Siirry eteenpäin päästäksesi ehdotettuihin tuloksiin

    Entistä parempi suoja sekä majoittajille että vieraille

    Tarjoamme entistä enemmän AirCover-suojia koko yhteisöllemme.
    Kirjoittanut Airbnb 11. toukok. 2022
    Lukemiseen kuluu 4 min
    Päivitetty 11. toukok. 2022

    Kohokohdat

    • AirCover tarjoaa vieraille neljä uutta suojaa.

    • Vieraille ilmoitetaan, että heidän rekisteröityjä maksutapojaan voidaan veloittaa, jos he aiheuttavat vahinkoa kohteellesi tai omaisuudellesi*.

    • Lanseeraamme vieraan matkavakuutuksen tulevina kuukausina.

    Airbnb:n vahvuus perustuu majoittajien sitoutuneisuuteen varmistaa, että vieraat kokevat mahtavia majoituksia. Haluamme vieraidesi tietävän, että Airbnb on valmis auttamaan niissä harvoissa tapauksissa, jos tapahtuu jotain, mitä et voi hallita, mutta et pysty ratkaisemaan ongelmaa.

    Viime marraskuussa otimme käyttöön AirCover majoittajille -ohjelman.** Lisäämme nyt suojakeinoihimme AirCover vieraille -ohjelman ja tarjoamme näin alan johtavan maksuttoman suojan koko yhteisöllemme. Näin varmistamme, että kaikki voivat majoittaa ja majoittua luottavaisin mielin Airbnb:llä.

    Meillä on myös uusia tietoja AirCover majoittajille -ohjelmasta eli korvauspyynnön voi välittää eteenpäin entistä nopeammin sekä päivityksiä vuokravakuuksista, vieraiden matkavakuutuksista ja COVID-19:n poistamisesta lieventävistä asianhaaroista vieraiden kohdalla.

    Tietoja AirCoverin uudesta suojasta vieraille

    Majoittaja on aina paras henkilö ratkaisemaan vieraan huolenaiheet. Mutta jos vieraan majoituksen aikana ilmenee vakava ongelma (esimerkkejä alla), jota et pysty ratkaisemaan, vieraat saavat nyt neljä suojaa joka kerta, kun he majoittuvat Airbnb:n kautta:

    1. Varaustakuu: Siinä epätodennäköisessä tapauksessa, että joudut peruuttamaan vieraan varauksen 30 päivän aikana ennen sisäänkirjautumista, me etsimme vieraallesi vastaavan tai paremman kohteen Airbnb:n kustannuksella tai maksamme hänelle hyvityksen.
    2. Sisäänkirjautumistakuu: Jos vieras ei voi kirjautua kohteeseesi etkä pysty ratkaisemaan ongelmaa – esimerkiksi jos vieraasi ei pääse kohteeseen eikä saa sinuun yhteyttä – etsimme vieraallesi vastaavan tai paremman kohteen Airbnb:n kustannuksella hänen alkuperäisen oleskelunsa ajaksi tai maksamme hänelle hyvityksen.
    3. Takuu ilmoituksen täsmällisyydestä: Jos vieras huomaa milloin tahansa oleskelunsa aikana, että kohde ei ole ilmoitetun kaltainen – jääkaappi esimerkiksi lakkaa toimimasta etkä voi korjata sitä helposti tai kohteessa on vähemmän makuuhuoneita kuin mitä ilmoituksessa kerrottiin – vieraalla on kolme päivää aikaa ilmoittaa asiasta, niin me etsimme hänelle vastaavan tai paremman kohteen Airbnb:n kustannuksella tai maksamme hänelle hyvityksen.
    4. Ympärivuorokautinen turvapuhelin: Jos vieras tuntee olonsa turvattomaksi, hän voi ottaa yhteyttä erityiskoulutuksen saaneisiin turvallisuuskeskuksen asiamiehiin mihin vuorokaudenaikaan tahansa.

    Lue kattavat tiedot AirCoverin suojasta jokaisen vieraan varaukselle sekä mahdollisista poikkeuksista.

    Vastauksia kysymyksiin uudesta suojasta vieraille

    Mikä oikeuttaa vieraat uudelleenvaraukseen tai hyvitykseen?
    Vaikka AirCover suojelee vieraita vakavilta ongelmilta majoituksen aikana, se ei kata vähäisempiä ongelmia.

    Seuraavassa on muutamia esimerkkejä vähäisemmistä ongelmista, jotka eivät yleensä oikeuta uudelleenvaraukseen tai hyvitykseen:

    • Pesualtaaseen on jäänyt likainen astia.
    • Ulkopatiolla on nähty tavallisia hyönteisiä (kuten muurahaisia).
    • Kohteesta puuttuu mukavuus, joka ei ole välttämätön (leivänpaahdin on esimerkiksi mennyt rikki).

    Seuraavassa on muutamia esimerkkejä erittäin vakavista ongelmista, joiden takia uudelleenvaraus tai hyvitys voi olla tarpeen ottaa harkintaan:

    • Kohteen kuvauksessa on merkittävä epätarkkuus (kohteesta ei esimerkiksi ole mainostettua merinäköalaa).
    • Kohteesta puuttuu merkittävä tai vaadittu mukavuus (kuten lämpö, wifi tai vesi)
    • Vieras ei ole saanut sisäänkirjautumisohjeita, tai hän on saanut väärän avaimen sisäänkirjautumisen yhteydessä, eikä majoittajaan saada yhteyttä (mikä voi vaarantaa vieraiden turvallisuuden).

    Vaaditteko, että vieraat ottavat minuun yhteyttä, jos ongelmia ilmenee?
    Jos vieraan oleskelun aikana ilmenee ongelmia, yhteisötukitiimimme kehottaa aina vieraita ottamaan ensin yhteyttä majoittajaansa ongelman ratkaisemiseksi. Majoittajat osaavat parhaiten tukea vieraita, jos näillä on huolenaiheita.

    Jos vieras ei voi ratkaista ongelmaa suoraan majoittajansa kanssa, hänellä on 72 tuntia aikaa ottaa yhteyttä Airbnb:hen saadakseen tukea. Erikoistunut yhteisötukitiimimme ottaa huomioon matkaongelman vakavuuden aina, kun teemme yhteistyötä majoittajien ja vieraiden kanssa ongelman ratkaisemiseksi.

    Jos yhteisötuki vahvistaa, että vieraalla on vakava matkaongelma, AirCover saattaa suojata vierasta.

    Ovatko vieraat oikeutettuja hyvitykseen, jos he jäävät kohteeseen?
    Vieraat voivat useimmissa tapauksissa saada täyden hyvityksen vain niistä öistä, joina he eivät majoitu majoittajan kohteessa. Jos vieraat päättävät majoittua kohteessa, he ovat yleensä oikeutettuja vain osittaiseen hyvitykseen niistä öistä, joihin vakava matkaongelma vaikuttaa. Vieras voi esimerkiksi olla oikeutettu osittaiseen hyvitykseen, jos hän majoittuu kohteessa mutta lämminvesivaraaja on rikki kaksi yötä oleskelusta.

    Jos vieras ottaa yhteyttä yhteisötukeen, yleinen käytäntömme on kaikissa tapauksissa muistuttaa häntä ottamaan suoraan yhteyttä majoittajaan, jos hän ei ole vielä tehnyt niin. Yhteisötukitiimimme ottaa myös yhteyttä majoittajaan, ellei kyseessä ole merkittävä ja erittäin kiireellinen turvallisuusongelma.

    Lisätietoja siitä, miten uudelleenvaraus- ja hyvityskäytäntö toimii

    Entistä parempi suoja majoittajille

    Nopeampi tuki korvauspyyntöjen siirtämiseksi eteenpäin
    Otimme käyttöön AirCover majoittajille -ohjelman viime marraskuussa, ja olemme tämän jälkeen kehittäneet ohjelman tarjoamaa vahinkoturvaa saamamme palautteen perusteella. Kun lanseerasimme AirCover majoittajille -ohjelman, majoittajat joutuivat odottamaan 72 tuntia vieraan vastausta mahdollisiin hyvityspyyntöihin ennen yhteydenottoa yhteisötukeen.

    Olemme päivittäneet ohjelmaa saamamme palautteen perusteella. Majoittajat voivat nyt ottaa yhteyttä yhteisötukeen ja pyytää apua, jos he eivät kuule vieraasta 24 tunnin kuluessa. Olemme muuttaneet tätä käytäntöä niin, että otamme nyt suoraan huomioon majoittajilta saamamme kommentit.

