Kattaako lieventävien asianhaarojen käytäntö varaukseni COVID-19-pandemian aikana?
Huomaa: lieventävien asianhaarojen käytäntömme ei enää kata COVID-19-pandemiaan liittyviä tilanteita 31.5.2022 jälkeen. Ennen 31.5.2022 tehtyjen varausten osalta katetaan edelleen tietyt COVID-19:ään liittyvät olosuhteet. Luxe-varauksiin ja Etelä-Korean sisäisiin varauksiin sovelletaan eri käytäntöjä.
Tässä artikkelissa selitetään yksityiskohtaisesti, miten lieventävien asianhaarojen käytäntöä sovelletaan COVID-19:n vuoksi tehtyihin peruutuksiin.
Tässä on yhteenveto, josta näet, kattaako käytäntö varauksesi.
Käytäntö kattaa varauksesi, jos teit varauksen viimeistään 14.3.2020 ja kaikki seuraavat ehdot täyttyvät:
- Sisäänkirjautumispäivä on 45 päivän kuluessa tästä päivästä
- etkä ole vielä peruuttanut varausta
- etkä ole vielä kirjautunut sisään kohteeseen
- ja pandemia estää sinua käyttämästä varaustasi.
Jos kaikki nämä pitävät paikkansa, voit peruuttaa varauksen itse ja sinulle annetaan peruutus- ja hyvitysvaihtoehtoja perumisen aikana. Jos haluat peruuttaa käytännön mukaisesti, sinun on toimitettava asiakirjoja tai todistettava, että et voi käyttää varaustasi COVID-19:n vuoksi.
Käytäntö kattaa varauksesi, jos teit varauksen 14.3.2020 jälkeen mutta ennen 31.5.2022 ja kaikki seuraavat ehdot täyttyvät:
- Sisäänkirjautumispäivä on 14 päivän kuluessa tästä päivästä
- etkä ole vielä peruuttanut varausta
- etkä ole vielä kirjautunut sisään kohteeseen
- ja sinä sairastat tai matkaseurueeseesi kuuluva toinen vieras sairastaa COVID-19:ää.
Jos kaikki nämä pitävät paikkansa, voit peruuttaa varauksen ottamalla yhteyttä yhteisötukeemme. Pyydämme sinua vahvistamaan asian asiakirjoilla (kuten COVID-19-testituloksella) paikoissa, missä se on lain mukaan sallittua. Lisäksi uusien varausten tekeminen estetään tililläsi ja mahdolliset tulevat varaukset peruutetaan seuraavien 14 päivän ajalta.
Jos lieventävien asianhaarojen käytäntö ei kata varaustasi ja peruutat sen, hyvityksesi määräytyy majoittajasi peruutusehdon mukaan, jolloin näytämme hyvityksen summan ennen kuin vahvistat peruutuksen. Tässä tapauksessa majoittajan maksut ja hyvitykset vieraalle suoritetaan varauksen yhteydessä hyväksymäsi majoittajan peruutusehdon mukaisesti.
Huomaa: Kun varaus peruutetaan, Airbnb suorittaa majoittajan maksun ja vieraalle mahdollisesti maksettavan hyvityksen majoittajan peruutusehdon mukaisesti. Tästä syystä varauksia, jotka peruutettiin ennen lieventävien asianhaarojen käytännön kattavuudesta ilmoittamista tai kattavuuden laajentamista, ei oteta uudelleen käsittelyyn.
Jos teit varauksen 31.5.2022 tai sen jälkeen, varauksesi ei ole kelpuutettu*, mutta sinulla on seuraavat lisävaihtoehdot
Jos voit joustaa päivissä, voit myös neuvotella majoittajasi kanssa muuttaaksesi varauksen ajankohtaa myöhemmäksi.
Voit myös kääntyä majoittajasi puoleen ja pyytää lisähyvitystä. Jos hän suostuu, hän voi käyttää sovittelukeskusta siirtääkseen rahat turvallisesti sinulle.
Jos olet jo peruuttanut varauksen tai kirjautunut sisään kohteeseen, saat apua ottamalla yhteyttä yhteisötukeemme.
Luxe-varauksiin ja Etelä-Korean sisäisiin varauksiin sovelletaan eri käytäntöjä.
Aiheeseen liittyviä artikkeleita
- Matkavastaava
Voinko peruuttaa entisen työntekijän varaaman majoituksen?
Voit tehdä tämän Airbnb työmatkoille -ohjauspaneelissasi. Yhteisötukemme ottaa sinuun yhteyttä tarkistettuaan peruutuspyyntösi. - Vieras
Matkan muutospyyntösi tilan tarkistaminen
Voit mennä kohtaan Matkat saadaksesi uusimmat tiedot muutospyynnön tilasta tai voit ottaa suoraan yhteyttä majoittajaasi. - Vieras
Elämysvieraan hyvityskäytäntö
Tutustu Elämysvieraan hyvityskäytäntö -artikkeliin.