Ehdotukset näkyvät hakusyötteen kirjoittamisen jälkeen. Tarkista käyttämällä ylös- ja alas-nuolinäppäimiä. Valitse enter-painikkeella. Jos valinta on lause, kyseinen lause lähetetään hakuun. Jos ehdotus on linkki, selain siirtyy kyseiselle sivulle.
Yhteisökäytäntö

Esteettömyysominaisuuksia tarvitsevien vieraiden vastaanottaminen

Toivotamme tervetulleiksi ihmiset, joilla on esteettömyystarpeita, ja tuemme heitä. Näiden yhteisömme jäsenten pitäisi voida luottaa siihen, että heidän majoittajansa antavat tarkkoja tietoja esteettömyyteen liittyvistä ominaisuuksista.

Nämä asiat sallimme

  • Palveluseläimiin liittyvät majoittajan terveyttä tai turvallisuutta koskevat poikkeukset: Jos majoittaja ei voi majoittaa palveluseläimiä esimerkiksi siitä syystä, että ne aiheuttaisivat suoran uhan kohteessa pysyvästi asuvan henkilön terveydelle ja turvallisuudelle, majoittajalle voidaan myöntää poikkeuslupa, jos hän ilmoittaa meille asiasta ennakkoon.
  • Pyynnöt poistaa kohteesta palveluseläimet, jotka eivät ole niiden käsittelijän hallinnassa: Jos vieraan palveluseläin ei ole hänen hallinnassaan, majoittajat voivat pyytää eläimen poistamista kohteesta. Näin voi käydä esimerkiksi jos eläin jätetään valvomatta varauksen aikana.

Näitä asioita emme salli

  • Varauksen epääminen vieraan esteettömyystarpeiden vuoksi: Ilman hyväksyttyä poikkeuslupaa majoittajat eivät saa hylätä, peruuttaa tai muulla tavoin muuttaa varausta sen perusteella, että vieraalla on palveluseläin tai apuvälineitä.
  • Lisämaksujen periminen vieraan esteettömyystarpeiden vuoksi: Majoittajat eivät saa periä lisämaksua palveluseläimistä tai apuvälineistä. Tutustu esteettömyyskäytäntöömme ymmärtääksesi, miksi palveluseläimet eroavat lemmikkieläimistä ja henkistä tukea tarjoavista eläimistä.
  • Vieraiden kohtuullisten esteettömyystarpeiden täyttämistä koskevien pyyntöjen hylkääminen: Majoittajien pitää hyväksyä kohtuulliset pyynnöt muokata majoitusta, jos ne liittyvät esteettömyyteen. On kohtuullista pyytää majoittajaa siirtämään sohvansa pois oviaukosta, jotta pyörätuolissa istuva vieras pääsee mukavasti olohuoneeseen (olettaen, että sohvaa voidaan siirtää ja että majoittaja pystyy siirtämään sohvaa). Sen sijaan ei ole kohtuullista pyytää majoittajaa laajentamaan kohteensa oviaukkoa, jotta pyörätuoli mahtuisi sen läpi.
  • Epäyhdenvertainen kohtelu: Ilman hyväksyttyä poikkeuslupaa majoittajien ja elämysjärjestäjien pitäisi kohdella kaikkia vieraita tasavertaisesti, soveltaa samoja sääntöjä ja käyttäytyä samalla tavalla huolimatta siitä, millaisia vieraiden esteettömyystarpeet ovat.
  • Loukkaava kielenkäyttö: Ketään, oli kyse sitten vieraasta tai majoittajasta, ei saa loukata hänen vammansa vuoksi. Se tarkoittaa esimerkiksi, että palveluseläimen tai apuvälineen tarjoamaa apua ei saa halventaa eikä minkäänlainen syrjivä kielenkäyttö ole sallittua.
  • Esteettömyysominaisuuksien vääristely: Ilmoituksissa pitää olla tarkat tiedot saatavilla olevista esteettömyysominaisuuksista tilassa ja sitä ympäröivässä kohteessa. Majoittajien pitää olla avoimia ja keskustella esteettömyyteen liittyvistä yksityiskohdista viestiketjussa kaikkien sellaisten vieraiden kanssa, joilla tiedetään olevan esteettömyystarpeita.

Autamme mielellämme

Ilmoita meille, jos näet tai koet käytäntöjemme vastaista käytöstä.

Nämä ohjeet eivät kata kaikkia mahdollisia tilanteita, mutta niiden tarkoituksena on antaa yleisiä ohjeita Airbnb:n yhteisökäytänteistä.

Oliko tästä artikkelista apua?

Aiheeseen liittyviä artikkeleita

Hanki ohjeita varausten hallintaan, tilisi käyttämiseen ja moneen muuhun asiaan.
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy