Ehdotukset näkyvät hakusyötteen kirjoittamisen jälkeen. Tarkista käyttämällä ylös- ja alas-nuolinäppäimiä. Valitse enter-painikkeella. Jos valinta on lause, kyseinen lause lähetetään hakuun. Jos ehdotus on linkki, selain siirtyy kyseiselle sivulle.
Yhteisökäytäntö

Majoituksen tarjoajien pelisäännöt

Tämä artikkeli on käännetty automaattisesti.

Jotta vieraat saisivat mukavan ja luotettavan majoituskokemuksen, majoittajien on noudatettava seuraavia sääntöjä:

  • Ilmoituksen tarkkuus
  • Varauksien ja hyvitysten kunnioittaminen
  • Oikea-aikainen viestintä
  • Ilmoituksen puhtaus

Kun majoittajat saavat huonoja arvioita, saatamme lähettää heille viestejä, joissa kehotamme heitä täyttämään vieraiden laatuodotukset. Toistuvat huonot arviot osoittavat, että kohde tai majoittaja ei välttämättä täytä vieraiden laatuodotuksia.

Tiedot pelisäännöistä

Tarkista arviot

Tilien ja kohteiden pitää ylläpitää korkeaa kokonaisarviota, eikä niillä saa olla liikaa huonoja arvioita. Olemme huomanneet, että majoittajat, jotka saavat hyviä arvosteluja, keskittyvät yleensä neljään asiaan: kohteen tietojen paikkansapitävyyteen, varausten ja hyvitysten kunnioittamiseen, oikea-aikaiseen viestintään ja puhtauteen.

Ilmoituksen paikkansapitävyys

Kohteen sivulla varauksen tekohetkellä näkyvien tietojen ja muiden majoittajan antamien tietojen pitää kuvailla kohdetta tarkasti ja vastata ominaisuuksia ja mukavuuksia, jotka ovat saatavilla kohteessa sisäänkirjautumisesta uloskirjautumiseen. Näihin kuuluvat seuraavat:

  • Varauksen tiedot: Majoittajien tulisi muuttaa hyväksytyn varauksen tietoja (päivät, hinta jne.) vain vieraan etukäteen antamalla suostumuksella.
  • Sijainti: Sijaintitietojen (karttamerkki, osoite jne.) ilmoitussivulla pitäisi olla paikkansapitävät. Ilmoitussivulla pitäisi myös näkyä ympäristöä koskevat tiedot, jotka voivat vaikuttaa melutasoon.
  • Tyyppi, koko ja yksityisyys: Ilmoitussivulla pitäisi kuvailla tarkasti tarjotun majoituksen tyyppi (yksityinen huone, koko asunto jne.), kohteen asetukset (makuuhuoneiden lukumäärä, vuoteiden koko jne.) ja yksityisyyden taso (paikan päällä toimivan kiinteistönhoitajan, muiden vieraiden läsnäolo jne.).
  • Kohde: Kohteen pitäisi olla sama, joka on varattu, ja ilmoitussivun kuvien ja kuvauksen pitäisi vastata tarkasti tarjottua tilaa (pieniä eroja sallitaan hotellimaisessa esittelykohteessa). Kaikki sisältö, joka antaa virheellisen kuvan kohteesta tai harhauttaa vieraita, rikkoo tätä käytäntöä. Pyydämme majoittajia poistamaan sisällön, jos tekoälyä tai muuta digitaalista teknologiaa on käytetty puutteiden korjaamiseen, vahinkojen piilottamiseen, kohteeseen kuulumattomien mukavuuksien tai ominaisuuksien lisäämiseen tai kohteen vääristämiseen muulla tavalla. Majoittajien pitäisi vaihtaa kohde toiseen vain, jos he ovat sopineet asiasta etukäteen vieraan kanssa ja vieras on hyväksynyt matkanmuutospyynnön.
  • Mukavuudet ja talon säännöt: Ilmoitussivulla pitää kertoa sovellettavista talon säännöistä ja esitellä tarkasti kaikki saatavilla olevat mukavuudet (poreallas, keittiö, kuntosali jne.) ja kohteessa tarjotut ominaisuudet. Jos kohteessa mainostetaan "välttämättömyystarvikkeita", kaikkien tämän luettelon mukavuuksien pitäisi olla vieraiden saatavilla. Jos mukavuuksien käyttöön liittyy rajoituksia, ne pitää kertoa selkeästi ilmoitussivulla (esimerkiksi uima-allas on käytettävissä vain tiettyinä vuorokaudenaikoina tai vuoden aikoina).

Varauksien ja hyvitysten kunnioittaminen

Majoittajien pitää kunnioittaa hyväksyttyjä varauksia, tarjota luotettava sisäänkirjautumiskokemus ja noudattaa lupauksiaan hyvittää tai korvata vieraita viipymättä.

  • Peruutukset: Majoittajat eivät saa peruuttaa vahvistettuja varauksia, ellei ole tiettyjä päteviä syitä, joihin majoittaja ei voi vaikuttaa. Näissäkin tapauksissa majoittajien pitäisi tehdä parhaansa peruuttaakseen mahdollisimman pitkällä valmistautumisajalla ja ottaakseen yhteyttä Airbnb: hen, jos he tarvitsevat apua.
  • Sisäänkirjautuminen: Majoittajien pitää antaa vieraille mahdollisuus päästä helposti kohteeseen sisäänkirjautumisen yhteydessä (esim. oikeat kulkuohjeet, päivitetty koodi jne.) ja koko majoittumisen ajan.
  • Luvatut hyvitykset: Majoittajien pitää noudattaa lupauksiaan hyvittää tai korvata vieraille aiheutuneet vahingot (esim. tarjota vieraalle hyvitystä korvaukseksi rikkoutuneesta mukavuudesta jne.) kohtuullisessa ajassa.

Oikea-aikainen viestintä

Majoittajien tai majoittajakumppaneiden pitäisi olla valmiita vastaamaan vieraiden kyselyihin tai odottamattomiin ongelmiin, joita voi esiintyä ennen majoittumista ja sen aikana.

Ymmärrämme, että majoittajilla on monia vaatimuksia ajallaan. Se, mitä pidetään kohtuullisena vastausajana, voi riippua erityisistä olosuhteista, kuten vieraan kyselyn luonteesta ja hänen matkansa vaiheesta.

Jos vieras esimerkiksi ottaa yhteyttä ja esittää kysymyksen, joka on hänen majoittumisensa kannalta olennainen:

  • Ennen majoittumista:
    • Jos sisäänkirjautumiseen on yli viisi päivää, majoittajien odotetaan vastaavan vieraille kolmen päivän kuluessa viestin vastaanottamisesta. Silloin vieraat todennäköisesti ottavat yhteyttä saadakseen lisätietoja matkansa yksityiskohtien suunnittelemiseksi.
  • Sisäänkirjautumiseen ja majoittumisen aikana:
    • On erityisen tärkeää vastata vieraille nopeasti, jos sisäänkirjautumiseen on vain vähän aikaa tai jos majoittumisen aikana ilmenee kiireellinen ongelma (esim. varaukseen liittyvä ongelma). Näinä hetkinä majoittajien odotetaan vastaavan 1 tunnin kuluessa vieraiden viesteihin, jotka on vastaanotettu paikallisten päiväsaikaan. Paikallisten päiväaikojen ulkopuolella Airbnb voi tarjota välitöntä apua vieraille, joilla on matkaongelma, jos majoittaja ei vastaa.
    • Muussa tapauksessa, kun vieras ottaa yhteyttä ja esittää muita kysymyksiä majoittumisen aikana tai viiden päivän kuluessa saapumisestaan, on parasta vastata paikallisen kellonajan mukaisena päiväaikana vastaanotettuihin vieraan viesteihin 12 tunnin kuluessa. Tämä johtuu siitä, että jos sisäänkirjautuminen on viiden päivän kuluessa, vieraat saattavat aloittaa matkansa ja tarvita vahvistuksen lopullisista tiedoista, kuten sisäänkirjautumisohjeista tai kohteen sijainnista.

Kohteen siisteys

Kaikkien kohteiden tulisi olla puhtaita eikä niissä saa olla terveysriskejä ennen vieraan sisäänkirjautumista.

  • Terveys ja turvallisuus: Kohteiden ei pitäisi olla terveysvaaroja (hometta, tuholaisia jne.).
  • Puhtaus: Majoittajien tulisi tarjota kohteita, jotka täyttävät korkeat puhtausvaatimukset (ilman laajaa pölyä, lemmikkieläinten hilseitä, likaisia astioita jne.).
  • Vieraiden vaihtuvuus: Majoittajien tulee siivota jokaisen majoittumisen välillä (pestä pyykit, viedä roskat, imuroida/lakaista, pyyhkiä pinnat jne.).

Näiden pelisääntöjen täytäntöönpano

Olemme sitoutuneet noudattamaan näiden pelisääntöjen noudattamista. Kun pelisääntörikkomuksesta ilmoitetaan, Airbnb yrittää ottaa yhteyttä majoittajaan selvittääkseen, mitä tapahtui.

Voimme esimerkiksi kertoa majoittajille tästä käytännöstä, antaa varoituksia ja vaatia majoittajia poistamaan sisältöä, joka antaa virheellistä kuvaa kohteesta tai johtaa vieraita harhaan. Kun näiden pelisääntöjen toistuvista tai vakavista rikkomuksista ilmoitetaan, majoittajat tai heidän kohteensa voidaan poistaa alustalta väliaikaisesti tai kokonaan, majoittajia voidaan estää julkaisemasta uusia ilmoituksia tai he voivat menettää supermajoittajan statuksensa, majoittajakumppaneita voidaan estää osallistumasta majoittajakumppanien verkostoon tai toimimasta majoittajakumppanina uusissa kohteissa, ja majoittajien ja majoittajakumppanien maksujen ajoitusta voidaan muuttaa.

Rikkomuksen luonteesta riippuen Airbnb voi myös ryhtyä muihin toimiin, kuten peruuttaa tulevan tai aktiivisen varauksen, hyvittää vieraalle majoittajan majoittajan maksusta ja/tai vaatia majoittajia toimittamaan todisteet siitä, että hän on hoitanut ongelmat, ennen kuin he voivat jatkaa majoittamista.

Lisäksi majoittaja, joka peruuttaa vahvistetun varauksen tai jonka todetaan olevan vastuussa peruutuksesta, voi kohdata muita seurauksia majoittajan peruutusehtomme mukaisesti. Airbnb voi luopua peruutusmaksuista ja joissakin tapauksissa muistakin seurauksista, jos majoittaja peruuttaa varauksen tietyistä hyväksyttävistä syistä, joihin hän ei voi vaikuttaa.

Rikkomuksesta ilmoittaminen

Airbnb rohkaisee vieraita ilmoittamaan nopeasti näiden pelisääntöjen rikkomuksista. Kun vieras rikkoo näitä pelisääntöjä, pyydämme häntä

  • Viesti majoittajan kanssa - majoittaja voi parhaiten ratkaista ongelmat nopeasti.
  • Dokumentoi ongelma Airbnb: n viestiketjun, kuvien jne. avulla.
  • Jos majoittaja ei pysty ratkaisemaan ongelmaa, ota meihin yhteyttä ja ilmoita ongelmasta suoraan tai pyydä hyvitystä sovittelukeskuksen kautta.
  • Jätä rehellinen arvostelu ja anna palautetta, jotta majoittaja voi kehittyä tuleville vieraille.

Houkuttelevat rikkomukset

Majoittajat voivat valittaa tämän käytännön perusteella tehdyistä päätöksistä ottamalla yhteyttä asiakastukeen tai tarjoamamme linkin kautta muutoksenhakuprosessin aloittamiseksi. Tarkistaessamme valituksia otamme huomioon mahdolliset majoittajan antamat lisätiedot, kuten uudet tai korjatut tiedot, arvostelukäytäntömme rikkomukset tai muut rikkomuksiin liittyvät asiaankuuluvat olosuhteet.

Oliko tästä artikkelista apua?

Aiheeseen liittyviä artikkeleita

  • Opas • Vieras

    AirCover vieraille

    Every home booking comes with AirCover for guests. If there’s a serious issue with your Airbnb home that your host can't resolve, we’re here...
  • Ohjeet • Vieras

    Milloin saat hyvityksesi?

    Jos olet oikeutettu hyvitykseen majoituksesta, palvelusta tai elämyksestä, aloitamme hyvityksen käsittelyn heti peruuttamisen jälkeen, mutta...
  • Yhteisökäytäntö

    Majoituksen varanneiden vieraiden pelisäännöt

    We require everyone who is part of our community to stick to these simple rules for being a great guest when you stay at a home: Treat your ...
Hanki ohjeita varausten hallintaan, tilisi käyttämiseen ja moneen muuhun asiaan.
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy