Jätä sisältö väliin
    Siirry eteenpäin päästäksesi ehdotettuihin tuloksiin
    Näin kaksi supermajoittajaa hyödyntää virtuaalisen vieraanvaraisuuden keinoja

    Näin kaksi supermajoittajaa hyödyntää virtuaalisen vieraanvaraisuuden keinoja

    Nämä majoittajat ovat luovia ja hyödyntävät majoittamisessa uusia keinoja, esimerkiksi kuriiripalveluita ja videotervehdyksiä.
    Kirjoittanut Airbnb 8. heinäk. 2020
    Lukemiseen kuluu 4 min
    Päivitetty 16. heinäk. 2020

    Kohokohdat

    • Kaksi Méxicossa toimivaa supermajoittajaa kertoo päivittävänsä rutiinejaan voidakseen osoittaa vieraanvaraisuutta virtuaalisesti

    • He lähettävät vieraille digitaaliset versiot talon ohjekirjoista, opaskirjoista ja muista vieraille hyödyllisistä tiedoista

    • Molemmat majoittajat kokeilevat uusia sosiaalisen etäisyyden pitämistä edistäviä ideoita, kuten henkilökohtaisia videotervehdyksiä ja pikkuleipien toimittamista kuriiripalvelun kautta

    Monet majoittajat suunnittelevat, miten toivottaa vieraat tervetulleiksi, kun matkustaminen taas jatkuu. Asiat, joita vieraat ja majoittajat tarvitsevat tunteakseen olonsa mukavaksi, ovat muuttumassa, joten keskustelimme kahden Méxicossa toimivan supermajoittajan kanssa ymmärtääksemme, miten he aikovat osoittaa vieraanvaraisuutta matkustamisen taas jatkuessa.

    Supermajoittaja Alessandra pyörittää La Palomillaa, seitsemän huoneen aamiaismajoitusta ja Airbnb Plus -kohdetta, La Roman naapurustossa. Noin 11 km etelään Alessandran kohteesta supermajoittaja Omar omistaa kaksi värikästä huoneistoa Coyoacánin alueella, missä Frida Kahlo syntyi. Kumpikaan ei ole majoittanut maaliskuun jälkeen, jolloin viranomaiset sulkivat kaupungin.

    Alessandralla ja Omarilla on nyt ollut kiire muuttaa majoittamisstrategioitaan ja valmistautua tuleviin varauksiin. Seuraavaksi kahdeksan ideaa, joilla sinäkin voit uudistaa majoittamistasi:

    Tarjoa vieraillesi erilaisia sisäänkirjautumisvaihtoehtoja ja viesti paljon, vaikka vähän liikaakin

    Kun vieras varaa huoneen, Alessandra ottaa yhteyttä selvittääkseen, mistä vieras matkustaa ja mihin aikaan hän saapuu. Jos vieras pitää itsepalvelusisäänkirjautumista parempana, "kohteeseen voi kirjautua avainkoodin avulla", Alessandra kertoo.

    Alessandra aikoo jatkossakin luottaa Airbnb-viestisovelluksiin tai muihin sovelluksiin viestiäkseen vieraiden kanssa ennen majoittumista ja sen aikana, mutta hän aikoo tehdä yhden merkittävän muutoksen. "Aiomme lisätä viestintää tekstiviestein ja Airbnb-palvelun kautta, jotta kokemus tuntuisi vieraista henkilökohtaisemmalta eivätkä he tuntisi oloaan hylätyiksi", Alessandra kertoo.

    Vinkki: tallennettujen viestipohjien päivittäminen voi auttaa vastaamaan vieraille entistä nopeammin.

