Ehdotukset näkyvät hakusyötteen kirjoittamisen jälkeen. Tarkista käyttämällä ylös- ja alas-nuolinäppäimiä. Valitse enter-painikkeella. Jos valinta on lause, kyseinen lause lähetetään hakuun. Jos ehdotus on linkki, selain siirtyy kyseiselle sivulle.
Yhteisökäytäntö

Asuntojen uudelleenvaraus- ja hyvityskäytäntö

Tämä artikkeli on käännetty automaattisesti.

Voimaantulopäivä: 6. helmikuuta 2025

Mitä tapahtuu, jos majoittaja peruuttaa ennen sisäänkirjautumista

Jos majoittaja peruuttaa varauksen ennen sisäänkirjautumista, hänen vieraansa on oikeutettu täyteen hyvitykseen, ja tarvittaessa Airbnb auttaa vierasta löytämään vastaavan kohteen saatavuuden mukaan vastaavaan hintaan.

Airbnb muuntaa yleensä vieraan alkuperäisen maksun varauspisteiksi välittömän uudelleenvaraamisen helpottamiseksi, mutta vieraat voivat sen sijaan aina pyytää hyvitystä alkuperäiselle maksutavalleen. Jos varauspisteitä ei käytetä 72 tunnin kuluttua, hyvitysten summa hyvitetään vieraan alkuperäiselle maksutavalle.

Mitä tapahtuu, jos toinen varausongelma häiritsee majoittumista

Vieraiden pitää ilmoittaa varausongelmista 72 tunnin kuluessa löytämisestä. Jos päätämme, että varausongelma on häirinnyt vieraan majoittumista, annamme vieraalle täyden tai osittaisen hyvityksen tai autamme vierasta löytämään samanlaisen kohteen saatavuuden mukaan vertailukelpoisessa hinnoittelussa. Uudelleenvarausapu tai hyvitetty summa riippuu useista tekijöistä, kuten varausongelman vakavuudesta, vaikutuksesta vieraaseen, majoittumisen osasta, siitä, poistuuko vieras majoittumisesta, muista lieventävistä tekijöistä ja todisteista, jotka on esitetty varausongelmasta.

Mitä varausongelmia käsitellään

Termi "Varausongelma" viittaa näihin tilanteisiin:

  • Majoittaja peruuttaa varauksen ennen sisäänkirjautumista.
  • Majoittaja ei tarjoa vieraalle pääsyä majoituspaikkaan.
  • Majoitukset eivät ole asumiskelpoisia sisäänkirjautumisen yhteydessä, mukaan lukien mutta ei rajoittuen, mihin tahansa seuraavista syistä:
    • Ei kohtuullisen puhdas ja hygieeninen.
    • Sisältää turvallisuus- tai terveysvaarat.
  • Majoitukset ovat huomattavasti erilaisia kuin mainostetut, mukaan lukien mutta eivät rajoitu niihin, mihin tahansa seuraavista syistä:
    • Virheellinen tilatyyppi (esim. koko asunto, yksityinen huone tai jaettu huone).
    • Virheellinen tyyppi tai huoneiden lukumäärä (esim. makuuhuoneet, kylpyhuoneet ja keittiöt).
    • Majoituspaikkojen virheellinen sijainti.
    • Kohteessa ei kerrota, että majoittaja, toinen henkilö tai lemmikki on paikalla majoittumisen aikana.
    • Kohteessa mainostettuja mukavuuksia tai -ominaisuuksia ei ole saatavilla tai se ei toimi (esim. uima-allas, poreallas, pääkone, lämmitys ja ilmastointijärjestelmät).

    Näin pyydät uudelleenvarausapua tai hyvitystä

    Jos haluat pyytää uudelleenvarausapua tai hyvitystä, varauksen tehneen vieraan tulee ottaa yhteyttä meihin tai majoittajaansa 72 tunnin kuluessa varausongelman havaitsemisesta. Pyyntöjen tueksi tulee esittää asiaankuuluvat todisteet, kuten valokuvat, videot tai majoittajan antamat vahvistukset ehdoista, joita käytämme määrittääksemme, onko varausongelma tapahtunut.

    Miten tämä käytäntö vaikuttaa majoittajiin

    Jos majoittaja peruuttaa varauksen tai muun varausongelman, se häiritsee vieraan majoittumista, majoittaja ei saa majoittajan maksua tai hänen majoittajan maksuaan vähennetään hänen vieraalleen hyvitettävällä summalla.

    Useimmissa tapauksissa yritämme vahvistaa vieraan ilmoittaman huolen majoittajalleen. Majoittajat voivat myös kiistää vieraan varauskysymyksen esittämisen ottamalla meihin yhteyttä.

    Muita asioita, joista kannattaa olla tietoinen

    Tätä käytäntöä sovelletaan lain sallimissa rajoissa, mikä voi tarkoittaa takeita, joita ei voida sulkea pois. Kun tätä käytäntöä sovelletaan, se hallitsee varauksen peruutusehtoa ja on ensisijainen siihen nähden. Ennen kuin lähetät meille pyynnön, aina kun se on mahdollista, vieraan on ilmoitettava asiasta majoittajalle ja yritettävä ratkaista varausongelma suoraan majoittajansa kanssa. Ongelman ratkaisemisen yhteydessä vieraat voivat pyytää hyvitystä suoraan majoittajilta Sovittelukeskuksen kautta. Voimme pienentää minkä tahansa hyvityksen määrää tai muokata tämän käytännön mukaista uudelleenvarausapua vastaamaan majoittajan suoraan antamaa hyvitystä tai muuta helpotusta. Osana uudelleenvarausapua saatamme, mutta emme ole velvollisia maksamaan tai osallistumaan uusien majoitusten kustannuksiin. Voimme myös tarjota vieraille mahdollisuuden soveltaa peruutetun varauksen arvoa uusiin majoituspaikkoihin tai saada matkustuspisteitä käteishyvityksen sijaan.

    Jos vieras osoittaa, että varausongelmasta ilmoittaminen ajoissa ei ollut mahdollista, voimme sallia varausongelman myöhäisen ilmoittamisen tämän käytännön mukaisesti. Tämä käytäntö ei kata varausongelmia, jotka ovat vieraan, matkakumppaneiden tai hänen kutsuttujensa tai lemmikkiensä piiriin. Vilpillisen pyynnön lähettäminen rikkoo Käyttöehtojamme ja voi johtaa tilin irtisanomiseen.

    Tämän käytännön mukaiset päätöksemme ovat sitovia, mutta ne eivät vaikuta muihin sopimuksellisiin tai lakisääteisiin oikeuksiin, jotka voivat olla käytettävissä. Tämä ei vaikuta oikeuteen, joka vierailla tai majoittajilla voi olla ryhtyä oikeustoimiin. Tämä käytäntö ei ole vakuutus, eikä kukaan vieras tai majoittaja ole maksanut vakuutusmaksua. Kaikki tämän käytännön mukaiset oikeudet ja velvollisuudet ovat henkilökohtaisia varaavalle vieraalle ja varauksen majoittajalle, eikä niitä voi siirtää tai luovuttaa. Kaikki muutokset tähän käytäntöön tehdään käyttöehtojemme mukaisesti. Tämä käytäntö koskee majoittumisia, mutta ei elämysvarauksiin.

    Oliko tästä artikkelista apua?

    Aiheeseen liittyviä artikkeleita

    Hanki ohjeita varausten hallintaan, tilisi käyttämiseen ja moneen muuhun asiaan.
    Kirjaudu sisään tai rekisteröidy