Siirry eteenpäin päästäksesi ehdotettuihin tuloksiin

    Mihin palvelumaksuja tarvitaan?

    Tästä saat tietoja siitä, miten palvelumaksut auttavat tukemaan majoitustoimintaasi.
    Kirjoittanut Airbnb 16. marrask. 2020
    Lukemiseen kuluu 2 min
    Päivitetty 3. jouluk. 2020

    Kohokohdat

    • Airbnb veloittaa majoittajilta ja vierailta palvelumaksun yleensä silloin, kun varaus on vahvistettu

    • Palvelumaksujen avulla voimme tarjota markkinointia, tuotekehittelyä ja yhteisötukea

    • Me huolehdimme teknisistä asioista, jotta sinä voit keskittyä majoittamiseen ja yrityksesi tulevaisuuteen

    Brisbanelainen supermajoittaja Ben esitti Australian Sydneyssä järjestetyssä majoittajien kyselytuokiossa hyvän kysymyksen: Mitä tapahtuu palvelumaksuille, joita Airbnb veloittaa majoittajilta ja vierailta?

    Majoittajana sinulta veloitetaan palvelumaksu aina, kun varaus vahvistetaan. Majoittajilta palvelumaksu on yleensä 3 %, kun taas Airbnb-elämysjärjestäjiltä se on 20 %. Useimmiten myös vierailta veloitetaan palvelumaksu, kun he varaavat majoituksen Airbnb:llä. Lisätietoja erilaisista majoittajien palvelumaksuista saat apukeskuksesta.

    Mitä kerätyillä rahoilla sitten tehdään? Sijoitamme rahat tuotteisiin ja palveluihin, jotka tukevat majoitus- ja liiketoimintaasi. Niitä ovat markkinointi, joka auttaa lisäämään varausten kysyntää, tuotekehitys, joka tarjoaa työkaluja majoittamisen helpottamiseksi, ja yhteisötuki. Tässä lisätietoja siitä, miten palvelumaksuja käytetään:

    Vieraiden houkuttelu

    Haluamme matkailijoiden ajattelevan Airbnb:tä suunnitellessaan matkaa tai elämystä, joten panostamme markkinointiin ja pyrimme varmistamaan, että Airbnb-kohteet näkyvät hyvin internetin hakutuloksissa. Tämä tarkoittaa, että Airbnb:lle tulee jatkuvasti vieraita. Esimerkiksi:

    • Mainostamme Airbnb:tä Facebookissa, Googlessa ja muissa kanavissa
    • Viestimme vieraille suoraan esimerkiksi lähettämällä heille haun jälkeen muistutuksen varausprosessin loppuun saattamisesta
    • Lisäksi julkaisemme innostavia artikkeleita ja muuta sisältöä sovelluksessamme ja verkkosivustollamme, jotta vieraat innostuisivat etsimään uusia kohteita tai osallistumaan ainutlaatuisiin aktiviteetteihin

    Panostuksemme markkinointiin on ollut menestys. Vuonna 2019 yli 70 % Yhdistyneessä kuningaskunnassa asuvista millenniaaleista kertoi puhuneensa Airbnb:stä kahden viime viikon aikana*, ja vuonna 2018 meistä tuli Googlen haetuin majoitusbrändi.** Toisin sanoen sinulla on entistä paremmat mahdollisuudet majoittaa eri puolilta maailmaa tulevia vieraita.

    Sinun liiketoimintasi tehostaminen

    Me hoidamme perusasiat, kuten henkilöllisyyden vahvistamisen ja kohteen hallintatyökalut, jotta sinä voit keskittyä majoittamiseen. Siltä varalta, että haluat laajentaa liiketoimintaasi, kehitämme uusia tuotteita, jotka helpottavat majoittamista, ja kerromme tietojemme perusteella sinulle mahdollisuuksista, joilla voit ansaita enemmän. Tässä muutamia esimerkkejä:

    • Maailmanlaajuinen tietopankkimme käynnistettiin vuoden 2020 alussa, ja siellä on majoittamisvinkkejä ja -ohjeita eri puolilla maailmaa toimivilta huippumajoittajilta sekä Airbnb:n ajantasaisia uutisia
    • Työkalut, kuten Mahdollisuudet-välilehti, auttavat sinua pysymään ajan tasalla siitä, mitä vieraat haluavat, ja muokkaamaan ilmoitustasi vastaavasti
    • Postilaatikon ja viestikeskuksen avulla vieraiden kanssa viestiminen on helppoa, ja uudet ominaisuudet, kuten ajastetut viestit, sujuvoittavat majoittajien päivittäisiä tehtäviä
    • Hinnoitteluvinkkejä sisältävät sähköpostit auttavat sinua ymmärtämään, mitä vieraat maksavat omasi kaltaisista kohteista, ja asettamaan kilpailukykyiset hinnat suhteessa kysyntään

    Yhteisön tukeminen

    Olemme tukenasi, jos sinulla on kysymyksiä tai huolenaiheita. Kuten äskettäisessä viikkokatsauksessa mainittiin, panostamme yhteisötukeemme merkittävästi ja laajennamme sitä.

    Pyrimme luomaan entistä paremman tukijärjestelmän, jotta olemme varmasti apunasi, kun tarvitset meitä. Esimerkkejä

    • Olemme lisänneet henkilökuntaa asiakastukeen, jotta vastaisimme majoittajien ja vieraiden tarpeisiin matkailun elpyessä
    • Palautimme supermajoittajien priority-puhelintuen ja käsittelemme tuleviin varauksiin liittyvät majoittajien ja vieraiden kiireelliset ongelmat ensin
    • Nopeutamme kiireellisten turvallisuusongelmien käsittelyä
    • Kysyjä voi odottaa saavansa chatissa vastauksen kahden minuutin kuluessa
    • Olemme pidentäneet chatin päivittäistä toiminta-aikaa ja tällä hetkellä tarjoamme siinä palvelua englanniksi, espanjaksi, portugaliksi ja mandariinikiinaksi

    Jatkamme parannusten tekemistä ja panostamme yhteisötukeemme, jotta voimme hoitaa ongelmasi nopeammin ja tehokkaammin aina, kun tarvitset meitä.

    Pyrimme olemaan entistä tehokkaampi kumppani, oli sitten kyse markkinoinnista, tuotekehityksestä tai yhteisötuesta, jotta voit keskittyä siihen, mitä teet parhaiten, eli olemaan vieraanvarainen. Me teemme loput.

    * Vuonna 2019 tehdyn YouGov BrandIndex Word of Mouth -tutkimuksen mukaan

    ** Marraskuussa 2018 Googlen virkamiehen mukaan

    Tässä artikkelissa esitetyt tiedot ovat voineet muuttua sen julkaisemisen jälkeen.

    Kohokohdat

    • Airbnb veloittaa majoittajilta ja vierailta palvelumaksun yleensä silloin, kun varaus on vahvistettu

    • Palvelumaksujen avulla voimme tarjota markkinointia, tuotekehittelyä ja yhteisötukea

    • Me huolehdimme teknisistä asioista, jotta sinä voit keskittyä majoittamiseen ja yrityksesi tulevaisuuteen

    Airbnb
    16. marrask. 2020
    Oliko tämä hyödyllistä?