    Vieraiden saattaminen vastuuseen heidän aiheuttamistaan vahingoista
    Vieraille ilmoitetaan toukokuun lopusta alkaen, että heidän rekisteröimiään maksutapoja voidaan veloittaa, jos he, joku heidän kohteeseen kutsumansa henkilö tai lemmikkieläin aiheuttaa vahinkoa majoituksen aikana. Tuemme näin majoittajayhteisöämme entistä paremmin.*

    Vahingon sattuessa lähetät majoittajan vahinkoturvan korvauspyynnön sovittelukeskuksessamme. Tämä on osa AirCover majoittajille -ohjelmaa.

    Jos vieraasi ei vastaa 24 tunnin kuluessa, voit siirtää pyyntösi eteenpäin yhteisötuelle. Tarkistamme kaikki todisteet ja voimme veloittaa vieraidesi maksutapaa, jos toteamme heidän olevan vastuussa vahingoista.

    Lisäksi tähän päivitykseen sisältyy, että vuokravakuudet poistetaan ilmoitusasetusten sivulta. Jos sinulla oli aiemmin vuokravakuus, se ei ole enää voimassa majoittajan tililläsi. Lisätietoja

    COVID-19:n poistaminen lieventävänä asianhaarana vierailta
    Nyt kun COVID-19 on ollut osa maailmaamme jo jonkin aikaa, monet maat ovat siirtyneet uuteen vaiheeseen reagoinnissaan. Kysyimme lääketieteen asiantuntijoilta heidän kantaansa, minkä jälkeen päivitimme COVID-19:ään liittyviä peruutuksia koskevan lähestymistapamme.

    31.5.2022 tai sen jälkeen tehtyjen varausten osalta COVID-19:ää ei enää pidetä lieventävänä asianhaarana (lukuun ottamatta Etelä-Koreassa ja Manner-Kiinassa tehtyjä maan sisäisiä varauksia). Jos vieras peruuttaa varauksensa, koska hän on sairastunut COVID-19:ään, varaukseen sovelletaan majoittajan peruutusehtoa.

    Toivomme, että voit tämän muutoksen myötä tuntea olosi entistä turvallisemmaksi, kun hyväksyt varauksia. Tämä koskee etenkin aikaa ennen huippusesonkeja.

    Uusimmat tiedot vieraan matkavakuutuksesta

    Meillä on ilo kertoa, että tulevina kuukausina lanseeraamme räätälöidyn vieraiden matkavakuutustuotteen, jota tarjotaan Airbnb-vieraille yhteistyössä hyvämaineisen vakuutusyhtiön kanssa joillakin alueilla.

    Kunnes tämä uusi tuote on saatavilla, vieraat voivat harkita hankkivansa matkavakuutuksen Airbnb-palvelun ulkopuolelta. Lisätietoja matkavakuutuksesta on saatavilla pian.

    * Vieraan rekisteröidyn maksutavan veloittaminen ei koske majoituksia Kiinassa, Japanissa tai Intiassa.

    ** Majoittajan vahinkoturva ei ole vakuutus. Se ei kata majoittajia, jotka tarjoavat majoitusta Airbnb Travel, LLC:n kautta, eikä Manner-Kiinassa tai Japanissa toimivia majoittajia. Majoittajan vahinkoturva ei liity majoittajan vastuuvakuutukseen. Muistathan, että kaikki kattavuutta koskevat rajaukset on ilmoitettu Yhdysvaltain dollareissa (USD) ja että on olemassa myös muita ehtoja ja vastuunrajauksia.

    Tässä artikkelissa esitetyt tiedot ovat voineet muuttua sen julkaisemisen jälkeen.

    Kohokohdat

    • AirCover tarjoaa vieraille neljä uutta suojaa.

    • Vieraille ilmoitetaan, että heidän rekisteröityjä maksutapojaan voidaan veloittaa, jos he aiheuttavat vahinkoa kohteellesi tai omaisuudellesi*.

    • Lanseeraamme vieraan matkavakuutuksen tulevina kuukausina.

    Airbnb
    11. toukok. 2022
    Oliko tämä hyödyllistä?