Ehdotukset näkyvät hakusyötteen kirjoittamisen jälkeen. Tarkista käyttämällä ylös- ja alas-nuolinäppäimiä. Valitse enter-painikkeella. Jos valinta on lause, kyseinen lause lähetetään hakuun. Jos ehdotus on linkki, selain siirtyy kyseiselle sivulle.
Yhteisökäytäntö

Majoituksen tarjoajien pelisäännöt

Tämä artikkeli on käännetty automaattisesti.

Vaadimme majoittajia noudattamaan sääntöjämme näillä osa-alueilla, jotka auttavat luomaan vieraille mukavia ja luotettavia majoittumisia:

  • Varaussitoumus
  • Oikea-aikainen viestintä
  • Ilmoituksen paikkansapitävyys
  • Ilmoituksen puhtaus

Majoittajien odotetaan myös säilyttävän korkeat arviot, koska vieraat odottavat tasaista laatutasoa ja käyttävät arvosteluja jakaakseen kokemuksensa.

Tiedot pelisäännöistä

Positiiviset arviot

Kohteissa pitäisi olla korkea yleisarvio ja vältettävä liian monia alhaisia arvioita. Olemme huomanneet, että majoittajat, jotka saavat hyviä arvosteluja, keskittyvät yleensä neljään asiaan: sitoumukseen varaukseen, oikea-aikaiseen viestintään, kohteen tarkkoihin tietoihin ja puhtauteen.

Varattu sitoumus

Majoittajien tulisi noudattaa hyväksyttyjä varauksia ja tarjota luotettava sisäänkirjautumiskokemus.

  • Peruutukset: Majoittajat eivät saa peruuttaa vahvistettuja varauksia, ellei ole tiettyjä päteviä syitä, joihin majoittaja ei voi vaikuttaa. Näissäkin tapauksissa majoittajien pitäisi tehdä parhaansa peruuttaakseen mahdollisimman pitkällä valmistautumisajalla ja ottaakseen yhteyttä Airbnb: hen, jos he tarvitsevat apua.
  • Sisäänkirjautuminen: Majoittajien tulisi tarjota vierailleen mahdollisuus päästä helposti kohteeseen sisäänkirjautumisen yhteydessä (esim. oikeat kulkuohjeet, päivitetty avainkoodi jne.) ja koko majoittumisen ajan.

Oikea-aikainen viestintä

Majoittajien tai majoittajakumppaneiden pitäisi olla valmiita vastaamaan vieraiden kyselyihin tai odottamattomiin ongelmiin, joita voi esiintyä ennen majoittumista ja sen aikana.

Ymmärrämme, että majoittajilla on monia vaatimuksia ajallaan. Se, mitä pidetään kohtuullisena vastausajana, voi riippua erityisistä olosuhteista, kuten vieraan kyselyn luonteesta ja hänen matkansa vaiheesta.

Jos vieras esimerkiksi ottaa yhteyttä ja esittää kysymyksen, joka on hänen majoittumisensa kannalta olennainen:

  • Ennen majoittumista:
    • Jos sisäänkirjautumiseen on yli viisi päivää, majoittajien odotetaan vastaavan vieraille kolmen päivän kuluessa viestin vastaanottamisesta. Silloin vieraat todennäköisesti ottavat yhteyttä saadakseen lisätietoja matkansa yksityiskohtien suunnittelemiseksi.
  • Sisäänkirjautumiseen ja majoittumisen aikana:
    • Lähellä sisäänkirjautumisaikaa tai jos majoittumisen aikana ilmenee ongelmia (keskeinen mukavuus, kohteen käyttöoikeusongelma jne.), on erityisen tärkeää, että vastaat nopeasti vieraiden viesteihin. Näinä hetkinä majoittajien odotetaan vastaavan 1 tunnin kuluessa vieraiden viesteihin, jotka on vastaanotettu paikallisten päiväsaikaan. Paikallisten päiväaikojen ulkopuolella Airbnb voi tarjota välitöntä apua vieraille, joilla on matkaongelma, jos majoittaja ei vastaa.
    • Muussa tapauksessa, kun vieras ottaa sinuun yhteyttä majoittumisen aikana tai viiden päivän kuluessa saapumisestaan, on parasta vastata 12 tunnin kuluessa vieraiden viesteihin, jotka on vastaanotettu paikallisina päiväsaikaan. Tämä johtuu siitä, että jos sisäänkirjautuminen tapahtuu viiden päivän kuluessa, vieraat saattavat aloittaa matkansa ja joutua vahvistamaan lopulliset tiedot, kuten sisäänkirjautumisohjeet tai kohteen sijainnin.

Ilmoituksen paikkansapitävyys

Varauksen yhteydessä olevalla ilmoitussivulla pitäisi kuvailla kohdetta tarkasti ja kuvailla ominaisuuksia ja mukavuuksia, jotka ovat saatavilla kohteessa sisäänkirjautumisesta uloskirjautumiseen, mukaan lukien:

  • Varauksen tiedot: Majoittajien tulisi muuttaa hyväksytyn varauksen tietoja (päivät, hinta jne.) vain vieraan etukäteen antamalla suostumuksella.
  • Sijainti: Sijaintitietojen (karttamerkki, osoite jne.) ilmoitussivulla pitäisi olla paikkansapitävät. Ilmoitussivulla pitäisi myös näkyä ympäristöä koskevat tiedot, jotka voivat vaikuttaa melutasoon.
  • Tyyppi, koko ja yksityisyys: Ilmoitussivulla pitäisi kuvailla tarkasti tarjotun majoituksen tyyppi (yksityinen huone, koko asunto jne.), kohteen asetukset (makuuhuoneiden lukumäärä, vuoteiden koko jne.) ja yksityisyyden taso (paikan päällä toimivan kiinteistönhoitajan, muiden vieraiden läsnäolo jne.).
  • Kohde: Kohteen pitäisi olla se, joka on varattu, ja ilmoitussivulla olevien kuvien ja kuvauksen pitää vastata annettua tilaa oikein. Majoittajien tulisi korvata yksi kohde toisella vain, jos he ovat antaneet etukäteen suostumuksensa vieraalta ja vieras on hyväksynyt majoittumisen muutospyynnön.
  • Mukavuudet ja talon säännöt: Ilmoitussivulla pitää kertoa sovellettavista talon säännöistä ja esitellä tarkasti kaikki saatavilla olevat mukavuudet (poreallas, keittiö, kuntosali jne.) ja kohteessa tarjotut ominaisuudet. Jos kohteessa mainostetaan "välttämättömyystarvikkeita", kaikkien tämän luettelon mukavuuksien pitäisi olla vieraiden saatavilla. Jos mukavuuksien käyttöoikeuteen liittyy rajoituksia, niistä pitäisi myös ilmoittaa täysin ilmoitussivulla (esimerkiksi uima-allas, joka on käytettävissä vain tiettyinä aikoina tai kuukausina vuodessa).

Kohteen siisteys

Kaikkien kohteiden tulisi olla puhtaita eikä niissä saa olla terveysriskejä ennen vieraan sisäänkirjautumista.

  • Terveys ja turvallisuus: Kohteiden ei pitäisi olla terveysvaaroja (hometta, tuholaisia jne.).
  • Puhtaus: Majoittajien tulisi tarjota kohteita, jotka täyttävät korkeat puhtausvaatimukset (ilman laajaa pölyä, lemmikkieläinten hilseitä, likaisia astioita jne.).
  • Vieraiden vaihtuvuus: Majoittajien tulee siivota jokaisen majoittumisen välillä (pestä pyykit, viedä roskat, imuroida/lakaista, pyyhkiä pinnat jne.).

Rikkomuksesta ilmoittaminen

Airbnb rohkaisee vieraita ilmoittamaan nopeasti näiden pelisääntöjen rikkomuksista. Kun vieras on tekemisissä näiden pelisääntöjen epäillyn tai todellisen rikkomisen kanssa, pyydämme häntä

  • Viesti majoittajan kanssa - majoittaja voi parhaiten ratkaista ongelmat nopeasti.
  • Dokumentoi ongelma Airbnb: n viestiketjun, kuvien jne. avulla.
  • Jos majoittaja ei pysty ratkaisemaan ongelmaa, ota meihin yhteyttä ja ilmoita ongelmasta suoraan tai pyydä hyvitystä sovittelukeskuksen kautta.
  • Jätä rehellinen arvostelu ja anna palautetta, jotta majoittaja voi kehittyä tuleville vieraille.

Majoittajien pitäminen näiden pelisääntöjen mukaisesti

Olemme sitoutuneet noudattamaan näiden pelisääntöjen noudattamista. Kun maasääntöjen rikkomisesta ilmoitetaan, Airbnb yrittää ottaa yhteyttä majoittajaan ymmärtääkseen, mitä tapahtui.

Toimenpiteisiin voivat kuulua majoittajille tietojen antaminen tästä käytännöstä ja varoitusten antaminen. Kun näiden pelisääntöjen toistuvista tai vakavista rikkomuksista ilmoitetaan, majoittajat tai heidän ilmoituksensa voidaan sulkea väliaikaisesti tai poistaa palvelusta.

Rikkomuksen luonteesta riippuen Airbnb voi myös ryhtyä muihin toimiin, kuten peruuttaa tulevan tai aktiivisen varauksen, hyvittää vieraalle majoittajan majoittajan maksusta ja/tai vaatia majoittajia toimittamaan todisteet siitä, että hän on hoitanut ongelmat, ennen kuin he voivat jatkaa majoittamista.

Lisäksi majoittaja, joka peruuttaa vahvistetun varauksen tai jonka todetaan olevan vastuussa peruutuksesta, voi kohdata muita seurauksia majoittajan peruutusehtomme mukaisesti. Airbnb voi luopua peruutusmaksuista ja joissakin tapauksissa muistakin seurauksista, jos majoittaja peruuttaa varauksen tietyistä hyväksyttävistä syistä, joihin hän ei voi vaikuttaa.

Houkuttelevat rikkomukset

Majoittajat voivat valittaa tämän käytännön perusteella tehdyistä päätöksistä ottamalla yhteyttä asiakastukeen tai tarjoamamme linkin kautta muutoksenhakuprosessin aloittamiseksi. Tarkistaessamme valituksia otamme huomioon mahdolliset majoittajan antamat lisätiedot, kuten uudet tai korjatut tiedot, arvostelukäytäntömme rikkomukset tai muut rikkomuksiin liittyvät asiaankuuluvat olosuhteet.

Oliko tästä artikkelista apua?

Aiheeseen liittyviä artikkeleita

Hanki ohjeita varausten hallintaan, tilisi käyttämiseen ja moneen muuhun asiaan.
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy