Vieraanvaraisuuden normit
Vihjeet, joiden avulla saat hyvät arviot.
Mitkä ovat Majoittamisen normit?
Nämä normit voivat auttaa sinua saamaan mahtavia arvosteluja, koska tarjoat erinomaista ja luotettavaa vieraanvaraisuutta. Voit nähdä, miten sinulla menee, tarkistamalla vieraiden antamat arviot ja palautteet.
Näet ohjauspaneelistasi arviot, joita olet saanut viestinnästä, sisäänkirjautumisesta, siisteydestä ja yleisestä kokemuksesta. Näet ohjauspaneelistasi myös vastausprosenttisi. Näet sitoutumisesi varauksiin tarkistamalla Supermajoittaja-osion ohjauspaneelistasi. Jos tarkistat usein kalenterisi, varattavuutesi pysyy ajan tasalla.
Päivitetty varattavuus
Sinun tulee aina tuntea olosi varmaksi sen suhteen, että pystyt majoittamaan varauksen. Pitämällä kalenterisi ja ilmoituksesi tiedot ajan tasalla lisäät mahdollisuuksia saada varauspyyntöjä, joihin voit suostua.
VIHJEITÄ
  • Päivitä kalenterisi heijastamaan saatavuuttasi niin, että et saa varauspyyntöjä päiviksi, jolloin kohteesi ei ole varattavissa
  • Voit käyttää varattavuusasetuksiasi varataksesi valmisteluaikaa varausten välille tai estää samana päivänä tai kaukana tulevaisuudessa alkavat varaukset
  • Jos asetat oleskelun vähimmäis- tai enimmäiskeston, saat vain sinulle sopivia varauspyyntöjä
PIDÄ MIELESSÄ
Majapaikkaa etsivät matkustajat ovat kertoneet, että kielteisen vastauksen saaminen voi olla lannistavaa. Jos hylkäät suuren määrän varauspyyntöjä, ilmoituksesi voidaan sulkea tilapäisesti.
Viestintä
Joka kerta kun vieras ottaa sinuun yhteyttä, olipa hänellä varaus tai ei, nopeasti vastaaminen osoittaa, että olet kohtelias ja huomaavainen majoittaja.

Nopeat vastaukset

Se, kuinka usein ja nopeasti vastaat varauspyyntöihin ja varaustiedusteluihin, näkyy vastausprosentissasi.
VIHJEITÄ
  • Vastata varauskyselyihin ja -pyyntöihin 24 tunnin sisällä vastausprosenttisi ylläpitämiseksi
  • Jos kohteesi ei ole varattavissa tai jos matkailija ei pysty noudattamaan talon sääntöjä, hylkää varauspyyntö nopeasti

Vieraidesi tukeminen

Majoitutpa saman katon alla vieraiden kanssa tai et, on tärkeää, että olet tavoitettavissa heidän koko oleskelunsa ajan. Vierailla on mahdollisuus arvostella yhteydenpidon selkeys ja johdonmukaisuus. Saamiesi arvioiden keskiarvo näkyy ilmoitussivullasi.
VIHJEITÄ
  • Jos vahvistat varauksen ja jokin kohteessasi muuttuu, kerro asiasta vieraalle etukäteen
  • Lataa Airbnb-sovellus, jotta voit vastata viesteihin mistä tahansa
  • Jos et ole toivottamassa vieraitasi tervetulleiksi heidän saapuessaan, voit lähettää heille viestin sisäänkirjautumisaikaan varmistaaksesi, että kaikki sujui hyvin
  • Jos et ole alueella vieraiden majoittumisen aikana, voit antaa vieraille paikallisen yhteyshenkilön tiedot
PIDÄ MIELESSÄ
Jos vastausprosenttisi laskee liian alas, kohteesi sijoittuminen hakutuloksissa voi huonontua ja voimme joutua kohdistamaan sinuun tiettyjä sanktioita, mukaan lukien ilmoituksesi väliaikainen sulkeminen. Näin varmistetaan, että matkustajat eivät ota sinuun yhteyttä ja jää ilman vastausta.
Sitoutuneisuus varauksiin
Kun olet vahvistanut voivasi majoittaa jonkun, hän luottaa siihen, että huolehdit asiasta. Olipa kyse perhelomasta tai työmatkasta, odottamaton muutos majoitussuunnitelmissa voi olla erittäin häiritsevää.
Jos tapahtuu jotain odottamatonta etkä voi välttää vahvistetun varauksen peruuttamista, tässä on muutamia asioita, jotka kannattaa muistaa:
VIHJEITÄ
  • Heti kun tiedät, että sinun täytyy peruuttaa, ilmoita asiasta vieraalle. Näin hänellä on mahdollisimman paljon aikaa löytää uusi majoituspaikka.
  • Peruuta varaus Airbnb:llä käynnistääksesi hyvitysprosessin.
  • Jos tunnet muita majoittajia alueellasi, voit halutessasi kysyä heiltä, voivatko he majoittaa vieraasi ja tarjoutua esittelemään osapuolet toisilleen.
  • Jos on kyse lieventävistä asianhaaroista tai turvallisuutta koskevasta huolenaiheesta, Airbnb voi tehdä poikkeuksen majoittajan peruutusehdon mukaisista sanktioista.
PIDÄ MIELESSÄ
Haluamme Airbnb-sivustolla varaavien matkustajien voivan luottaa suunnitelmiinsa, joten suhtaudumme peruutuksiin vakavasti. Vahvistetun varauksen peruuttamisesta voi seurata sanktioita, mukaan lukien taloudellisia seuraamuksia.
Kirjoittautuminen
Vieraita pyydetään arvioimaan sisäänkirjautumiskokemus oleskelun päätyttyä, joten sisäänkirjautuminen tarjoaa mahdollisuuden tehdä heidän olonsa mahdollisimman mukavaksi. Muistathan, että vieraasi voivat olla matkustamisesta väsyneitä, joten on sisäänkirjautumismenettelyn selkeys ja helppous on tärkeää.
VIHJEITÄ
  • Viesti sisäänkirjautumismenettelystäsi etukäteen ja varmista, että pystyt noudattamaan sitä
  • Varmista, että vieraasi tietävät, kuinka ottaa sinuun yhteyttä, mikäli he myöhästyvät tai heillä on viimehetken kysymyksiä
  • Tarjoa vieraillesi yksityiskohtaiset ohjeet, miten he pääsevät kohteeseesi, ja säästä aikaa laittamalla se kaikki talon ohjekirjaasi
  • Kerro vieraillesi, oletko heitä vastassa ovella tai pitääkö heidän hakea avain avainlaatikosta tai naapurilta
Täsmällisyys
Olemme kuulleet sekä majoittajilta että vierailta, että selkeiden odotusten kertominen ennen matkaa voi myötävaikuttaa paremman kokemuksen syntymiseen molemmille osapuolille. Majoittajana voit auttaa matkailijoita päättämään, sopiiko tilasi heidän tarpeisiinsa, antamalla yksityiskohtaisia tietoja siitä, mitä kohteellasi on tarjottavana.
Vieraillasi on tilaisuus arvioida antamiesi tietojen täsmällisyys. Yksityiskohtaisen profiilin ja ilmoitussivun luominen houkuttelee kohteesessi vieraita, jotka sopivat majoitustyyliisi ja auttavat sinua saamaan hyviä arvioita.

Kohteesi tiedot

VIHJEITÄ
  • Käytä erilaisia laadukkaita valokuvia, joissa on kuvateksti ja kirjoita yksityiskohtainen kuvaus tiloistasi.
  • Tarjoa talon säännöt, joissa käsitellään vieraille tärkeitä tilanteita. Jos et halua heidän tuovan muita ihmisiä tiloihisi, kerro se heille etukäteen. Jos et halua heidän tupakoivan kohteessasi, kerro asiasta.
  • Kerro vieraillesi, jos osa kohteesta heiltä kielletty, kuten yhteinen takapiha tai ullakko.
  • Ole rehellinen sellaisten odottamattomien tekijöiden osalta, jotka vaikuttavat vieraidesi oleskeluun. Jos naapurit ovat juuri aloittaneet meluisan rakennushankkeen, vieraiden tulee saada tietää asiasta. Jos kohteeseesi on 8 kerrosta portaita, kerro asiasta. Kerro samoin, jos lämmintä vettä ei ole aina saatavilla.

Kohteesi mukavuudet

Yksi kohteesi mahtavaksi tekevistä tekijöistä ovat tarjoamasi mukavuudet, jotka tekevät siitä viihtyisän, täydellisen perheille tai hyvän paikan, josta käsin työskennellä.
VIHJEITÄ
  • Luettele kaikki mukavuudet, jotka tarjoat ja varmista, että niistä jokainen on saatavilla ja toimintakunnossa
  • Tarjoa talon säännöt, joissa käsitellään vieraille tärkeitä tilanteita. Jos et halua heidän tuovan muita ihmisiä tiloihisi, kerro se heille etukäteen. Jos et halua heidän tupakoivan kohteessasi, kerro asiasta.

Hintasi

Erittäin korkea hinta voi saada matkailijat uskomaan, että kohteesi on erittäin ylellinen. Heidän ei pitäisi odottaa näkevänsä linnaa, jos heitä odottaa mökki.
PIDÄ MIELESSÄ
Jos saat usein alhaisia arvioita tarjoamiesi tietojen täsmällisyyden osalta, voimme joutua kohdistamaan sinuun sanktioita. Haluamme matkailijoiden voivan luottaa siihen, että heidän varaamansa tila on tila, jonka he saapuessaan löytävät.
Puhtaus
Puhdas ja siisti kohde näyttää aina parhaimmalta ja kutsuvimmalta. Vieraasi voivat arvioida kohteesi siisteyden, ja saamiesi arvioiden keskiarvo näkyy ilmoitussivullasi.
On tärkeää, että varaat tarpeeksi aikaa siivota, varsinkin, jos varauksesi ovat aivan peräkkäin.
VIHJEITÄ
  • Siivoa kaikki huoneet, joita asiakkaat voivat käyttää oleskelunsa aikana, erityisesti kylpyhuone ja keittiö
  • Jos tarjoat pyyhkeet ja lakanat, niiden tulee olla puhtaita
  • Voit veloittaa siivousmaksun ja käyttää ylimääräisen rahan siivoustarvikkeisiin tai maksaaksesi ammattisiivoojalle
  • Jätä siivousvälineitä kohteeseesi, jotta asiakkaat voivat pyyhkiä läikkyneet nesteet ja siivota vahingossa syntyneet sotkut
PIDÄ MIELESSÄ
Jos saat jatkuvasti alhaisia arvioita siisteydestä, voimme joutua kohdistamaan sinuun sanktioita. Matkailijat odottavat saapuvansa puhtaaseen kohteeseen.
Yleinen kokemus
Vieraillasi on mahdollisuus antaa yleisarvio kohteessasi majoittumisesta. Näiden arvioiden keskiarvo näkyy ilmoitussivullasi. Se näkyy myös matkailijan etsiessä majapaikkaa ja hänen nähdessään hakukriteerejään vastaavan ilmoituksen. Korkea yleisarvio on siis hyvä tapa erottua hakutuloksissa.
VIHJEITÄ
  • Muistathan, että monet vieraasi ovat kaukana kotoa, joten yritä ennakoida, mitä he haluavat, mikä heistä on hämmentävää sekä miten voit tarjota heille apua ja opastusta.
  • Tee jokaisen vieraan kokemuksesta henkilökohtainen ja hänen tarpeisiinsa ja luonteelleen sopiva. Pienet eleet voivat jättää suuria ja pysyviä vaikutelmia.
  • Pyydä vierailtasi palautetta, jotta voit paikallistaa osa-alueet, joilla voit parantaa. Vieraat voivat kertoa sinulle palautteen kasvotusten tai jättää sinulle yksityistä palautetta arvionsa antaessaan.

Hinta-laatu

Valitset itse, miten hinnoittelet kohteesi, mutta on tärkeää asettaa hinta, jossa odotukset ja kohteesi tarjonta ovat tasapainossa. Asiakkailla on myös mahdollisuus arvioida kohteesi arvo, ja arvioiden keskiarvo näkyy ilmoitussivullasi.
VIHJEITÄ
  • Voit mukauttaa hintasi vastaamaan kausittaisia trendejä
  • Jos olet majoittajana ensikertalainen, voit harkita kohteen hinnan alentamista, niin että saat ensimmäiset varauksesi ja hieman kokemusta.
PIDÄ MIELESSÄ
Jos saat jatkuvasti matalat arviot yleisestä kokemuksesta, tästä saattaa aiheutua sanktioita. Jos saamasi arviot jatkossakin osoittavat, että sinun on vaikea täyttää vieraiden odotukset, kohteesi voidaan poistaa alustalta.