Jätä sisältö väliin
    Siirry eteenpäin päästäksesi ehdotettuihin tuloksiin
    Kiinteistönhoitajien vinkkejä majoittamiseen juuri nyt

    Kiinteistönhoitajien vinkkejä majoittamiseen juuri nyt

    Järjestimme useita tilaisuuksia, joissa kokeneet majoittajat ja elämysjärjestäjät kertoivat meille parhaat strategiansa.
    Kirjoittanut Airbnb 24. huhtikuuta 2020
    Lukemiseen kuluu 3 min
    Päivitetty 30. huhtikuuta 2020

    Kohokohdat

    • Kiinteistönhoitajat kertovat, mikä heillä toimii parhaiten juuri nyt

      • Harkitse kohteesi otsikon ja kuvauksen päivittämistä korostaaksesi mm. kohteesi mukavuuksia ja sen sopivuutta pitkiin majoittumisiin

      • Tehostetusta siivoamisesta kertominen voi myös rauhoittaa vieraiden mieltä huomattavasti

      Viime viikkojen aikana olemme tehneet kovasti työtä tukeaksemme majoittajia, joihin COVID-19 vaikuttaa. Olemme esimerkiksi kertoneet päivitetyistä käytännöistämme, uusista ohjelmista ja työkaluista sekä Airbnb:llä havaitsemistamme matkustustrendeistä. Ajattelimme kuitenkin, että olisi hyödyllistä kertoa majoittajien näkemyksiä siitä, miten he ovat onnistuneet jatkamaan majoittamista näin vaikeana aikana.

      Tässä kuussa järjestimme tilaisuuksia kiinteistönhoitajiemme kanssa kuullaksemme heidän ajatuksiaan ja ymmärtääksemme paremmin COVID-19:n vaikutusta heidän majoitustoimintaansa. He kertoivat hyödyllisiä vinkkejä, miten jatkaa majoittamista juuri nyt. Lue lisätietoja siitä, miten jotkut kiinteistönhoitajat yrittävät selvitä liiketoiminnan nykyisistä häiriöistä ja mitä he tekevät voidakseen jatkaa majoittamista.

      Laajenna tavallista varausnäkymääsi. "Pidensimme sesonkiamme", eräs majoittaja kertoi meille. "Yleensä suljemme heti Labor Dayn (7.9.) jälkeen, mutta nyt varata voi 15.10. asti." Jos voit jatkaa majoittamista tavallista kauemmin, saatat pystyä houkuttelemaan vieraita, jotka ovat kiinnostuneita päivistä, jotka eivät osu normaalisesonkiisi.

      Rohkaise vieraita tekemään uusi varaus myöhemmäksi ajankohdaksi ja harkitse antavasi heille lisäpäiviä tai muita alennuksia. "Yritin houkutella vieraita siirtämään varauksen myöhemmäksi sen sijaan, että he olisivat peruuttaneet", eräs majoittaja kertoi meille. "Annoin heille myös ilmaisen viikon majoittumisen vähemmän kiireiseksi kaudeksi, ja he todella pitivät siitä ajatuksesta. Heidän tarvitsee maksaa vain siivousmaksu."

      Päivitä ilmoituksesi otsikko ja kuvaus ja korosta, että olet valmis vuokramaan kohdettasi pitkiin majoittumisiin. Koska koulujen sulkeutuminen ja etätyöt aiheuttavat ongelmia monille, majoittumisia varaavat saattavat kiinnostua työskentelyyn ja perhe-elämään sopivista kohteista. "Olen muuttanut ilmoitustemme otsikoita. Meillä on paljon kohteita, joissa on yksityinen piha, joten saamme varauksia lemmikkieläinten omistajilta ja ihmisiltä, joilla on lapsia – heille oma piha on tärkeä", eräs majoittaja kertoi meille.

      "Yksi ensimmäisistä tekemistäni asioista oli muuttaa kohteen otsikkoa ja kertoa, että kohde on 'yksityinen turvapaikka aidatulla pihalla'. Se tuntui auttavan paljon", hän jatkaa. "Muista mainita kohteesi otsikossa kaikki mukavuudet, joista voi olla iloa kotona työskenteleville." Toinen kiinteistönhoitaja on samaa mieltä: "Useimmat varauksemme ovat nyt melko pitkäksi aikaa."

      Kerro tehostetusta siivousohjelmastasi. Jos olet ryhtynyt lisätoimiin kohteesi siivoamiseksi ja desinfioimiseksi, mainitse siitä kohteesi kuvauksessa. "Teemme voitavamme mainostaaksemme desinfioituja ja puhtaita huoneistoja", eräs kiinteistönhoitaja kertoo. "Kannattaa kertoa mahdollisille matkailijoille, että huoneisto tai majoitus on desinfioitu ja puhdas, jotta he voivat majoittua turvallisin mielin."

      Majoita ihmisiä, jotka eivät voi asua perheidensä luona. "Tarjoamme paikallisille mahdollisuuden ylläpitää sosiaalista etäisyyttä perheisiinsä ja varata kohteen meiltä – se on toiminut", eräs majoittaja kertoi meille. Majoittajilla on monia vaihtoehtoja auttaa muita, olipa kyse sitten COVID-19-pelastustyöntekijöiden majoittamisesta pelastustyöntekijöiden majoitusohjelman kautta tai majoituspaikan tarjoamisesta ihmisille, joiden pitää väliaikaisesti asua muualla kuin ikääntyneiden sukulaistensa luona.

      Arvioi uudelleen markkinointisuunnitelmasi toimivuus ja muokkaa hintojasi. Eräs kiinteistönhoitaja kertoi, että hän pystyy pysymään toiminnassa laskettuaan hintojaan. "Parantelimme markkinointistrategiaamme", hän kertoo. "Yritämme yleisesti ottaen olla entistä joustavampia ja hyväksymme kaikki varaukset omakustannushintaan tai jopa sen alle. Käyttöasteemme on noin 80 %, ja olen siitä kiitollinen."

      Eräs toinen majoittaja on samaa mieltä: "Muokatkaa hintoja", hän neuvoo. "Yhäkin on ihmisiä, joiden kodissa tapahtuu putkivuoto, ja on ihmisiä, jotka yrittävät työskennellä kotoa ja saada lasten etäkoulun toimimaan eikä heillä ole tarpeeksi tilaa, joten olen saanut muutaman kohteen vuokrattua. Hintoja olen tosin joutunut laskemaan, koska vieraat tietävät markkinoiden tilanteen."

      Viesti vieraidesi kanssa. Nyt on hyvä hetki viestiä avoimesti vieraiden kanssa ja miettiä, miten voisitte yhdessä saada asiat toimimaan. "Sovimme hyvityksistä tapauskohtaisesti yhdessä vieraiden kanssa", eräs majoittaja kertoi. Kun otat yhteyttä vieraisiin Airbnb:llä, vieraat saattavat muistaa sinut helpommin ja varata kohteesi uudelleen, kun matkailu taas lähtee käyntiin.

      Kohenna kohdettasi. "Olen rohkaissut omistajia ja itseäni tekemään tiettyjä korjauksia: kalenterin joutuu sulkemaan esim. lattian vaihtamisen takia, joten lattiaremontti kannattaa tehdä nyt", eräs kiinteistönhoitaja kertoo. Voit vaikkapa tehdä maalaustöitä tai rakentaa mukavan ulkoalueen – nyt on hyvä aika toteuttaa hankkeita kohteesi kohentamiseksi.

      Pidä mieliala korkealla ja muista, että ihmiset tarvitsevat yhä väliaikaisia majapaikkoja. "Vieraani on lentäjä, joka halusi majoittua loma-asunnossani 14 päivää ennen kotiinpaluutaan siltä varalta, että hän sairastuu", eräs majoittaja kertoi meille. "Minulla on vieras, joka on juuri eromassa kumppanistaan, joten he halusivat asua erillään. On monia syitä, miksi joku saattaa tarvita väliaikaista kalustettua majoitusta juuri nyt."

      Jos olet epävarma, harkitse peruutusehtosi tarkistamista. Joustavien peruutusten tarjoaminen voi antaa vieraille lisää varmuutta varaamiseen. Lisätietoja

      Kohokohdat

      • Kiinteistönhoitajat kertovat, mikä heillä toimii parhaiten juuri nyt

        • Harkitse kohteesi otsikon ja kuvauksen päivittämistä korostaaksesi mm. kohteesi mukavuuksia ja sen sopivuutta pitkiin majoittumisiin

        • Tehostetusta siivoamisesta kertominen voi myös rauhoittaa vieraiden mieltä huomattavasti

        Airbnb
        24. huhtikuuta 2020
        Oliko tämä hyödyllistä?