    Nauhoita henkilökohtainen videotervehdys

    Omar tarjoaa jo itsepalvelusisäänkirjautumisen, mutta hän on valmis kokeilemaan uusia tapoja osoittaa vieraanvaraisuutta virtuaalisesti. Hän aikoo nauhoittaa räätälöidyn videotervehdyksen jokaiselle sisäänkirjautuvalle vieraalle, esimerkiksi: "Tervetuloa! Olemme majoittajasi Omar ja [vaimoni] Silvia. Toivottavasti sinulla on todella hauskaa kohteessamme. Tiedämme, että ajat ovat vaikeat, ja arvostamme sitä, että olet täällä vieraanamme."

    Kiitä tyylikkäästi, mutta älä välttämättä kasvotusten

    Parhaat majoittajamme tietävät, että osa Airbnb-kokemusta on, että majoittaja on toivottamassa vieraat tervetulleiksi heidän saapuessaan, mutta he ymmärtävät myös, että juuri nyt on tärkeää pysyä fyysisesti etäällä. Joten Alessandra ja Omar etsivät uusia tapoja kiittää vieraitaan. Alessandra kertoo, että he esimerkiksi jättävät pikkuleipiä vieraiden huoneisiin, sen sijaan että antaisivat ne vieraille heidän saapuessaan.

    "Aiemmin annoin todella mielelläni vieraille jäähyväislahjan", Omar kertoo. "Ystäväni valmistaa herkullisia pikkuleipiä sinisestä maissista." Omarilla oli tapana toimittaa pikkuleivät itse yleensä vieraansa oleskelun viimeisenä päivänä. "Tätä aion muuttaa hieman", Omar toteaa. "Lähetti tai kuriiri saa jatkossa toimittaa pikkuleivät. Haluan pitää vieraat tyytyväisinä."

    Jaa opaskirja, talon ohjekirja ja muita tietoja sähköisessä muodossa

    Koska Alessandra ja Omar ovat molemmat poistaneet talon ohjekirjan paperiversiot kohteistaan, he lähettävät nyt vierailleen digitaaliset versiot. "Kun saan varauksen, lähetän vieraille heti opaskirjan ja talon ohjekirjan", Omar kertoo.

    Alessandra tekee samoin: "Teimme talon ohjekirjasta PDF-tiedoston, jonka lähetämme vieraille heti, kun he ovat varanneet." Alessandra myös muokkasi verkkosivustoaan kertoakseen omista varotoimenpiteistään, kuten huoneen avaimien desinfioimisesta ja ylimääräisten tavaroiden, kuten koristetyynyjen ja muistilehtiöiden, poistamisesta huoneista. "Kun saan varauksen, lähetän vieraille linkin COVID-19-toimenpiteisiin, joihin ryhdymme heidän turvallisuutensa takaamiseksi", Alessandra kertoo.

    Muuta tervetuliaiskorisi siivouspakkaukseksi

    Omar muuttaa tapaansa antaa lahjoja vieraille. "Jätin heille ennen tervetuliaiskorin, jossa oli tuoreita hedelmiä, suklaata ja meksikolaisia karkkeja", Omar kertoo. "Tämä kori muuttuu nyt siivouspakkaukseksi jokaiselle vieraalle." Hän aikoo laittaa kaikkiin pakkauksiin "pari maskia, pari pientä pulloa käsihuuhdetta, hansikkaat" ja muuta vastaavaa.

    Omar jättää myös vieraille huoneistoon suuremman pullon käsihuuhdetta ja kertoo heille, missä siivoustarvikkeet ovat. "Tärkeintä on luoda riittävästi luottamusta, jotta vieraat voivat tuntea olonsa kotoisaksi", hän sanoo. Myös Alessandra laittaa käsihuuhdetta esille vastaanottoalueelle sekä kaikkiin huoneisiin ja kylpyhuoneisiin.

    Harkitse siivousohjeidesi päivittämistä ja jaa ohjeet vieraillesi

    Omar ja Alessandra kertovat jättävänsä tyhjää vieraiden välille, jotta he ehtivät siivota ja puhdistaa tilat kunnolla. "Suunnitelmani on laatia siivousopas... täysin Airbnb:n juuri julkaisemien ohjeiden mukaan", Omar kertoo. Alessandra on jo sitoutunut siivousohjelmaamme, ja Omar aikoo tehdä samoin.

