Ehdotukset näkyvät hakusyötteen kirjoittamisen jälkeen. Tarkista käyttämällä ylös- ja alas-nuolinäppäimiä. Valitse enter-painikkeella. Jos valinta on lause, kyseinen lause lähetetään hakuun. Jos ehdotus on linkki, selain siirtyy kyseiselle sivulle.
Yhteisökäytäntö

Luxen uudelleenvaraus- ja hyvityskäytäntö

Tämä artikkeli on käännetty automaattisesti.

Tämä käytäntö koskee vain Luxe-varauksia, jotka on tehty ennen 2.11.2023. Varauksiin, jotka on tehty 2.11.2023 tai sen jälkeen, sovelletaan uudelleenvaraus- ja hyvityskäytäntöämme.

Voimaantulopäivä: 29. huhtikuuta 2022

Tässä Luxen uudelleenvaraus- ja hyvityskäytännössä selitetään, miten autamme varauksen uudelleenvarauksessa ja miten hoidamme Luxe-varausten hyvitykset, kun majoittaja peruuttaa varauksen tai muu matkaongelma häiritsee majoittumista. Tätä käytäntöä sovelletaan Airbnb Luxe Guest -varaussopimuksen lisäksi.

Mitä tapahtuu, jos majoittaja peruuttaa ennen sisäänkirjautumista

Jos majoittaja peruuttaa varauksen ennen sisäänkirjautumista, autamme vierasta löytämään ja varaamaan vastaavan majoituksen parhaamme mukaan. Jos emme löydä vastaavaa majoitusta tai jos vieras päättää olla tekemättä uutta varausta, vieras saa täyden hyvityksen.

Mitä tapahtuu, jos toinen matkaongelma häiritsee majoittumista

Muista matkaongelmista pitää ilmoittaa meille ottamalla yhteyttä tukeen viimeistään 72 tuntia havaitsemisen jälkeen. Jos toteamme, että matkaongelma on häirinnyt majoittumista, saatamme olosuhteista riippuen tarjota täyden tai osittaisen hyvityksen. Voimme myös auttaa vierasta löytämään vertailukelpoisen tai paremman majoituksen. Mahdollinen hyvitetty summa riippuu matkaongelman vakavuudesta, vaikutuksesta vieraaseen, siihen vaikuttaneesta osasta majoittumisesta ja siitä, poistuuko vieras majoituspaikasta. Jos vieras poistuu majoituspaikasta olennaisen matkaongelman takia ja ottaa meihin yhteyttä, tarjoamme apua vertailukelpoisen tai paremman majoituksen löytämisessä jäljellä oleviksi öiksi.

Mitä matkaongelmia käsitellään

Termi "matkaongelma" viittaa näihin tilanteisiin:

  • Majoittaja peruuttaa varauksen ennen sisäänkirjautumista.
  • Majoittaja ei tarjoa pääsyä majoitukseen.
  • Majoitukset eivät ole sisäänkirjautumisen yhteydessä asumiskelpoisia mistään seuraavista syistä:
    • Ne eivät ole kohtuullisen puhtaita ja hygieenisiä, mukaan lukien vuodevaatteet ja pyyhkeet.
    • Ne sisältävät turvallisuus- tai terveysriskejä.
    • Ne sisältävät tuholaisia.
  • Kohteessa on olennainen epätarkkuus, kuten:
    • Virheellinen huoneiden tyyppi tai lukumäärä (esim. makuuhuoneet, kylpyhuoneet, keittiöt tai muut huoneet).
    • Majoituksen virheellinen sijainti.
    • Kohteessa kuvattu erityinen mukavuus tai ominaisuus ei toimi (esim. uima-allas; poreallas; kylpyhuone - wc, suihku tai kylpyamme; keittiö - pesuallas, liesi, jääkaappi tai muut suuret laitteet; sähkö-, lämmitys- tai ilmastointijärjestelmät).
    • Kohteessa kuvattu erityismukavuus edellyttää lisämaksua, josta ei kerrottu ilmoituksessa.

Näin korvausvaatimukset toimivat

Voidakseen saada uudelleenvarausapua tai hyvitystä varauksen tehnyt vieras voi lähettää vaatimuksen ottamalla yhteyttä tukeen. Korvausvaatimukset on tehtävä meille viimeistään 72 tuntia sen jälkeen, kun matkaongelma on löytynyt, ja niitä on tuettava asiaankuuluvat todisteet, kuten valokuvat tai majoittajan vahvistama ehdot. Selvitämme, onko matkustusongelma tapahtunut arvioimalla saatavilla olevia todisteita.

Miten tämä käytäntö vaikuttaa majoittajiin

Jos majoittaja peruuttaa majoittumisen, majoittajan pitää hyvittää hänelle kaikki majoittumiseen liittyvät maksut. Jos meille aiheutuu kustannuksia, jotka aiheutuvat vieraan auttamisesta vastaavan tai paremman majoituksen löytämisessä tai varaamisessa majoittajan peruutuksen tai muun matkaongelman takia, meillä on oikeus periä tällaiset kulut majoittajalta ehtojemme, käytäntöjemme ja majoittajiemme kanssa tehtyjen sopimusten mukaisesti.

Useimmissa tapauksissa yritämme vahvistaa vieraan vaatimuksen majoittajalleen. Majoittajat voivat myös riitauttaa matkaongelman ottamalla yhteyttä tukeen.

Muita asioita, joista kannattaa olla tietoinen

Tätä käytäntöä sovelletaan kaikkiin Luxe-varauksiin, jotka on tehty ennen 2.11.2023. Luxe-varaukset on tehty Airbnb-palvelussa, ja sitä hallinnoi Luxury Retreats. Huomaathan, että Airbnb: n uudelleenvaraus- ja hyvityskäytäntö ja Airbnb: n laajamittaisten haitallisten tapahtumien käytäntö eivät koske Luxe-varauksia, jotka on tehty ennen 2.11.2023. Kun tätä käytäntöä sovelletaan, se myös valvoo ja on etusijalla varauksen peruutusehtoon nähden.

Ennen korvausvaatimuksen lähettämistä vieraan tulee ilmoittaa Airbnb-tuelle tai paikan päällä toimivalle kiinteistönhoitajalle, jotta hän yrittää ratkaista matkaongelman suoraan. Voimme pienentää minkä tahansa hyvityksen määrää tai muokata tämän käytännön mukaista uudelleenvarausapua vastaamaan majoittajan suoraan antamaa hyvitystä tai muuta helpotusta. Osana uudelleenvarausapua saatamme, mutta emme ole velvollisia maksamaan tai osallistumaan uusien majoitusten kustannuksiin. Voimme myös tarjota vieraille mahdollisuuden soveltaa peruutetun varauksen arvoa uusiin majoituspaikkoihin tai saada matkustuspisteitä käteisen hyvityksen sijaan.

Jos vieras osoittaa, että matkaongelmasta ajoissa ilmoittaminen ei ollut mahdollista, voimme sallia tämän käytännön mukaisesta matkaongelmasta ilmoittamisen myöhässä. Tämä käytäntö ei kata vieraan, matkakumppanien tai heidän kutsuttujensa henkilöiden tai lemmikkieläinten aiheuttamia matkaongelmia. Vilpillisen vaatimuksen esittäminen rikkoo käyttöehtoja ja voi johtaa tilin sulkemiseen.

Tämän käytännön mukaiset päätöksemme ovat sitovia, mutta ne eivät vaikuta muihin sopimuksellisiin tai lakisääteisiin oikeuksiin, jotka voivat olla käytettävissä. Tämä ei vaikuta oikeuteen, joka vierailla tai majoittajilla voi olla ryhtyä oikeustoimiin. Tämä käytäntö ei ole vakuutus, eikä kukaan vieras tai majoittaja ole maksanut vakuutusmaksua. Kaikki tämän käytännön mukaiset oikeudet ja velvollisuudet ovat henkilökohtaisia varaavalle vieraalle ja varauksen majoittajalle, eikä niitä voi siirtää tai luovuttaa. Kaikki muutokset tähän käytäntöön tehdään käyttöehtojemme mukaisesti. Tämä käytäntö koskee Luxe-varauksia, mutta se ei koske majoittumisia tai elämysvarauksia.

Jos sinulla on kysyttävää Luxen uudelleenvaraus- ja hyvityskäytännöstä, ota yhteyttä tukeen.

Oliko tästä artikkelista apua?

Aiheeseen liittyviä artikkeleita

  • Ohjeet • Majoituksen tarjoaja

    Välttämättömien mukavuuksien tarjoaminen vieraille

    Välttämättömyystarvikkeita ovat perustarvikkeet, joita vieraat odottavat olevan kohteessa voidakseen majoittua mukavasti. Välttämättömyystarvikkeisiin kuuluvat wc-paperi, saippua, pyyhkeet, tyynyt ja vuodevaatteet.
  • Ohjeet • ゲスト

    Jos varauksen aikana ilmenee ongelmia

    Jos oleskelusi aikana ilmenee jotain odottamatonta, lähetä ensin majoittajallesi viesti ja keskustele hänen kanssaan ratkaisusta. Majoittaja voi erittäin todennäköisesti auttaa sinua korjaamaan ongelman. Jos majoittaja ei voi auttaa tai haluat pyytää hyvitystä, tuemme sinua mielellämme.
  • Opas • Vieras

    AirCover vieraille

    Kaikkiin majoitusvarauksiin sisältyy AirCover vieraille. Jos Airbnb-kohteessasi on vakava ongelma, jota tarjoajasi ei pysty ratkaisemaan, autamme sinua löytämään vastaavanlaisen kohteen vertailukelpoiseen hintaan varattavuuden mukaan tai maksamme sinulle täyden tai osittaisen hyvityksen.
Hanki ohjeita varausten hallintaan, tilisi käyttämiseen ja moneen muuhun asiaan.
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy