Ehdotukset näkyvät hakusyötteen kirjoittamisen jälkeen. Tarkista käyttämällä ylös- ja alas-nuolinäppäimiä. Valitse enter-painikkeella. Jos valinta on lause, kyseinen lause lähetetään hakuun. Jos ehdotus on linkki, selain siirtyy kyseiselle sivulle.
Ohjeet • Vieras

Näin sinua veloitetaan vahingoista

Vahinkoja tapahtuu, vaikka ne ovatkin harvinaisia. Kerro tarjoajalle heti, jos majoittumisen, elämyksen tai palvelun aikana syntynyt vahinko on sinun, kutsumasi henkilön tai lemmikkisi syytä.

Tarjoaja voi lähettää sinulle korvauspyynnön sovittelukeskuksessa vahingon kustannusten kattamiseksi, ja sinulla on 24 tuntia aikaa vastata.

Toimi näin, jos rikot tai vahingoitat jotain majoittumisesi aikana

Paras tapa ilmoittaa tarjoajalle vahingoista on lähettää hänelle viesti Airbnb:n verkkosivuston tai sovelluksen kautta. Tästä on apua, jos yhteisötukitiimimme tarvitsee myöhemmin lisätietoja. Toimita valokuvia, jos mahdollista.

Kun kerrot vahingosta mahdollisimman pian, tarjoajallasi on mahdollisimman paljon aikaa korjata vika ennen seuraavan vieraan saapumista. Se antaa myös sinulle ja tarjoajallesi mahdollisuuden löytää ratkaisu ilman, että Airbnb puuttuu asiaan.

Mitä tapahtuu, jos vahingoitat jotain palvelun tai elämyksen aikana

Jos rikot jotain, ilmoita siitä tarjoajallesi. Voitte sopia mahdollisesta korvauksesta sovittelukeskuksessa.

Jos tarjoaja lähettää sinulle korvauspyynnön sovittelukeskuksen kautta

Tarjoaja voi lähettää sinulle korvauspyynnön sovittelukeskuksen kautta, jos hän uskoo, että olet vastuussa vahingoista, puuttuvista tavaroista tai odottamattomista siivouskuluista. Sinulla on 24 tuntia aikaa vastata.

  • Jos maksat koko summan, pyyntö suljetaan.
  • Jos maksat osittaisen summan, hylkäät pyynnön tai et vastaa pyyntöön, tarjoaja voi pyytää Airbnb:tä tai vakuutusyhtiötämme puuttumaan asiaan.

Airbnb voi tarkistaa pyynnön

Jos tarjoajasi pyytää Airbnb:ltä apua, yhteisötukitiimimme jäsen määrittää, oletko vastuussa vahingoista ja onko tarjoajan pyytämä summa kohtuullinen. Hän tekee tämän tutustumalla tarjoajasi toimittamiin todisteisiin sekä mahdollisiin huomioihisi alkuperäisessä vastauksessasi tarjoajan pyyntöön. Joku voi myös ottaa yhteyttä sinuun tai muihin, joilla voi olla tietoja tarjoajan vahingonkorvausvaatimuksesta.

Sinua saatetaan pyytää maksamaan

Sinulle annetaan mahdollisuus lähettää maksu vapaaehtoisesti ja ajallaan tai hakea muutosta vahingonkorvausvaatimukseen. Jos et lähetä maksua tai hae muutosta ajoissa tai jos muutoksenhakuasi ei hyväksytä, maksutapaasi veloitetaan. (Tämä ei koske majoituksia Kiinassa, Japanissa tai Intiassa.) Sinua ei koskaan veloiteta ilman ennakkoilmoitusta tai ilman mahdollisuutta hakea muutosta ennen veloitusta ja sen jälkeen. Sinulla on 60 päivää aikaa hakea muutosta sen jälkeen, kun sinua on veloitettu.

Vahinkojen käsittely ei ole koskaan hauskaa, mutta tämä prosessi on suunniteltu mahdollisimman oikeudenmukaiseksi. Lisätietoja saat käyttöehdoistamme ja maksuja koskevista ehdoistamme.

Oliko tästä artikkelista apua?

Aiheeseen liittyviä artikkeleita

  • Ohjeet • Majoituksen tarjoaja

    Majoittajan vahinkoturva

    Majoittajan vahinkoturva, joka on osa AirCover majoittajille -ohjelmaa, antaa majoittajille 3 miljoonan dollarin (USD) suojan niissä harvinaisissa tapauksissa, joissa vieras vahingoittaa majoittajan kohdetta tai omaisuutta Airbnb-majoittumisen aikana.
  • Ohjeet

    Vuokravakuudet

    Lue lisää vuokravakuuksista ja vahingonkorvauksista.
  • Ohjeet

    Näin voit saada apua sovittelukeskuksen kautta

    Sovittelukeskuksen kautta voit pyytää tai lähettää rahaa asioista, jotka liittyvät majoitukseen, palveluun tai elämykseen.
Hanki ohjeita varausten hallintaan, tilisi käyttämiseen ja moneen muuhun asiaan.
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy