoittajalla/elämysjärjestäjällä on mahdollisuus saada uusi varaus.

    Huomaathan kuitenkin, että 14.3. jälkeen varaaville ei hyvitetä lieventävien asianhaarojen käytännön mukaisesti, jos he peruuttavat COVID-19:n takia, elleivät he ole sairaita.

      Varasin hiljattain matkan Airbnb:ltä, ja COVID-19 vaikuttaa suunnitelmiini. Voinko peruuttaa varaukseni?
      Vieraille, jotka tekevät uuden varauksen 14.3. jälkeen, ei hyvitetä mahdollista COVID-19:n vuoksi tehtyä peruutusta lieventävien asianhaarojen käytännön perusteella, elleivät he sairastu. Varmistathan, että majoittajan/elämysjärjestäjän peruutusehto on riittävän joustava. Lisätietoja varauksesi peruutusvaihtoehdoista saat Airbnb-sivuston tai -sovelluksen Matkat-osiosta.

        Haluan varata matkan, mutta en ole varma, miten COVID-19-tilanne kehittyy. Mitä minun kannattaa tehdä?
        Saatat epäröidä tulevien matkojen varaamista juuri nyt, mikä on ymmärrettävää. Kehotamme kaikkia vieraita tutustumaan huolellisesti kaikkien tekemiensä varausten peruutusehtoihin. 14.3. jälkeen uuden varauksen tekeville vieraille ei hyvitetä lieventävien asianhaarojen käytännön mukaisesti, jos he peruuttavat COVID-19:n takia, elleivät he ole sairaita.

        Jotta voisit varata rauhallisin mielin, suosittelemme kohteita, joiden peruutusehdot ovat joustavia. Tämän takia olemme lisänneet hakusuodattimen, jonka avulla vieraiden on helppo löytää ja varata tällaisia majapaikkoja.

        Miten löydän majapaikkoja, joissa on käytössä joustava peruutusehto?
        Majoittajat asettavat peruutusehdot, ja peruutusehdot voivat vaihdella (vaihtoehdot ovat joustava, keskinkertainen tai tiukka). Löydät tiedot kunkin kohteen peruutusehdosta kohteen ilmoituksen pääsivulta. Olemme lisänneet uuden hakusuodattimen, jotta sinun olisi helpompi etsiä kohteita, joissa on käytössä joustava peruutusehto. Lisätietoja uudesta suodattimesta

        Mikä on lieventävien asianhaarojen käytäntö?
        Airbnb:n lieventävien asianhaarojen käytännön ansiosta vieraat ja majoittajat/elämysjärjestäjät voivat peruuttaa veloituksetta, jos he ovat esimerkiksi loukkaantuneet tai sairastuneet vakavasti tai jos heihin vaikuttavat matkustusrajoitukset, luonnonkatastrofi tai tilanteet, joita ei voi ennakoida. Koska WHO julisti COVID-19:n pandemiaksi, vieraat, joiden matkoihin COVID-19 vaikuttaa, voivat saada täyden hyvityksen tai matkustuspisteitä. Lisätietoja varauksesi peruutusvaihtoehdoista saat Airbnb-sivuston tai -sovelluksen Matkat-osiosta.

        Varasin hiljattain matkan Airbnb:ltä, enkä osaa päättää, kannattaako minun yhä matkustaa. Kannattaako?
        Monet yhteisöt ovat antaneet paikallisia matkustusohjeita tai asettaneet tilapäisiä majoitusrajoituksia, jotka koskevat myös lyhytaikaisia vuokra-asuntoja. Suosittelemme tutustumaan apukeskuksen matkustusrajoituksia ja matkustusohjeita käsittelevään osioon ja ottamaan selvää, vaikuttavatko nämä rajoitukset ja ohjeet majoittumiseesi. Lisätietoja siitä, miten tuemme yhteisöämme tänä aikana, voit lukea tietopankin COVID-19-päivityksistä.

        Varasin lähielämyksen Airbnb:ltä. Mitä minun on hyvä tietää?
        Keskeytimme lähielämysten järjestämisen useimmissa maissa 18.3. Vieraat, joilla oli kelpuutettuja peruutuksia, saivat 25 dollarin (USD) arvoisen kupongin, joka toivottavasti kannustaa heitä varaamaan elämyksiä tulevaisuudessa. Olemme sen jälkeen aloittaneet elämykset uudelleen tietyissä maissa, joissa se on turvallista ja sallittua viranomaisten ja terveysasiantuntijoiden ohjeiden mukaisesti. Jatkamme muiden maiden lähielämysten jatkamisen arviointia joka toinen viikko. Saat lisätietoja elämysten jatkumisesta

        Sillä välin meillä on ilo ilmoittaa verkossa järjestettävien elämysten käynnistämisestä. Jos haluat oppia uuden taidon, olla yhteydessä ystäviisi hauskan aktiviteetin merkeissä tai tehdä tiiminrakennusharjoituksia työtovereidesi kanssa, voit nyt tehdä sen turvallisesti omassa kodissasi. Taikuuden salaisuuksia, ruoanvalmistusta marokkolaisen perheen kanssa tai meditointia buddhalaismunkin seurassa – jo nyt tarjolla on paljon verkossa järjestettäviä elämyksiä. Lisätietoja osoitteessa Airbnb.com/online-experiences

        COVID-19:stä saadaan uusia tietoja joka päivä. Mikä on paras tapa pysyä ajan tasalla?
        Päivitämme Airbnb.com/COVID-sivustoa joka päivä, ja sieltä on hyvä aloittaa päivitysten ja ohjeistusten lukeminen. Suosittelemme hallinto- ja terveysviranomaisten antamien ohjeiden noudattamista kaikissa alueeseesi tai matkaasi liittyvissä asioissa.

        Varaukseni peruutettiin juuri. Mitä tapahtuu seuraavaksi?
        Tiedämme, että peruutukset voivat olla häiritseviä, vaikka ne tapahtuisivat ymmärrettävästä syystä. Muistathan, että COVID-19 on voinut vaikuttaa moniin varauksen peruuttaviin majoittajiin ja elämysjärjestäjiin ja että peruuttamalla he auttavat suojelemaan koko yhteisömme hyvinvointia. Lisätietoja saat tästä vastuullisesta matkustamisesta kertovasta apukeskuksen artikkelista.

        Jos varauksesi peruutetaan, saatat olla oikeutettu täyteen hyvitykseen. Tietoja hyvityksestäsi saat Airbnb-sivuston tai -sovelluksen osiosta Matkat.

        Jos sinun on silti matkustettava, toivomme sinun valitsevan Airbnb-sivuston uudelleen ja toivotamme sinulle turvallista matkaa.

        Mitä minun pitäisi tehdä, jos vieraan majoittaminen saa minut tuntemaan oloni epämukavaksi?
        Näinä vaikeina aikoina Airbnb:lle on entistäkin tärkeämpää, että yhteisö voi hyvin ja sen jäsenet suhtautuvat toisiinsa ennakkoluulottomasti. Ennen kuin peruutat varauksen, muistathan, että Airbnb:llä on syrjinnän vastainen käytäntö. Muistathan suhtautua jokaiseen majoittajaan/elämysjärjestäjään ennakkoluulottomasti ja kunnioittavasti. Se tarkoittaa, että sinun pitää noudattaa jokaista varaus- ja peruutuspäätöstä tehdessäsi yhtäläisiä periaatteita. Olemme hahmotelleet muutamia ohjeita ja kysymyksiä, joita voisit harkita kysyväsi saadaksesi tarvitsemasi tiedot.

        En voi saada hyvitystä majoittajani peruutusehdon takia. Miksi?
        Airbnb on vieraiden, majoittajien ja elämysjärjestäjien yhteisö, joka toimii palvelualustan kautta. Majoittajat ja elämysjärjestäjät päättävät hinnoista, säännöistä ja peruutusehdoista. Monissa tapauksissa Airbnb-ansiot vaikuttavat majoittajien ja elämysjärjestäjien toimeentuloon, minkä vuoksi heidän voi olla vaikea tehdä poikkeuksia peruutusehtoihinsa.

        Varasin Airbnb:n kautta majoituksen erään tapahtuman ajaksi, mutta kyseinen tapahtuma on peruutettu. Voinko peruuttaa varaukseni?
        Tiedämme, että monet matkailijamme varaavat Airbnb-majoituksen osallistuakseen tapahtumiin, kuten Coachella, SXSW ja Mobile World Congress. Jos tapahtuma, johon aioit osallistua, peruutetaan eikä lieventävien asianhaarojen käytäntömme kata varaustasi, tarkista peruutusehto varauksestasi. Voit myös kääntyä suoraan majoittajasi puoleen. Olemme ottaneet käyttöön työkalun, jonka avulla majoittajat voivat hyvittää lieventävien asianhaarojen käytännön ulkopuolelle jäävät varaukset.

        Varasin Airbnb Luxe -kohteen alueelta, johon COVID-19 on vaikuttanut. Kattaako lieventävien asianhaarojen käytäntö varaukseni?
        Lieventävien asianhaarojen käytäntöämme ei sovelleta Airbnb Luxe- tai Luxury Retreats -varauksiin, vaan niihin sovelletaan erillistä Luxe-vieraan hyvityskäytäntöä.

        Tarvitsen apua. Mistä löydän tietoja verkosta?
        Tiedämme, että voi olla turhauttavaa joutua odottamaan vastausta. Olemme sitoutuneet auttamaan sinua saamaan tarvitsemasi avun ja tiedot, minkä vuoksi olemme luoneet Airbnb.com/COVID-sivun. Tämän lisäksi pyrimme jatkossakin vastaamaan puheluihisi, chat-viesteihisi ja sähköposteihisi mahdollisimman nopeasti.

        Monet yleiset ongelmat voidaan ratkaista verkossa. Lisäksi voit etsiä vastauksia apukeskuksestamme.

        Minulla on vielä kysyttävää. Keneen otan yhteyttä?
        Koska COVID-19 on vaikuttanut laajalti maailmanlaajuiseen matkailuun, yhteisötukemme saa poikkeuksellisen paljon puheluita ja viestejä. Jos tarvitset apua yhteisötueltamme, autathan meitä keskittymään kiireellisimpiin pyyntöihin. Jos varaukseesi on yli 72 tuntia, ota meihin yhteyttä lähempänä sisäänkirjautumis-/alkamisaikaa.

        Olemme myös kehittäneet itsepalvelutyökaluja, jotka helpottavat ongelmien ratkaisemista itsenäisesti. Osoitteesta Airbnb.com/COVID tai apukeskuksesta löydät lisätietoja.

        Tiedämme, miten paljon COVID-19 on häirinnyt matkailijoiden suunnitelmia, ja haluamme auttaa. Kiitos yhteistyöstä yhteisömme turvallisuuden ja hyvinvoinnin ylläpitämiseksi.

        Tässä artikkelissa esitetyt tiedot ovat voineet muuttua sen julkaisemisen jälkeen.

        Airbnb
        10. maalisk. 2020
        Oliko tämä hyödyllistä?