Jätä sisältö väliin
    Siirry eteenpäin päästäksesi ehdotettuihin tuloksiin

    Manner-Kiina: COVID-19 ja lieventävät asianhaarat

    Tässä artikkelissa selitetään, millä tavalla lieventävien asianhaarojen käytäntö suojaa varauksia, joihin COVID-19 on vaikuttanut ja joissa vieraan kohde- tai elämysvaraus kuuluu Manner-Kiinan kotimaan matkailuun (tapahtuu Manner-Kiinan sisällä). Jos varaus on jo alkanut (alkamisaika on jo mennyt), tämä lieventävien asianhaarojen käytäntö ei päde. Lisätietoja muista varauksista saat koko maailmaa koskevasta COVID-19 ja lieventävien asianhaarojen käytäntö -artikkelista. Jotta voit peruuttaa lieventävien asianhaarojen käytännön perusteella, sinun on todistettava tietosi oikeiksi tai toimitettava pyyntösi tueksi tarvittavat asiakirjat.

    Käytännön piiriin kuuluvat varaukset

    • Jos vieraat matkustavat Manner-Kiinasta toiseen Manner-Kiinassa sijaitsevaan kohteeseen, lieventävien asianhaarojen käytäntöä sovelletaan kaikkiin varauksiin, jotka on tehty viimeistään 28.1.2020 ja joiden alkamispäivä on 28.1.–1.4.2020.
    • Lieventävien asianhaarojen käytäntö ei kata kotimaan varauksia, jotka on tehty viimeistään 28.1.2020 ja joiden alkamispäivä on 1.4.2020 jälkeen, eikä kotimaan varauksia, jotka on tehty 28.1.2020 jälkeen. Majoittajan tai elämysjärjestäjän peruutusehtoa sovelletaan tavalliseen tapaan, paitsi jos vieras, majoittaja tai elämysjärjestäjä on sairastunut COVID-19:ään.
    • Jos varaus on jokin muu kuin Manner-Kiinan kotimaan varaus, lue koko maailmaa koskeva COVID-19 ja lieventävien asianhaarojen käytäntö -artikkeli ja tarkista sen tarjoaman suojan ehdot.

    Näin se toimii

    Jos olet vieras, voit tarkistaa varauksesi peruutusehdot ja löytää peruutusvaihtoehdot niin, että valitset matkasi Matkat-sivulta. Jos olet majoittaja tai elämysjärjestäjä, löydät tiedot ohjauspaneelistasi.

    Jos varauksesi ei kuulu käytännön piiriin, majoittajan tai elämysjärjestäjän peruutusehtoa sovelletaan tavalliseen tapaan. Suosittelemme, että otat yhteyttä majoittajaasi, elämysjärjestäjääsi tai vieraaseesi keskustellaksesi peruutuksista ja hyvityksistä.

    Lisätietoja

    Tietopankissa on artikkeleita, jotka auttavat yhteisöämme pandemian aikana. Löydät uusimmat tiedot COVID-19-tilanteesta, kuten käytäntöjen päivityksiä ja tietolähteitä majoittajille, elämysjärjestäjille ja vieraille.

    Voit myös tutustua lieventävien asianhaarojen käytäntöömme saadaksesi lisätietoja sen kattavuudesta tilanteissa, jotka eivät liity COVID-19:ään.

    Pyydämme kaikkia yhteisömme jäseniä suhtautumaan toisiinsa kunnioittavasti ja ennakkoluulottomasti sekä muistamaan syrjinnän vastaisen käytännön vaatimukset.

    Arvioimme käytännön noudattamista jatkossakin. Seuraa tältä sivulta päivityksiä ja uusimpia tietoja.

    Kirjaudu saadaksesi henkilökohtaista tukea

    Hanki ohjeita varausten hallintaan, tilisi käyttämiseen ja moneen muuhun asiaan.
    Rekisteröidy