Jotta vieraat saisivat mukavan ja luotettavan majoituskokemuksen, majoittajien on noudatettava seuraavia sääntöjä:
Kun majoittajat saavat huonoja arvioita, saatamme lähettää heille viestejä, joissa kehotamme heitä täyttämään vieraiden laatuodotukset. Toistuvat huonot arviot osoittavat, että kohde tai majoittaja ei välttämättä täytä vieraiden laatuodotuksia.
Tilien ja kohteiden pitää ylläpitää korkeaa kokonaisarviota, eikä niillä saa olla liikaa huonoja arvioita. Olemme huomanneet, että majoittajat, jotka saavat hyviä arvosteluja, keskittyvät yleensä neljään asiaan: kohteen tietojen paikkansapitävyyteen, varausten ja hyvitysten kunnioittamiseen, oikea-aikaiseen viestintään ja puhtauteen.
Kohteen sivulla varauksen tekohetkellä näkyvien tietojen ja muiden majoittajan antamien tietojen pitää kuvailla kohdetta tarkasti ja vastata ominaisuuksia ja mukavuuksia, jotka ovat saatavilla kohteessa sisäänkirjautumisesta uloskirjautumiseen. Näihin kuuluvat seuraavat:
Majoittajien pitää kunnioittaa hyväksyttyjä varauksia, tarjota luotettava sisäänkirjautumiskokemus ja noudattaa lupauksiaan hyvittää tai korvata vieraita viipymättä.
Majoittajien tai majoittajakumppaneiden pitäisi olla valmiita vastaamaan vieraiden kyselyihin tai odottamattomiin ongelmiin, joita voi esiintyä ennen majoittumista ja sen aikana.
Ymmärrämme, että majoittajilla on monia vaatimuksia ajallaan. Se, mitä pidetään kohtuullisena vastausajana, voi riippua erityisistä olosuhteista, kuten vieraan kyselyn luonteesta ja hänen matkansa vaiheesta.
Jos vieras esimerkiksi ottaa yhteyttä ja esittää kysymyksen, joka on hänen majoittumisensa kannalta olennainen:
Kaikkien kohteiden tulisi olla puhtaita eikä niissä saa olla terveysriskejä ennen vieraan sisäänkirjautumista.
Olemme sitoutuneet noudattamaan näiden pelisääntöjen noudattamista. Kun pelisääntörikkomuksesta ilmoitetaan, Airbnb yrittää ottaa yhteyttä majoittajaan selvittääkseen, mitä tapahtui.
Voimme esimerkiksi kertoa majoittajille tästä käytännöstä, antaa varoituksia ja vaatia majoittajia poistamaan sisältöä, joka antaa virheellistä kuvaa kohteesta tai johtaa vieraita harhaan. Kun näiden pelisääntöjen toistuvista tai vakavista rikkomuksista ilmoitetaan, majoittajat tai heidän kohteensa voidaan poistaa alustalta väliaikaisesti tai kokonaan, majoittajia voidaan estää julkaisemasta uusia ilmoituksia tai he voivat menettää supermajoittajan statuksensa, majoittajakumppaneita voidaan estää osallistumasta majoittajakumppanien verkostoon tai toimimasta majoittajakumppanina uusissa kohteissa, ja majoittajien ja majoittajakumppanien maksujen ajoitusta voidaan muuttaa.
Rikkomuksen luonteesta riippuen Airbnb voi myös ryhtyä muihin toimiin, kuten peruuttaa tulevan tai aktiivisen varauksen, hyvittää vieraalle majoittajan majoittajan maksusta ja/tai vaatia majoittajia toimittamaan todisteet siitä, että hän on hoitanut ongelmat, ennen kuin he voivat jatkaa majoittamista.
Lisäksi majoittaja, joka peruuttaa vahvistetun varauksen tai jonka todetaan olevan vastuussa peruutuksesta, voi kohdata muita seurauksia majoittajan peruutusehtomme mukaisesti. Airbnb voi luopua peruutusmaksuista ja joissakin tapauksissa muistakin seurauksista, jos majoittaja peruuttaa varauksen tietyistä hyväksyttävistä syistä, joihin hän ei voi vaikuttaa.
Airbnb rohkaisee vieraita ilmoittamaan nopeasti näiden pelisääntöjen rikkomuksista. Kun vieras rikkoo näitä pelisääntöjä, pyydämme häntä
Majoittajat voivat valittaa tämän käytännön perusteella tehdyistä päätöksistä ottamalla yhteyttä asiakastukeen tai tarjoamamme linkin kautta muutoksenhakuprosessin aloittamiseksi. Tarkistaessamme valituksia otamme huomioon mahdolliset majoittajan antamat lisätiedot, kuten uudet tai korjatut tiedot, arvostelukäytäntömme rikkomukset tai muut rikkomuksiin liittyvät asiaankuuluvat olosuhteet.