Jätä sisältö väliin
    Siirry eteenpäin päästäksesi ehdotettuihin tuloksiin
    Vastauksia majoittajien ja elämysjärjestäjien kysymyksiin koronaviruksesta

    Vastauksia majoittajien ja elämysjärjestäjien kysymyksiin koronaviruksesta

    Tätä käytäntömme ja uudet ohjelmamme tarkoittavat sinulle.
    Kirjoittanut Airbnb 5. maaliskuuta 2020
    Lukemiseen kuluu 6 min

    Päivitetty 30.3.2020

    Tiedämme, että koronavirustautiin (COVID-19) liittyy paljon epävarmuutta ja että se saattaa vaikuttaa sinuun ja majoitustoimintaasi / elämysten järjestämiseen. Tuemme maailmanlaajuista yhteisöämme: seuraamme teidän esittämiänne kysymyksiä ja vastaamme joihinkin niistä täällä. Päivitämme tätä sivua tilanteen kehittyessä ja sitä mukaa, kun saamme uusia vastauksia.

    Mikä on lieventävien asianhaarojen käytäntö?
    Airbnb:n lieventävien asianhaarojen käytännön ansiosta vieraat, majoittajat ja elämysjärjestäjät voivat peruuttaa veloituksetta, jos he ovat esimerkiksi loukkaantuneet tai sairastuneet vakavasti tai jos heihin vaikuttaa luonnonkatastrofi, matkustusrajoitukset tai tilanteet, joita ei voi ennakoida. Koska Maailman terveysjärjestö (WHO) julisti COVID-19:n pandemiaksi, olemme laajentaneet tämän käytännön kattamaan maailmanlaajuisesti* kaikki varaukset, jotka on tehty viimeistään 14.3. ja jotka alkavat 14.3. ja 31.5. välisenä aikana. Peruutusehtoasi sovelletaan tavalliseen tapaan jo alkaneisiin varauksiin sekä jos varaus on tehty 14.3. jälkeen tai jos se alkaa 31.5. jälkeen.

    *Tämä ei koske Manner-Kiinan sisäisiä matkoja. Täältä saat lisätietoja. Luxe- ja Luxury Retreats -varauksia suojaa Luxe Guest -hyvityskäytäntö.

    Mitä Airbnb tekee vähentääkseen peruutusten vaikutusta majoittajiin ja elämysjärjestäjiin?
    Osallistumme 250 miljoonalla dollarilla (USD) COVID-19-peruutusten kustannuksiin. Jos vieraan peruuttama varaus kuuluu lieventävien asianhaarojen käytäntömme piiriin, maksamme 25 % siitä summasta, jonka olisit saanut peruutetusta varauksesta oman peruutusehtosi perusteella. Jos olisit esimerkiksi saanut 400 dollaria (USD) normaalin peruutusehtosi mukaan, maksamme sinulle siitä 25 % eli 100 dollaria. Lisätietoja saat vierailemalla osoitteessa Airbnb.com/250MSupport

    Vieras peruutti juuri varauksensa. Mitä tapahtuu seuraavaksi?
    Tiedämme, että peruutukset voivat olla häiritseviä, vaikka ne tapahtuisivat ymmärrettävästä syystä. Muistathan, että koronavirus on vaikuttanut vieraisiin, jotka peruuttavat varauksensa lieventävien asianhaarojen käytäntömme perusteella, ja että peruuttamalla he auttavat suojelemaan koko yhteisömme hyvinvointia. Jos vieraasi peruuttavat varauksensa tämän käytännön mukaan, heillä on mahdollisuus saada täysi hyvitys tai Airbnb:n matkustuspisteitä. Ilmoitamme sinulle asiasta ja avaamme automaattisesti kalenterisi päivät, jotta voit majoittaa muita vieraita. Emme peri peruutetusta varauksesta mitään maksuja.

    Vieras tulee alueelta, johon koronavirus on vaikuttanut. Mitä minun pitäisi tehdä?
    Jos olet huolissasi koronaviruksen vaikutusalueelta tulevan vieraan majoittamisesta tai kohtaamisesta tai koet, ettei nyt ole turvallista majoittaa / järjestää elämystä, voit peruuttaa kelpuutettuja varauksia palvelumme kautta. Tämän jälkeen sinulle ilmoitetaan, että varauksesi peruuttamisesta ei aiheudu kuluja ja että vieraasi saa täyden hyvityksen. Viesti vieraallesi mahdollisimman nopeasti ja selitä peruutuksen syy.