    Alessandra on myös sitoutunut paremman siisteystason ylläpitämiseen. "Jätämme vieraiden välille päivän, jotta huone tuulettuu täysin ennen siivousta ja puhdistusta", Alessandra kertoo.

    Vinkki: Jos sitoudut tehostetun siivouksen ohjelmaan, muista jättää siivouksen yhteenveto vieraille tai jaa se heille digitaalisesti.

    Anna opaskirjassasi runsaasti ulkoiluun liittyviä suosituksia

    Aiemmin Omarin ja Alessandran opaskirjoissa kerrottiin ruokapaikoista ja ostosmahdollisuuksista, ja niissä oli muita suosituksia ja ehdotuksia, jotka eivät ole juuri nyt yhtä ajankohtaisia. Alessandra päivitti opaskirjaansa suositellakseen erilaisia aktiviteetteja.

    "Olemme ehdottomasti ajatelleet lähettää vieraat seikkailemaan useammin ulkoilmassa", hän kertoo. Alessandra ehdottaa, että vieraat tutustuisivat Xochimilcoon, jota hän kutsuu Meksikon Venetsiaksi, tai matkustaisivat pyramideille. Alessandra lisää vielä, että hän muistuttaa vieraita "ottamaan mukaan ylimääräistä käsihuuhdetta, vaikkapa kohteessa vierashuoneessa tarjolla olevan pullon, pitämään naamiota ja käyttämään hansikkaita".

    Omar on myös muokkaamassa opaskirjaansa ja lisää siihen ravintoloita, jotka tarjoavat noutoruokaa ja toimituspalvelun. Kun ulkona syöminen on taas mahdollista, hän lisää myös kyseisiä vaihtoehtoja.

    Hyödynnä teknologiaa

    Omar on innostunut virtuaalisesta vieraanvaraisuudesta. Koska hän on poistanut kohteesta talon ohjekirjan paperiversion, hän aikoo "automatisoida tavan, jolla vieraat kirjautuvat wifiin" ja jättää vieraille QR-koodit, jotta nämä voivat muodostaa wifi-yhteyden automaattisesti. Hän ei kuitenkaan lopeta tähän: hän haluaa "ottaa käyttöön QR-koodit kohteen jokaista mukavuutta varten".

    Omar aikoo esimerkiksi tulostaa QR-koodit ohjeineen pesukoneen käyttöä ja vuodesohvan avaamista varten. Hän aikoo jopa jättää vieraille QR-koodin, joka avaa hänen digitaalisen talon ohjekirjansa.

    Omar ja Alessandra molemmat sanovat toivovansa, että matkustaminen ja elämä palaavat pian entiselleen. Siihen asti he ovat kumpikin sitoutuneet olemaan yhtä vieraanvaraisia kuin aina – ja käyttämään maskia ja hansikkaita.

    "Asiat muuttuvat", Omar toteaa. Mutta hän suhtautuu edelleen myönteisesti ajatukseen majoittamistapansa muuttamisesta: "Kyse on vain sopeutumisesta ja tilanteen hyväksymisestä."

    Tässä artikkelissa esitetyt tiedot ovat voineet muuttua sen julkaisemisen jälkeen.

    Kohokohdat

    • Kaksi Méxicossa toimivaa supermajoittajaa kertoo päivittävänsä rutiinejaan voidakseen osoittaa vieraanvaraisuutta virtuaalisesti

    • He lähettävät vieraille digitaaliset versiot talon ohjekirjoista, opaskirjoista ja muista vieraille hyödyllisistä tiedoista

    • Molemmat majoittajat kokeilevat uusia sosiaalisen etäisyyden pitämistä edistäviä ideoita, kuten henkilökohtaisia videotervehdyksiä ja pikkuleipien toimittamista kuriiripalvelun kautta

    Airbnb
    8. heinäk. 2020
    Oliko tämä hyödyllistä?