Voimaantulopäivä: 6. helmikuuta 2025
Jos majoittaja peruuttaa varauksen ennen sisäänkirjautumista, hänen vieraansa on oikeutettu täyteen hyvitykseen ja tarvittaessa Airbnb auttaa vierasta löytämään vastaavanlaisen kohteen vertailukelpoiseen hintaan varattavuuden mukaan.
Airbnb muuntaa yleensä vieraan alkuperäisen maksun varauspisteiksi välittömän uudelleenvaraamisen helpottamiseksi, mutta vieraat voivat sen sijaan aina pyytää hyvitystä alkuperäiselle maksutavalleen. Jos varauspisteitä ei käytetä 72 tunnin kuluttua, hyvitysten summa hyvitetään vieraan alkuperäiselle maksutavalle.
Vieraiden pitää ilmoittaa varausongelmista 72 tunnin kuluessa löytämisestä. Jos päätämme, että varausongelma on häirinnyt vieraan majoittumista, annamme vieraalle täyden tai osittaisen hyvityksen tai autamme vierasta löytämään samanlaisen kohteen saatavuuden mukaan vertailukelpoisessa hinnoittelussa. Uudelleenvarausapu tai hyvitetty summa riippuu useista tekijöistä, kuten varausongelman vakavuudesta, vaikutuksesta vieraaseen, majoittumisen osasta, siitä, poistuuko vieras majoittumisesta, muista lieventävistä tekijöistä ja todisteista, jotka on esitetty varausongelmasta.
Termi "Varausongelma" viittaa näihin tilanteisiin:
Jos haluat pyytää uudelleenvarausapua tai hyvitystä, varauksen tehneen vieraan pitää ottaa yhteyttä meihin tai majoittajaansa 72 tunnin kuluessa varausongelman havaitsemisesta. Pyyntöjä olisi tuettava asiaankuuluvilla todisteilla, kuten valokuvilla, videoilla tai majoittajan vahvistamalla ehdot, joita käytämme sen määrittämiseen, onko varausongelma tapahtunut.
Jos majoittaja peruuttaa varauksen tai muun varausongelman, joka häiritsee vieraan majoittumista, majoittaja ei saa majoittajan maksua tai hänen majoittajan maksunsa alennetaan vieraalle hyvitetyllä summalla.
Useimmissa tapauksissa yritämme vahvistaa vieraan ilmoittaman huolenaiheen hänen majoittajaansa kohtaan. Majoittajat voivat myös kiistää vieraan vakuutuksen varausongelmasta ottamalla meihin yhteyttä.
Tätä käytäntöä sovelletaan lain sallimissa rajoissa, mikä voi tarkoittaa takeita, joita ei voida sulkea pois. Kun tätä käytäntöä sovelletaan, se hallitsee varauksen peruutusehtoa ja on ensisijainen siihen nähden. Ennen kuin vieras lähettää meille pyynnön, hänen on mahdollisuuksien mukaan ilmoitettava asiasta majoittajalle ja yritettävä ratkaista varausongelma suoraan majoittajansa kanssa. Ongelman ratkaisemisen yhteydessä vieraat voivat pyytää hyvityksiä suoraan majoittajilta sovittelukeskuksen kautta. Voimme pienentää minkä tahansa hyvityksen määrää tai muokata tämän käytännön mukaista uudelleenvarausapua vastaamaan majoittajan suoraan antamaa hyvitystä tai muuta hyvitystä. Osana uudelleenvarausapua saatamme, mutta emme ole velvollisia maksamaan tai osallistumaan uusien majoitusten kustannuksiin. Voimme myös tarjota vieraille mahdollisuuden soveltaa peruutetun varauksen arvoa uusiin majoituspaikkoihin tai saada matkustuspisteitä käteishyvityksen sijaan.
Jos vieras osoittaa, että varausongelmasta ilmoittaminen ajoissa ei ollut mahdollista, voimme sallia varausongelman myöhäisen ilmoittamisen tämän käytännön mukaisesti. Tämä käytäntö ei kata varausongelmia, jotka ovat vieraan, matkakumppaneiden tai hänen kutsuttujensa tai lemmikkiensä piiriin. Vilpillisen pyynnön esittäminen rikkoo käyttöehtoja ja voi johtaa tilin sulkemiseen.
Tämän käytännön mukaiset päätöksemme ovat sitovia, mutta ne eivät vaikuta muihin sopimuksellisiin tai lakisääteisiin oikeuksiin, jotka voivat olla käytettävissä. Tämä ei vaikuta oikeustoimien aloittamista koskeviin oikeuksiin, joita vierailla tai tarjoajilla saattaa olla. Tämä vakuutus ei ole vakuutus, eikä kukaan vieras tai majoittaja ole maksanut vakuutusmaksua. Kaikki tämän käytännön mukaiset oikeudet ja velvollisuudet ovat henkilökohtaisia varauksen tehneelle vieraalle ja majoittajalle, eikä niitä saa siirtää tai luovuttaa. Kaikki tähän käytäntöön tehdyt muutokset tehdään käyttöehtojemme mukaisesti. Tämä peruutusehto koskee kohteita, ei elämys- tai palveluvarauksia.