    Huomaathan, että Airbnb:llä on syrjinnän vastainen käytäntö. Koronaviruksen aiheuttamien häiriöiden takia tehdyissä peruutuksissa pitää huomioida sisäiset käytäntömme sekä viralliset ohjeet ja suositukset kelpuutetuissa tilanteissa ja kelpuutetuilla alueilla.

    Mitä minun pitää tehdä, jos vieraan majoittaminen tai elämyksen järjestäminen vieraalle saa minut tuntemaan oloni epämukavaksi?
    Ymmärrämme, jos olet huolissasi vieraan majoittamisesta tai elämyksen järjestämisestä näinä epävarmoina aikoina. Ennen kuin peruutat varauksen, muistathan, että Airbnb:llä on syrjinnän vastainen käytäntö. Muistathan suhtautua jokaiseen matkustajaan ennakkoluulottomasti ja kunnioittavasti, mikä tarkoittaa, että sinun on varmistettava, että teet jokaisen varaus- ja peruutuspäätöksen samoin kriteerein. Olemme hahmotelleet muutamia ohjeita ja kysymyksiä, joita voisit esittää saadaksesi tarvitsemasi tiedot.

    Voinko tehdä jotain minimoidakseni tilanteen vaikutuksen majoitusliiketoimintaani?
    Vaikka monet matkailijat ovatkin päättäneet jäädä kotiin näinä epävarmoina aikoina, on vielä niitäkin, jotka harkitsevat lähilomia ja suunnittelevat tulevia matkojaan. Jotta vastaisimme näiden vieraiden tarpeisiin, pyrimme korostamaan kohteita, joissa on käytössä joustava peruutusehto. Olemme myös koonneet muutamia vinkkejä, joiden avulla voit minimoida koronavirustaudin (COVID-19) vaikutuksen majoitustoimintaasi, ja jatkamme yhteisömme tukemista näinä vaikeina aikoina.

    Miten Airbnb tukee majoittajia, jotka tarjoavat joustavampia majoittumisia?
    Olemme kehittäneet erilaisia työkaluja ja ohjelmia, jotka tukevat joustavampia matkasuunnitelmia ja auttavat majoittajia ja vieraita luovimaan epävarmuudessa.

    • Autamme vieraita hakemaan kohteita, joissa on käytössä joustava peruutusehto – uuden suodattimen avulla niitä on helppo löytää.
    • Otimme myös käyttöön työkalun, jonka avulla majoittajien on helppo suorittaa hyvitys vieraille, joiden täytyy peruuttaa.

    Kerromme lisää, kun esittelemme nämä parannellut työkalut ja ohjelmat yhteisöllemme tulevina viikkoina. Lisätietoja

    Veloittaako Airbnb palvelumaksun peruutetuista varauksista?
    Kun varauksia peruutetaan lieventävien asianhaarojen käytännön mukaisesti, vieraat voivat valita joko täyden hyvityksen tai matkustuspisteitä, niin että matkustuspisteet sisältävät varauksen hinnan ja palvelumaksumme. Emme myöskään peri peruutusmaksuja majoittajilta/elämysjärjestäjiltä, joiden täytyy peruuttaa kelpuutettujen syiden takia.

    Haluamme myös selventää, että palvelumaksummehyvitetään kokonaisuudessaan tai palautetaan matkustuspisteinä jokaisesta lieventävien asianhaarojen käytännön piiriin kuuluvasta peruutuksesta.

    Voinko hyväksyä uusia varauksia, jos peruutan kelpuutetun varauksen?
    Voit hyväksyä uusia varauksia kyseisiksi päiviksi, vaikka itse peruutit varauksen.

    Menetänkö supermajoittajan statukseni, jos peruutan kelpuutetun varauksen?
    Et. Lieventävien asianhaarojen käytännön mukaiset peruutukset eivät vaikuta supermajoittajien statuksen säilyttämiseksi vaadittuun peruutusprosenttiin, joka saa olla korkeintaan 1. Lisätietoja kriteereistä, joita käytämme tulevassa supermajoittajien arvioinnissa.

    Sovelletaanko kelpuutettuja varauksia peruuttaviin majoittajiin/elämysjärjestäjiin muita sanktioita?
    Ei. Mitään tavallisista peruutussanktioista ei sovelleta majoittajiin/elämysjärjestäjiin, joiden täytyy peruuttaa lieventävien asianhaarojen käytännön mukaisesti.

    Olen Airbnb-elämysjärjestäjä. Mitä minun pitäisi tietää?
    Keskeytämme kaikki elämykset vähintään 18.3. ja 30.4.2020 väliseksi ajaksi. Teimme tämän vaikean päätöksen, koska elämykset on suunniteltu tuomaan ihmiset yhteen ja terveysjärjestöt ympäri maailmaa ovat neuvoneet välttämään tällaista vuorovaikutusta, koska sitä pidetään yhtenä tehokkaimmista tavoista suojella yhteisöä. Lue tästä apukeskuksen artikkelista viimeisimmät päivitykset.

    Miten voin estää koronaviruksen kaltaisten sairauksien leviämisen?
    Yhdysvaltain tautikeskuksen (Centers for Disease Control and Prevention, CDC) mukaan sellaisten pintojen, joihin kosketaan usein (esim. valokatkaisijat, ovenkahvat ja kaappien kahvat), puhdistamisella ja säännöllisellä käsienpesulla voi olla suuri merkitys sinun ja vieraidesi turvallisuudelle. Lue artikkelimme, jossa on lisää Yhdysvaltain tautikeskus CDC:n siivousvinkkejä ja hygieniasuosituksia.

    Tapahtumia peruutetaan. Kattaako Airbnb:n lieventävien asianhaarojen käytäntö nämä varaukset?
    Tiedämme, että monet matkailijamme varaavat majoituksen Airbnb:n kautta osallistuessaan tapahtumiin, kuten Coachella, SXSW tai Mobile World Congress. Jos tapahtuma on peruutettu alueella, jota lieventävien asianhaarojen käytäntömme ei kata, kehotamme vieraita tarkistamaan peruutusehdon varauksestaan ja keskustelemaan majoittajan/elämysjärjestäjän kanssa vaihtoehdoista.

    Otimme käyttöön työkalun, jolla majoittajat/elämysjärjestäjät voivat hyvittää tällaiset varaukset, joita lieventävien asianhaarojen käytäntömme ei kata.

    Majoitan Airbnb Luxe- tai Luxury Retreats -kohteessa. Koskeeko lieventävien asianhaarojen käytäntö minua?
    Ei. Lieventävien asianhaarojen käytäntöämme ei myöskään sovelleta Airbnb Luxe- tai Luxury Retreats -varauksiin, joihin sovelletaan erillistä Luxe Guest -hyvityskäytäntöä.

    Tarvitsen apua. Mistä löydän tietoja verkosta?
    Tiedämme, että voi olla turhauttavaa, kun et saa vastausta heti. Olemme sitoutuneet auttamaan sinua, jotta saat tarvitsemasi tiedot, minkä vuoksi olemme luoneet Airbnb.com/COVID-tietosivun. Tämän lisäksi pyrimme jatkossakin vastaamaan puheluihisi, chat-viesteihisi ja sähköposteihisi mahdollisimman nopeasti.

    Monet yleisimmät ongelmat voidaan ratkaista verkossa, erityisesti jos kyseessä on varaus, jonka lieventävien asianhaarojen käytäntömme kattaa. Voit myös etsiä lisää vastauksia apukeskuksestamme. Monet teistä ovat antaneet omia vinkkejään ja tukea yhteisökeskuksessamme.

    Minulla on vielä kysyttävää. Keneen minun pitää ottaa yhteyttä?
    Kehotamme sinua ottamaan yhteyttä yhteisön tukitiimiimme, jos sinulla on kysyttävää tai tarvitset apua varausten peruuttamisessa. Asetamme etusijalle pikaista tukea tarvitsevat matkailijat, ja pyydämme, että otat meihin yhteyttä vain, jos matkasi alkaa seuraavien 72 tunnin kuluessa. Jos sinulla on kiireellistä asiaa, etsi vastauksia myös Airbnb.com/COVID-tietosivulta tai apukeskuksesta.

    Tiedämme, miten haitallinen esimerkiksi koronavirus voi olla yrityksesi toiminnalle, ja olemme täällä apunasi. Kiitos yhteistyöstä yhteisömme turvallisuuden ja hyvinvoinnin ylläpitämiseksi.

    Tässä artikkelissa esitetyt tiedot ovat voineet muuttua sen julkaisemisen jälkeen.

    Airbnb
    5. maaliskuuta 2020
    Oliko tämä hyödyllistä?